Přidat odpověď
8 podřízených je fakticky maximum, co může manažer zvládnout, aby jen neřídil.
Žádný manažer jen neřídí, ale musí dělat i jiný věci, ať už svoji odbornou profesi, tak má zpravidla úkoly "seshora", o kterých podřízení ani neví.
20-30 lidí je strašně moc, to tak v továrně, možná, ale určitě ne ve firmě.
Nejde o stálou kontrolu, ale manažer by měl mít se svými lidmi pravidelné porady, pravidelné meetingy jeden na jednoho, na oboje se musí dost připravovat, nejde to vést jen tak nahodile, nebo jde, ale je to o ničem.
Je pak jedno, jestli podřízení jsou obchodníci, s tím mám osobní zkušenosti, nebo i sekretariát, prodejci na telefonu, IT - tak tam už vůbec je 8 lidí mimo, tam tak 4-5.
Musí být podřízeným taky k ruce, když potřebují poradit, něco vyřešit. Pochválit je, atd.
Předchozí