Erzet, jenže malé děti (dvacetiměsíční batole!!!) nejsou schopné vnímat reklamu jako výmysl dospělých, kterým jde "jen" o peníze - oni ji berou jako pravdu. Takže když osmiletá holčička v reklamě rozbije panenkou okno auta a ukradne sušenku, přebere si z toho, že je zcela normální rozbíjet věci a krást. Pak už bude jen kdo z koho - bude-li věřit mámě, že se nekrade, anebo lidem v televizi, že se krást smí. A tak je to se vším. I já, ačkoliv je mi přes třicet a od reklamy se odtahuju co nejdál, jsem reklamami a televizí totálně zblblá - taky mám mindrák, že na 165 cm výšky mám výrazně nad 50 kg - a co teprve deseti, dvanáctileté holčiny? Třeba moje nejstarší neteř - od malička je hubená jak lunt. Přesto ve svých deseti, jedenácti letech byla zamindrákovaná a měla pocit, že je tlustá a nesmí jíst.
Nemůžeš od batolete čekat, že bude brát reklamu jako "zajímavý teoretický experiment" - ono tomu bude věřit - a taky bude věřit (aspoň po nějakou Tobě dost nepříjemnou dobu), že jediná zdravá forma mléka je (teď nevím, na co ta reklama je, možná Kinderčokoláda).
M.
Předchozí