Přidat odpověď
Jo a ještě třeba k těm zlomkům....ale ono je to vždycky, když začínáš něco nového, byť pro ty, co to už umí, je to jednoduché a samozřejmé...nejde o to, že by něco po testu zapomněli, ale že to ještě nemají zautomatizované, takže když jim do toho přimícháš něco dalšího, začnou zmatkovat, plést i zcela nesouvisející věci dohromady.
Ty zlomky jsou v tom klasika. Začneš rozšiřováním a krácením zlomků s uvědoměním si, co jsou zlomky se stejnou hodnotou. Většinou to dávají bez problémů. Pak pokračuješ porovnáváním, sčítáním a odčítáním zlomků se stejným jmenovatelem. Je to pro ně jednoduché, znají to, stokrát vidí, že ty zlomky musí mít stejného jmenovatele, mluvíte o tom, vědí to. Pak dáš zlomky s různým jmenovatelem a okno. Když už dojdou k tomu, že potřebují stejného jmenovatele, tak netuší, jak se k něčemu takovému dostat, i když před tím stokrát převáděli zlomek krácením nebo rozšiřováním na zlomek s daným jmenovatelem. No a když poberou sčítání a odčítání a už mají pocit, že vědí, přijde násobení, které je z principu ještě jednodušší. A když už myslíš, že to zvládají, začnou ti sčítat čitatele s čitatelem a jmenovatele se jmenovatelem a zase chvíli trvá, než si to sedne. Atd.
Takže pokud chceš dávat dobré známky a přesvědčit je, že zvládají, snažíš se jim dát test ve chvíli, kdy mají jasno, kdy se jim do toho nemotá něco dalšího. Když je chceš potopit, stačí jim dát test v době, kdy se jim to začne motat nebo kdy toho bude hodně najednou.
Předchozí