Přidat odpověď
"ve škole se učí spousta věcí ne proto, aby si to člověk navždy zapamatoval, nebo že se mu to bude v životě hodit, ale aby se trénovala paměť, představivost, abstraktní myšlení, logika, vyjadřovací schopnosti, kritické myšlení a aby vzdělaný člověk měl jakýsi širší všeobecný přehled."
také školu a učení považuju především za cvičení mozku a získání nějakých náhledů na svět. Jsem spíše humanitní typ, ale technická škola mi dala dost v určité praktičnost. Deskriptiva mě naučila prostorovou představivost. A kromě toho také škola a její systém slouží k určité systematizaci, systematičnosti, plánování.... Učila jsem na učňáku a to, co tam děti postrádaly nebyl ani tolik intelekt jako spíše vytrvalost, píli, ochotu dovést věci do konce. Učila jsem kluka, pro kterého to byla už asi třetí škola. První pražská výběrová maturitní obor, jeden z nejžádanějších. Po necelém roce utekl. Sám, nemusel. Druhá něco podobného, už méně prestižní, ale stále ještě dost. Napotřetí učňák tedy udělal, přesvědčila jsem ho, aby podal přihlášku na nástavbu. Donesl ji poslední den, přijímačky udělal (to jsem zas přesvědčovala, aby přišel, protože se mu nechtělo). Přijali ho, první školní den přišel, druhý taky, ale to už rovnou přinesl papír o ukončení studia.
Předchozí