Přidat odpověď
Ahoj, my jsme začali ve 2 letech na kluzkách s medvídkem, nejprve chodit, šoupat, otáčet se po rovině a s malými nerovnostmi, pak jsem tahala na hůlce po rovině za chůze, běhu a dokonce se mi dařilo i měnit směr. Výborná změna pro oba místo odpoledních klasických vycházek. Ve 3 letech - 80 cm lyže,přezkáče a přilba, bez hůlek. Výcvik probíhal podobně jako ve 2 letech, ale mnohem rychleji (2 dny na seznámení), pak jsem našla mírný kopec a nechala jsem jezdit kluka po vrstevnici cca 10 - 20 metrů směrem za mnou, když byl skoro u mne popošla jsem trochu do kopce, za jedno odpoledne zvládl jízdu po vrstevnici a v závěru povyjel a tím zabrzdil. Odjeli jsme do Alp (dostatek místa, optimální jízda nahoru vajíčkem-teplo, odpočinek,rozlehlé pláně ledovce, ale i sjezdovky od lesa k lesu). Jezdil s lyžemi na šířku pánve i větší, ruce na kolena a na provaze, ale uvolněném (kvůli bezpečnosti, aby se nerozjel a nedošlo k pádu ve velké rychlosti), pokud nezvládal sám korigovat rychlost, prostě jsme ho přibrzdili provazem. Po 7 dnech lyžování a zároveň hrátek na letadlo, vlak, volant a další - fantazii se meze nekladou jezdil delší oblouky: po vrstevnici-vybral si místo k oblouku a zatočil...žádné jízdy "šusem!" jak je možno vidět u 3-letých dětí na našich sjezdovkách a ukončení pluhovým bržděním těsně u fronty...Ve 4 letech jsme pořídili 100cm lyže a týden v Alpách byl již pro oba rodiče naplněn lyžováním, loňská práce se vyplatila. V 5 letech jsme přidali hůlky, trochu problém, nevěděl co s nimi, ale přídat mu je už na začátku??? Letos měří 135 cm, má lyže 140 cm mírně vykrojené carverové, jezdí mu to super, pracujeme na technice. Doporučuji obecně netlačit do ničeho, pokud už nechce dál, motivace pro maximálně ještě jednu jízdu. Dlouho jsem s sebou brala na batůžek ježdíka, je stále dostupný k okamžité změně programu a většinou stačilo 15 minut a zase chtěl lyže.
Předchozí