Pipo,
já mám pocit, že ten dojem dojem o "studených anglických čumácích" navozuje anglická literatura 19. století, kdy takové společenské klima (nejen v anglii) panovalo.
Nu což, teď je doba jiná.
Jinak já mám ty zkušenosti, že děti vzdělávané v UK systému dokáží narozdíl od našich vyjadřovat dobře vlastní názory, jsou obratné ve slovním popisu různých situací, dokáží vysvětlit různé pojmy (mám na mysli větší děti, tak 10 - 13 let) a logicky jsou i sebevědomější, když mají samy komunikovat s dospělými v různých situacích. Oproti našim nejsou zdaleka tak dobří ve znalostech matematiky a přírodních věd.
Já osobně bych našemu školskému systému (tomu, v kterém jsem se vzdělávala já) vytkla právě nedostatek rozvoje vyjadřovacích schopností. Já měla v tomto směru hned za jazykovou vybaveností největší dluh, když jsem se začínala stavět na vlastní nohy. Klasické biflování, které se často na našem systému kritizuje, jsem nezažila.
Předchozí