Nejsem učitelka ani ředitelka ani Makarenko, jen občas komunikuji s lidmi, kteří tráví třetinu dne s mými dětmi a pokusila jsem se zde prezentovat názor několika z nich. Je-li poblíž místa bydliště školka, kde pro učitelky není problém klouzavý režim s variabilním počet dětí každý den v devět ráno, a vedle ní stojí ve srovnatelné vzdálenosti školka, kde učitelky lépe pracují s konkrétními dětmi a ne jen s nahodilým vzorkem toho, co se jim právě ten den sejde v třídě - máš pravdu, ať si každý vybere podle toho, co mu víc vyhovuje. Ale myslím si, že pro většinu pracujících matek bez auta a bez pomoci prarodičů nebo manžela zůstává výběr školky podle těchto kritérií relativní záležitostí.
Zcela a bez výhrad s tebou souhlasím, že to je naprosto v kompetenci a ve schopnostech ředitelek a učitelek MŠ, nicméně se nemůžu ubránit pocitu, že srovnání mateřské školky jako uceleného kolektivu skupiny dětí trvale víceméně stejného složení (pominu-li nepředvídatelné epidemie nemocí), se kterou si dítě postupně vytvoří pocit sounáležitosti, se školkou, kde vládne "klouzavý" režim, je stejné jako srovnávat prázdninový pobyt u babičky a dědečka s prázdninami v dětském koutku v IKEA.
Předchozí