Přidat odpověď
Ony existují i jiné struktury. V Korporaci v Services byl náš manager v podstatě "Development" manager, který zodpovídal za odborný rozvoj cca 20-25 lidí v CEE (Střední a Východní Evropa). Byl zároveň personální manager, takže schvaloval cesťáky, vyúčtování, dovolené, přesčasy. Vtipné bylo, že to musel dělat třeba v 10 jurisdikcích, kde platily odlišné právní předpisy. A někdy i odlišné tooly. Takže zde bylo heslem: dokud mi neuděláte průšvih, nebudu to moc řešit.
Pak byli Resource manageři, kteří tyhle lidi propojoval s projekty. Dostali požadavek na určitý typ odborníka a poslali dotaz na neobsazené lidi. Řešili (měli řešit) i skluzy projektů atd.
Pak byli Engagement manageři, kteří udržovali kontakt se zákazníky a posílali na menší projekty přímo lidi (resources), které si vyžádali. A na větších projektech zahajovali projekt a domlouvali smlouvy a měli k ruce Projekt managera. Také schvalovali výkazy hodin atd. Byli v roli blízké tomu, čemu se říká běžně "account manager".
Zatím co Engagement manager se staral o existující zákazníky Services, tak vedle toho byli ještě Sales - Obchodníci, na získávání velkých projektů a nových zákazníků.
No a k tomu asistentky, celkový management Services v národní a 2 regionálních rovinách a pak v korporaci. Někdo kdo se (špatně) staral o tools a objednával je (v Indii).
Předchozí