Přidat odpověď
" velmi hromadné, zprůměrované na průměrné dítě (které neexistuje, tj. nikomu to nevyhovuje), masová velkovýroba neberoucí ohled na jednotlivce - " :) to je popis z nejake utopickeho romanu, ne? To vypada, jako bycho tu meli nejake jednotne obri tovarny na deti. Ne nemame, mame tady naopak obrovskou paletu skol, ktere funguji naprosto ruzne, od alternativ, na neco zamerenych skol po stare klasicke instituce. To je problem, stat nedokaze zarucit nejakou uroven vzdelavani pro vsechny, jsou tu velke regionalni rozdily, deti ze sociane silnych rodin se dokazi dostat do lepsich skol, kde se kumuluji lepsi ucitele. Mame skoro 4000 zrizovatelu skol, v malych obcich ani neni nekdo, kdo by problematice rozumel.
"já bych si představovala malé školy, systém typu malotřídky, kde dítě chodí dva tři roky do nějakého "stupně" vzdělávání a posuzuje se až ten výstup za dva tři čtyři roky - nikoliv to, jestli se písmenko A naučilo přesně druhý týden v říjnu" Ale to se tu prece hromadne vubec nedeje, zadne osnovy uz davno nejsou, mame tu vystup az za cely prvni (druhy) stupen, kdy se co uci je vec konkretni skoly. Pokud chces pro dite vicetridku, muzes ji mit, jak v podobe male vesnicke nebo treba v montessori systemu, ale proc si myslis, ze by to melo vyhovovat kazdemu, to moc nechapu.
"tohle se ale nedá provozovat ve třídě o pětatřiceti dětech..." zadna ceska trida nema 35 deti (ani na vyjimku nelze dosahnout tohoto poctu), prumer na prvnim stupni je 19.
Předchozí