Vážená paní doktorko,
vím, že mi do toho nic není - v Motole jsem nerodila - ale přesto bych se chtěla zapojit do diskuze. Napadlo mě totiž, že kdyby to, co jste nyní napsala, někdo řekl panu Honzovi a jeho manželce během porodu, tak by třeba některé věci neviděl tak tragicky. Nejenom "To nesmíte, to musíte", ale taky vysvětlit, proč. Já sama jsem si prožila porod, kdy lékař rodil a my s manželem tam byli jaksi navíc - věřte mi, je to mizernej pocit. To, že HOnza nevěděl, kdo je na sále kdo, rozhodně není v oblečení. Přece nemůže být takový problém, aby se každý, kdo s rodičkou přichází do styku, představil. Třeba větou "Dobrý den, jsem porodní asistentka a budu vás mít na starost, kdybyste něco potřebovala, můžete se na mne obrátit." "Dobrý den, jsem lékařka, dohlížím na váš porod a potřebovala bych vás vyšetřit." atd. Vizitky jsou jistě dobrá věc, nicméně např. já během pobytu v nemocnici nenosila brýle, takže jsem je přečíst nedokázala. Co se kapačky týká, četla jsem názor (tuším v "Efektivní péče v perinatologii"), že se zdá být výhodnější dovolit rodičce pít a případně i jíst lehčí jídla, než jí dávat kapat glukózu, a to i když se vezme v úvahu případná narkóza. O výplachu žaludku v ní nic nepsaly, ale zato se zmiňovali, že úroveň anesteziologické péče je už tak vysoká, že riziko vdechnutí žaludečního obsahu je minimální (jestli si dobře vzpomínám). Jedna moje známá rodila v Holandsku, další v Rakousku a jíst i pít směly obě. Ostatně, na jiném místě tohoto serveru je výzkum agentury STEM, ze které vyplývá, že 80% českých porodnic pití povoluje. Takže jak je vidět v tomto bodě mezi lékaři jednota nepanuje. Podle mne by bylo fér seznámit rodičku s případným rizikem a nechat na ní, ať se sama rozhodne. Dále píšete, že pro každou rodičku se personál snaží udělat maximum - ale Honza je jiného názoru (a není sám, viz např. příspěvek Porod jsem nezvládla, jak tedy rodí profesionálky?). Např. proč jeho žena musela při monitoru ležet, když jí to nevyhovovalo a ještě si