Ne, neměl jsem na mysli malotřídku, jen to, že domácí vyučování nemusí znamenat izolaci dětí, naopak jim dá mnohem víc než škola, pokud bude prováděno kvalitně-
proto jsem zmiňoval například najmutí soukromého učitele na nějakou specializovanou látku,nebo výuka ve skupině dětí kdy se jejich jednotliví rodiče střídají.
Domácí škola je nejčastěji používána lidmi kteří mají jiný názor než stát a jeho prostředníci-učitelé - proto jej volí křesťani a jiné náboženské skupiny,konzervativci,vegetariáni nebo i anarchisti, rodiče nadprůměrných dětí atd.atd. (mluvím ze své anglické zkušenosti ale v Čechách je to stejné)
V ČR je díky bolševické kolektivní masáži považováno za něco podivného, děti přeci musí být ve stádním kolektivu a nikoho už nezajímá, že v kolektivu může být i při domácím vzdělávání.
Proč by si měl najatý učitel vytvářet citový vztah k dětem? když jim bude jen dočasně vysvětlovat určitou látku?
Nemyslím si, že většina rodičů praktikuje domácí školu ze snahy "úchránit"děti před drogami. Spíše jim vadí nekvalifikovanost a nezájem učitelů,zastaralé vědomosti a názory, odlišné chápání světa atd.
"Jak rodič pozná, co je nosné a co rámcové a na co se asi bude navazovat dál - třeba za dva roky? "
jak? stejně jako učitel, z osnov
Předchozí