ropucho a znáš nějaké děti, co chodí na učňák? měla jsi na zš takové spolužáky?
trochu mi přijde, že prostě nepobíráš tu omezenou kapacitu myšlení...
mám dvě děti opravdu chytré, a jedno, co prostě chytré není... je šikovná, je praktická, v kuchyni je největší přínos z těch tří... ale i dneska v 6. třídě má problém vyjmenovat měsíce
vždycky se to naučí ve chvíli, kdy na to narazí ve škole, aby to vzápětí úplně vypustila... dodnes má problém, když se zeptám, kdy jsou letní prázdniny, prostě červenec srpen je pro ni nezapamatovatelné... aktuálně ji to drtíme snad po tisící, protože se je má učit v aj... bohužel je nám jasné, že za pár měsíců to zase zapomene... adresu si pamatuje aktuálně správně, ale i to je několikátá etapa... ve škole je slabší průměr, ale dodnes se s ní musíme doma učit, třeba aktuálně se už asi po třetí učíme dělení do řádku... dokud to aktivně používají, bude si to pamatovat, jakmile přijde nová látka, nebude to používat třeba měsíc, budeme se to učit znovu...
vůbec si neumím představit, jak by na tom byla bez našeho doučování
a takových dětí je docela dost, některé nemají ani to domácí doučování... a co s nimi? fakt je nutné je na učňáku tlačit do hlubší než základní znalosti aj? kdo má talent na jazyky, ten se ji naučí i mimo školu, stačí mu videa, hry, filmy... kdo talent nemá, mrhá svou kapacitu na něco, co prostě nebude používat
a kupodivu i bez aj může být super kadeřnice, cukrářka, kuchařka, zahradnice, manikérka, švadlena... to, že nebude schopna si číst v aj, nebude chyba školství, ale prostě nedostatek talentu... kdyby ji na tom učňáku nutili dřít aj, nezbyde jí kapacita na technologické postupy... třeba...
ono to prostě není jen o tom, co společnost potřebuje, ale najít místo ve společnosti pro každého a nechat ho uplatnit jeho schopnosti, takže jednou si třeba ráda nechám pomoci s překladem do aj od syna, ale večeři si dám raději od mladší dcery