Jasně. Souhlasím s tím, že tříleté dítě nepotřebuje žádný sofistikovaný výukový program, stačí když ve školce utuží základní hygienické návyky, jako mytí rukou před jídlem a po WC, jezení příborem, samostatné oblékání, atd. Normální jsou i děti, které se šprajcují před besídkou (mě spíš přijdou neuvěřitelné tříleté děti, které se při nácviku nešprajcnou) - jenom bych na místě paní učitelky (pokud bych tedy o tom od maminky věděla dostatečně dlouho předem), asi osnovu besídky nacvičovala spíše s dětma, které mi pak na tu besídku aspoň přijdou. Jsou jistě učitelky, kterým vyhovuje klouzavý režim, ale i ty, které jej zavádějí pouze na pokyn ředitelky z důvodů potřeby rodičů a de facto jim nevyhovuje, a stejně je to i u maminek - takže pokud se sejdou maminky a učitelky se stejnou představou, nikdo nevidí problém. Ale co vím od učitelek v první třídě naší školky, tak ty by rozhodně uvítaly, kdyby jim maminky docházku dětí na jeden kalendářní měsíc aspoň orientačně oznámily předem, aby se jim lépe plánovala i jiná činnost než mytí rukou a hopsání v herně - místo toho jsou v reakci na potřeby maminek nuceny každý den ráno rozhodovat podle počtu a věkové skladby příchozích dětí, jaký program pro děti ten den vytvoří a s jakým úspěchem. Jo, jasně, to je život a chyba to samozřejmě není; jen si myslím, že maminky by přibližné (s ohledem na nemocnost) načrtnutí toho, jak dítě v průběhu měsíce do školky bude chodit a kdy, příliš nezatížilo, a učitelkám to z výše uvedených důvodů práci když ne ulehčilo, tak aspoň optimalizovalo. A opravdu nerozumím tomu, proč dost velkou část matek (aspoň u nás) takový požadavek obtěžuje a zatěžuje; a to nemluvím o tom, jak by to vypadalo, kdyby si maminky prosadily zde navrhovaný naprosto volný režim vybírání "docházky do MŠ".
Já naštěstí s dětmi potíže nemám, zvláště mladší chodí do školky s nadšením a rád; ale stačí si všimnout, co s dětmi (i staršími) dělá byť i jen krátkodobá změna učitelky nebo spojování do tříd.
Předchozí