Přidat odpověď
Manažeřina je taky práce.
Tj. zabere také určitý objem času.
Stejně jako jsou náklady fixní a variabilní, tak i manažerská práce je fixní a variabilní... (na dané pozici, v daném oboru, v dané firmě)
Jsou věci, které musíš jako vedoucí udělat, bez ohledu na to, jestli máš 2 nebo 20 zaměstnanců (fixní práce) + věci, jejichž objem závisí na proměnných (počet zaměstnanců, velikost pobočky, výše obratu pobočky...) = variabilní práce.
Ve zbytku času děláš odbornou práci, a to buď přímo, nebo nepřímo (tím, že kontroluješ práci udělanou jinými, předěláváš práci udělanou jinými, prezentuješ práci udělanou jinými).
Do manažerské práce se může počítat i komunikace s obchodními partnery, hledání a sjednávání nových zakázek, služební cesty...
Rozhodně to není jen o počtu (přímých) podřízených.
Mě osobně manažerská práce zabírá asi 2 dny v týdnu, zbytek je odborná práce (část toho času odkusují služební (pracovní) cesty).
Ale každá firma to bude mít nastavené po svém.
Osobně musím vždy vykonávat odbornou práci, to jinak nejde, čili pokud bych měla lidí (zaměstnanců) víc, musela bych naopak někoho z nich udělat "sub"manažerem, aby za mě část té manažerské práce udělal. Tipuju to tak od 10 zaměstnanců výš. Ale že by se ze mě stal jen manažer a nesáhla bych na reálnou práci (která nás živí), to tipuju až tak třeba od 50 zaměstnanců výš a mezi nimi by ale už bylo několik podřízených manažerů.
Rozhodně už při 5 zaměstnancích je nezbytné mít "pravou ruku" - nemusí být nutně v manažerské pozici, stačí "hlavní asistentka", která část té "nepodstatné" manažerské práce zastane.
Předchozí