Jsem velice rád,že se na těchto stránkách objevilo toto téma hodnocení ve škole. Souhlasím s tím,že spousta učitelů nehodnotí zrovna objektivně a myslím si, že jen velmi málo z nich z důvodů, které byly uvedeny v reakcích matek na článek. myslím si, že pravé důvody neobjektivnosti učitelů jsou v tom, že většinu činností ve škole provádí pod časovým, emocionálním či jiným tlakem ze strany vedení škol, žáků a nezřídka i rodičů. Myslím, že každý z nespokojených rodičů by si měl najít čas a strávit s učitelem několik desítek minut při jeho práci. Jeho hodnocení objektivity učitelů by dostalo jiné rozměry.
já osobně učím na velké škole s asi 800 žáky a snažím se objektivně přistupovat nejen k hodnocení práce žáků, ale i k jejich chování a vystupování. Z mých kolegů, co mohu posoudit se stejně jako já chová 70-80 %. V každé volné chvíli hodnotíme a diskutujeme o našich žácích. Z našich závěrů velmi stručně. Postrádáme u žáků především jiný přístup ke škole (co je povinné je špatné), k učitelům (učitel je nepřítel, kterého je třeba pokořit)a k školnímu majetku (chovej se ve škole tak jako doma). Myslím, že to po nich můžeme chtít, aby se žáci stali našimi partnery v cestě od nevědomosti ke vzdělání a ne pouze nádobami, které jak veřejnost
očekává naplníme znalostmi, dovednostmi a vědomostmi.
K tomu může také dopomoci (nejenom) zlepšení ekonomické situace a tím i společenské prestiže učitelů.
Milan učitel s 12letou praxí
Předchozí