Přidat odpověď
Půlko,
Ty olympiády jsou ale podobnej princip, jako ty známky. Protože z vlastní zkušenosti vím, že ten úspěch v olympiádách závisí opravdu z velké míry na tom, jak k olympiádám přistupuje škola a pořádající učitel. Naše základka třeba na olympiády doslova sere. Ignoruje je, většinu nepořádá, a pokud už se nějaké konají, jento tím stylem, že učitel napíše do bakalářů "pkkud chce někdo dělat dějepisnou olympiádu, ať si přijde napsat test ve středu ve dvě do 8.B.".
Když jsem byla já v tom věku, měla jsem učitelku, která nás na olympiádu připravovala (vytipovala si děti, měla kroužek, měla kvalitní výuku, pomohla, sehnala knížku když člověk potřeboval...) a její děti na té základce pravidelně končily na okrese na stupních vítězů. A ty školy se tam na těch bodovaných místech fakt systematicky opakovaly, a naopak byly školy, ze kterých děti, co přijely, nikdy nezabodovaly.
To umístění na olympiádě opět není odrazem jen talentu toho konkrétního dítěte, ale je odrazem toho, že na dané škole někdo to dítě vytipoval, třeba ukecal, aby si soutěž zkusilo, někdo mu vysvětlil, jak to chodí, ukázal, co se po něm bude chtít, podporoval jeho motivaci, vůbec vzbudil jeho zájem kvalitní výukou, že vůbec tu předmětovou olympiádu uspořádal!... a takový někdo, takový podporující pedagog, zdaleka není normou. A plno dětí, co by talent na vítězství v těch olympiádách měly, v nich vůbec nesoutěží.
Předchozí