Přidat odpověď
Ahoj Moni, LMD se pozná na jisto až v Pedagogicko-psychologické poradně, ale příznaky by ti jistě neunikly. Vendy má dyslexii a dysortografii,což jsou porucha čtení a porucha pravopisu. V podstatě je to určitá neschopnosti naučit se číst a psát gramaticky správně(vynechávání interpunkce, písmen nebo přesmykování slabik a písmen ve slově)stejně rychle jako ostatní děti, i když při tom není snížená inteligence(dost často je spíše vyšší než je průměr). Vendy si nemohla zapamatovat písmena, slabiky byl problém, pletlo se jí a a e, b a d četla obtížně a hodně pomalu jen po slabikách. Chodíme do PPP od první třídy na nápravné čtení, kde zkouší různé techniky, které by jí mohly pomoci. Ještě vloni četla v podstatě jen po slabikách, letos již čte téměř plynně, i když delší slova ještě "seká". Důležitá je dobrá učitelka, my jsme museli v pololetí první třídy měnit školu(bohužel v té původní byla jen jedna první třída, a učitelka byla krá.. nebeská). V té druhé jsme měli štěstí, učitelka měla pochopení a netlačila a postupně se z toho Vendy vyškrabala. Dneska je z ní čtenář, nemá sice ráda čtení nahlas, ale pro sebe si čte, tak dvě až tři knížky měsíčně(tak kolem 100 stran jedna),chodí sama do knihovny a moc ji to baví. Jde o to, to těm dětem nezošklivit na zbytek života, jen proto, že s tím mají zpočátku problémy. Ahoj Jana
Předchozí