Pavlíno:-)
mám dvě bilingvní děti. Adámek mluvil špatně a hodně pozdě. Ještě teď má vadu řeči (sykavky, r,ř), ale oběma jazyky teď, skoro v šesti letech, vládne velice dobře, ačkoli je v angličtině líný.
Dvouletá dceraužívala 70 aktivních a srozumitelných slov v 15 měsících.
V 1. osobě o sobě začal mluvit ve třech letech a něco, ona v 18 měsících. Podmiňovací věty přišly u něj ve třech letech, u ní ve dvou. "Proč?" se ptal až v třech letech a půl, ona ještě než měla dva. Nevíme, jaké IQ má Amálka, víme Adámkovo, je vysoce nadprůměrné. Je matematicky a jinak nadaný, ale komunikace nic moc. Amálka zase počítá do dvou, číst písmena, co on uměl ve dvou letech...no to se načekáme:-) ale mele jí to velice pěkně:-)) Každé dítě je jiné, řeč může být její slabina, ale nemusí to mít nic společného s biligvností.
Předchozí