..mám štěstí,že mé děti mluvily pomněrně brzo a pěkně.Se synem jsem chodila na logopedii skoro rok/přesto,že mne dětský lékař přesvědčoval,že to není třeba/od 5,5 do 6 než šel do školy. Mluvil dobře,ale někdy myšlenky předbíhaly slova a zdálo se mi,že l a ř tam jsou ale né úplně čistě. Na logopedii dostal říkanky a procvičování,podle obrázků vyprávět pohádky-myslím,že mu to moc pomohlo - výslovnost po zhruba 3 měsících byla perfektní a schopnost vyprávět nebo reprodukovat slyšený text příběhu vlastními slovy se zlepšila-což mu myslím při vstupu do první třídy velmi pomohlo. Šikomné obrázky a říkanky jsem si schovala.Teď mám dcerku,která jde po prázdninách do školy a protože jí dělá problém l v běžné mluvě /když jí upozorním a opravím,l řekne moc hezky,ale když se nekontroluje,tak je z lodičky - uodička/ máme ještě měsíc a tak budeme brousit jazýček a snad se zadaří-básničky na l po bráchovi se budou hodit :-).
Všem maminkám doporučuji trpělivost a vadu řeči u dětí nepodceňovat,když v 5 ti letech není mluva čistá určitě zajít k logopedovy-vyplatí se to.Drobné problémy se snažit odstraňovat opravováním a procvičováním,větší pak přenechat na logopedovi a cvičit a cvičit. Znám ze svého okolí docela dost dětí,jejichž rodiče na to kašlou a tak pak jinak chytré a šikomné dítko trpí vadou řeči,která by se jinak dala docela dobře odstranit. Bohužel mám takový špatný příklad i v blízké rodině.Dokud jsem brávala synovce k logopedovy společně se svým synem dělal pokroky /v 5 ti letech velmi špatně mluvil a zadrhával/.Když můj syn docházku k logopedovi ukončil,tak se na to vykašlali a kluk do dnes/12let/špatně mluví,zadrhává-cizí lidé mu někdy ani nerozumí,přitom je jinak šikomný-sportovně nadaný-ale jak promluví vypadá jak "blb"je to škoda...
Předchozí