Buřte,
ty texty. Normálně s těma dětma pracuju jinak,udělají si test dopředu a pak jedeme tu látku a to téma, kde chybujou, ale pokud dělají chyby v textech, řeší to přede mnou a se mnou.A trvám na zvýrazňovači (nejlépe jedovatě růžovém
, kdy chci,aby si podtrhli to, co považujou za odpověď, znovu si přečetli otázku, zkontrolovali, jestli to, co mají růžové je fakt ta správná odpověď a teprve pak to zakřížkovali.
Pak děláme úkol obráceně. Já jim dám text a řeknu jim, aby si představili,že oni jsou tvůrci testu a oni mají vymyslet (trochu záludnější) otázky. Naučím je, že odpověď nemusí být v jedné větě, ale někdy právě bývá klidně na začátku textu a třeba poslední věta v textu, musí hledat všude.Zaměřujeme se na časové a metrické údaje, chci,aby si to všechno kreslili.
Říkám jim,že přijímačky jsou soutěž, hra. Že k těm textům musí přistupovat jako k rébusům, detektivce.