Nesouhlasím s článkem nejen po teoretické stránce, ale i prakticky!
Pokud se podíváte na průzkumy v právě citovaných zemích EU, zjistíte, že děti z vícejazyčných rodin či z vícejazyčné výchovy jsou v průměru o 20% rozvynutější a mají lepší vyjadřovací schopnosti. Dále je malý věk ideální pro naučení se "myslet" v různých jazycích.
Dcerka je už skoro půl roku v anglicky mluvící školce. To, že by začala zaostávat ve své mateřské češtině, není pravdou, ba naopak. Do školky, kde je od 8:30 do 18:00 se tak těší, že by nejraději šla i v sobotu či neděli. Pravda, jedná se o kolektiv 7-mi dětí se dvěma anglickými lektory. Rozvíjí jednotlivé dovednosti a ve srovnání s jinými vrstevníky mi nikdo nevěří, že jí nejsou minimálně čtyři. Čas od času použije anglické slovo (byli jsme v ZOO a ona řekla, Koukej tati, snake (místo had) či ty máš hrnek s rainbow (místo duhou)), ale to je přechoné. Ve školece neřekne na rozloučenou jinak než bye, bye a doma či čechům pá, pá nebo neschledanou.
Na druhou stranu asi záleží na individualitě dítěte a lidech, případech školky od školky (Při výběru jsem osobně prošel 7 anglických školek).
Rozhodně si myslím, že názor článku o problematice anglické školky je maskou "závisti". Nová doba bude vyžadovat hlavně schopné a angličtina bude samozřejmostí. Sice to není za kačku, ale o investici do vzdělání nikdy nemůžete přijít a JE NEJLEPŠÍM VSTUPNÍM KAPITÁLEM DĚTÍ.
Případné skeptiky může Lucka klidně "zlomit"...
Předchozí