to ale není problém šestiletých, a vlastně bych řekla, že ani za pár let nebude problém, který je teď, když jde šestiletý dítě do školy, protože tam budou všechny šestiletý, všechny budou rychleji unavený, všechny budou hravější, všechny budou zase prvňáčci
teď je ve třídě většina sedmiletých, někdy je tam i skoro osmiletý dítě a tam opravdu těch pár šestiletých nezapadámám dvě děti bez odkladu, nejmladší s odkladem. z mé zkušenosti je mezi nezralým čerstvě šestiletým a zralým téměř sedmiletým sakra rozdíl. strčit je v současných podmínkách do jedné třídy, odnese to buď jedno, nebo druhé, ale nejspíš obě
to už mělo to sedmileté dítě po odkladu blíž k těm šestiletým, než mělo v šesti letech jako ještě nezralé ke zralým šestiletým. nikdy jsem nechápala otázky, jestli se kluk ve školce už nenudí, když má odklad - ne, nenudil se, prostě tam zapadnul. jo, uměl číst, sčítat, odčítat, částečně násobit, tiskace psát... ale stejně měl blíž k těm pětiletým a ve školce se fakt nenudil. ten zlom, kdy mu to v mozko "přeskočilo" do správných kolejí byl fakt viditelný a projevil se třeba v tom, že začal ochotněji spolupracovat na školní přípravě, kterou se do té doby snažil bojkotovat a nenáviděl ji. nebo že přestal pošťuchovat všechny kolem sebe a poňoukat je k hrám, když ho něco nebavilo. a tisíc dalších drobností. nechápu, čemu by pomohlo dát ho do školy bez odkladu.