Přidat odpověď
No právě. Naše ředitelka má za to aspoň slušné odměny od MČ. A MČ je velkorysá i k zaměstnancům.
Ale představte si - školka se 4 třídami, 2x mladší, 2x starší, nacpaná díky tlaku obce na doraz, takže řeidtelka nemohla snižovat počet kvůli postiženým apod. dětem, jak ji zákon umožňuje. V každé třídě asistent, byť někteří jen na část úvazku. Někteří TH pracovníci dělají také asistenty, baví je to kvůli pestrosti. V každé třídě 1-3 děti s oficiálními podporami, pár dětí s odlišným mateřským jazykem, multilingvní, a dalších pár dětí, které by podpory potřebovali, ale rodiče váhají je vzít do PPP. Plus 1-2 děti s nějakými vážnými problémy v rodině. Školka má plavání, kroužky a skoro každý týden nějakou akci, jako divadlo, hasiče, policajty, výlet, akce s rodiči na zahradě, .... Každý rok je ŠvP. Atd. Na zahradě jsou úžasné vodní, hliněné a zahradní prvky. Atd.
A tohle znamená šablony, šablony, komunikaci s obcí, s PPP a SPC, ... Na každé dítě se píše co kvartál malý elaborát, jak se v čem posunulo. Děti se PO mají ještě speciální zprávy, ty jsou už na A4, myslím 2x za rok. A samozřejmě IVP.
Ředitelka školkou žije.
A ve srovnání s venkovskými i sousedními školkami je tahle daleko víc "hyperaktivní". To říkají i studenti na praxi.
Tohle se dá dělat přesně v kolektivu, jak je velký a jak je nastaven. Je to organismus. Pokud třeba odeberete kuchařky, tak vznikne řada problémů, protože se musí zajistit 3 jídla denně a pitný režim. A vydávání a sklízení ve třídách. Přesně v termínu. Školka oproti škole potřebuje také trvale uklizečky, protože jednak se snadno něco stane, jednak v nouzi nejvyšší dohlédnou na děti, když je třeba se vyčůrat a není asistentka. Uklizečky také upravují třídy na spaní atd. Když nejde voda ve třídě, tak se moc neděje. Ve školce to znamená, že si děti nebudou mýt ruce, čistit zuby, atd.
A pokud školu sloučíte, tak seberete peníze i prestiž ředitelce, ta nebude mít zástupkyni, protože jí bude sama. A úloha ekonomky (1/2 úvazek) a hospodářky ŠJ (1/2 úvazek) se nezmění.
Předchozí