Přidat odpověď
Tak zrovna u nás je to moderní školka vs. ZŠ starého střihu, před kterou všichni varují, zvláště "nestandardní" děti. A pak si jejich rodiče chodí stěžovat.
ŠKolka má 4x28 dětí. NA třídu jsou 2 učitelky a 0,5-1 asistentka. Ale pro tu asistetku vždycky musíte najít TO dítě, na které vám PPP, nebo SPC asistenta schválí.
ŠKolníka má školka na ČÚ svého, bydlí ve školkovém školnickém bytu. A seká a stará se o zahradu.
Ano, školky fungují včetně prázdnin, kromě letních a vánočních. A to je ještě vánoční a letní provoz. Samozřejmě i v této době děti musí odstravovat, i když jich bývá 1/2. Obědy pomáhá vydávat kuchařka, a ve vyšší třídě je snaha, aby si to děti samy přinesly. Asistentky pomáhají třeba při nalévání polévek. A rozdávají na talířky svačiny a přesnídávky, starají se o děti s dietami atd.
Jasně, problém je v tom, že pro ty školky je to příliš velký náraz a ty obce si vůbec nedovedou představit že uklizečka, nebo jídelna v ZŠ je něco dost jiného než v MŠ.
Mj. Montesorri školství je fajn, ale pro hodně ADHD, agresivní a extrovertní a impulsivní dětí to úplně není.
A už si představuju, jak ty děti s PAS, nebo s těžkým ADHD, s problémy s hygienou, atd. postoupí bez odkladu do ZŠ. První tlak bude je vyštípat ještě na úrovni MŠ. A protože MŠ je pověstně integrující a ZŠ pověstně antiintegrační, tak to bude zábavné. Myslím, že ředitelka, nositelka ideje ŠVP MŠ, to asi vzdá hned na začátku.
A je tam ještě jeden rozdíl, většina učitelek MŠ nejsou Mgr. Často mají (doplněnou) pedagogickou maturitu k jinému vzdělání, někdy jen k SŠ.
Předchozí