Přidat odpověď
Kaipo,
jde o to, jaký test. Když píšeš každý týden (a fakt mě k tomu zadaný počet známek nutí), hodí se psát testíky co nejjednodušší jen na to, co se v tom týdnu probralo. Teď jsme třeba od začátku ledna probírali procenta. První testík byl jen na výpočet procentové části. Druhý na výpočet základu, třetí na výpočet počtu procent a ve čtvrtek píšou na slovní úlohy, kde už to budou mít namíchané. Takže za ty tři týdny postupně zvládnou vstřebávat novou látku, jednu odvozovat od druhé a zároveň procvičovat čím dál složitější úlohy včetně těch slovních. Průběžně si v těch testech ověřují zvládnutí jednotlivých kroků, případně můžeme včas zastavit a k něčemu se vrátit, dovysvětlit.
Kdybych s nimi probrala první část a ten test psali až o týden později, přičemž bych jim do toho zamotala druhou část, půlka třídy v tom bude mít zmatek. Nebo kdybych jim po měsíci dala souhrnný test ze všeho.
Podobně v primě úhly. První testík poznávání a rozdělení úhlů, narýsovat úhel pomocí úhloměru....i tak z toho byli někteří vyplesklí, zejména z úhlů větších než 180°. Pak se učili grafický součet, rozdíl, násobek a osu úhlu. Obecně přenášení úhlů byl rpoblém a pak ještě pochopit, co vlastně dělají....pak už se srovnali s tím, s čím pracují, k čemu jsou tam ty obloučky, chvilku jsme počítali stupně a minuty (třetí test) a mezitím už čím dál víc samozřejmě používali to předchozí. No a když jsme pak řešili, jak rýsovat úhly bez úhloměru, byli nadšení, jak je to vlastně jednoduché. Takže oni to musí po tom měsíci umět, ale tím, že si tu znalost nebo dovednost ověřují po kouscích, a pak už to "jen" používáme v tom dalším, co děláme, tak mají čas to vstřebat a nemají v tom zmatek. A když se k něčemu potřebuješ vrátit, nevracíš se dozadu o týdny, ale jen o pár dní. takže je snazší zachytit to místo, kde ještě vědí....
Předchozí