Přidat odpověď
Vrtáku, já vůbec netrpím nějakým zpátečnictvím a pocitem, že to bylo dříve ve škole lepší, to tedy ne. Ba naopak, líbí se mi, jak se dnes dbá na vzájemné vztahy, na prevenci šikany, na atmosféru ve třídě, to za nás neexistovalo. Mé děti byly překvapené, jak jsme se k sobě běžně chovali (kluci například oslovovali holky jen příjmením atd.), dnes je to fakt lepší.
U těch mobilů se mi prostě zdá lepší zaujmout předběžnou opatrnost a dopřát dětem část dne bez nich. Protože podle mě dneska nedokážeme odhadnout ty důsledky, je to moc nové. Nemyslím si, že Stránský a spol. mají pravdu, jejich postoje mi přijdou extrémní (např. ty teze o snižování IQ), ale nějaký efekt to určitě má.
A ještě mě zaráží, jak si skoro nikdo z vás není ochoten uvědomit ten negativní efekt sám na sobě. Já ho teda na sobě vidím. Horší soustředění, roztříštěná pozornost, menší schopnost číst složité texty, tendence dopřávat si dopamin konzumací zbytných informací. Ale třeba jsem jen slabší kus.
Předchozí