Přidat odpověď
No, a to je ono.
Pak je otázka, jestli ti ten papír k něčemu bude. Když ti pak učitelka řekne, to přece (kpo 20 letech praxe) poznám i já, že je to dítě inteligentní a proti půlce třídy je napřed a myslí mu to, ale já bohužel, kvůli velkému objemu práce a problémovým dětem, bohužel nemám čas se mu věnovat a rozvíjet ho, jak by potřeboval...
Tj. vracíme se smyčkou k mé první větě - jestli si půjdu pro "papír", tak je pro mě rozhodující, k čemu ten papír má sloužit.
Osobně bych šla pro papír, kdybych nebyla s učitelkou ve shodě - klasika - třeba by učitelka tvrdila,že je moje dítě hloupé, ale já bych věděla, že je inteligentní a že se "hloupě" projevuje, protože ....
Kdybych naopak já i učitelka viděla, že dítě má talent na ..., nebo že je nadprůměrně inteligentní a ve škole se při běžné prvostupňové látce nudí, tak na co ten papír mít?
A neříkejte mi, že prvostupňová učitelka dneska NEUMÍ učit různé druhy dětí, že na to chuderka potřebuje návod z PPP. Pak je otázkou, co na své pracovní pozici dělá. Mnohem častěji věřím, že buď nechce (však my si ty děti srovnáme do stejné řady, to je jen ambiciozní matka - klasika - holt jedináček, tak si maminka do něj dává své ambice...) nebo prostě nemůže, protože nestíhá.
Já jsem se (vědoma si inteligence našeho dítěte) proto zcela vědomě rozhodla pro malou soukromou školu s individuálním přístupem, protože pro mě děsivá představa, že mi dítě budou učit písmenka, když se už dávno naučil sám číst, nebo naopak ho budou buzerovat, že nepíše krasopisem (když má od narození mizernou motoriku rukou, a to i po letech Vojtovky a jiných nápravných cvičení). Jak jsem psala, individuálku na klíčové předměty měly ještě loni v 7. třídě, takže nikdo si pro papír chodit nemusel, děti postupovaly tempem, jaké pro ně bylo optimální... Běžně to v učivu, v těchto vyšších třídách, bylo půl roku + i -. My třeba v matice měli obvykle tak od ledna už k dispozici učivo dalšího ročníku (tj. cca 8 měsíců napřed), a to Frause - Hejného, tj. přemýšlivé. Žádné sloupečky počítání. Mají v rozvrhu několik bloků "samostatné práce", kdy si pracují vlastním tempem na vlastní úrovni, učitel je tam k dispozici, prochází si je individuálně, poradí, když se zaseknou, dovysvětlí, co nepochopili... + pracují "v hnízdech", kde jsou spolu děti na podobné úrovni. Tj. na tom prvním stupni - třeba v té první třídě, měli hnízdo, kde se děti učily fakt první písmenka a jiné hnízdo, kde si už v knížce četly děti, které prostě už před nástupem do školy číst uměly...
Předchozí