Milado, já mám mnohem optimističtější zkušenosti.
K Tvému příkladu - asi to bude dost výjimka a nevíme přesně, co má to dítě za problém (třeba nějakou formu autismu), ale je možný, že za čas dozraje a bude schopné v kolektivu fungovat. Možná, že než dojde do páté třídy, bude dom. vzděl. možné i do vyšších ročníků (myslím, že momentálně to k tomu směřuje). Samozřejmě průšvih by byl, pokud by dítě mělo problémy se začlenit kvůli tomu, že je něco v rodině špatně a domácím vzděláváním by se to ještě upevňovalo, to je jasný a měla by to podchytit kmenová škola (než dítě do domácího vzděl. přijme, nebo potom v průběhu). Jinak k možným řešením: v naší MŠ je postižená holčička, která se ze začátku bála všeho od dětí až po puštěnou relaxační hudbu - vyřešili to tak, že s holčičkou do školky chodila maminka - asi půl roku denně a pak postupně zkoušela na hodinu nebo dvě odejít... Ke konci roku už maminka doprovázela holčičku jen na exkurze a výlety.
Předchozí