Jsem ráda, že jsme se navzájem pochopily - právě kvůli tomu, že u dětí nejde absolutně ovlivnit nemocnost, je myslím pro celý chod školky přínosné pokusit se nastolit režim aspoň v tom, co ovlivnitelné je. Já sama učitelka sice nejsem, ale kolikrát když vidím, co pro ty naše prcky dělají a kolik matek to bere jako samozřejmost a ještě se cítí uražené, když je učitelky požádají o nějaký ústupek, tak mě čerti berou.
Besídku si maminky ujít nenechají, ale děti to kolikrát prožívají daleko míň než rodiče, hlavně chlapečci; už se nám stalo (v minulé MŠ), že se nacvičovalo s jedním pětidenním klukem, počítalo se s ním do páru a těsně před besídkou se chlapeček šprajcnul a nepřišel. Samozřejmě se to může přihodit i celodennímu dítěti, ale to nemá tak elegantní výmluvu (jakože už má mesíční penzum vybráno a proto nepřijde).
Jinak pět dětí ve třídě je samozřejmě nadsázka, ony ty oddělení spojí i při deseti, když si potřebují vybrat volno; ale když budou mít od maminek alepoň předběžný rozvrh, kdy které dítě přijde, určitě si to volno naplánují raději a líp. (Víc jich pak určitě nepřijde a když jich přijde míň, nic se neděje.)
Předchozí