Marketo,
jasne, spravny logoped by tohle odhalit mel.
Myho syna tedy mluveni nenamahalo, mel vybornou slovni zasobu, stale nam rikali, ze se vyslovnost tech problemovych hlasek upravi atp. Jednalo se opravdu o par hlasek. Pokud by mel jen tu spatnou vyslovnost, do skoly by sel. Mel ovsem prave i ten problem s motorikou ruky (treba postavil cokoliv z LEGA atp. ale pastelka do ruky - to prakticky nikdy a ani ted rad nekresli, i kdyz pise pekne - to jsem v tom odkladovem roce chodili na trimesicni intenzivni kurs grafomotoriky.) Tu grafomototiku samozrejme pojistovna taky neplati a bylo to desne narocne na cas - cviceni 6-8x doma.
Tehdy na foniatricke klinice mluvila logopedka o tom, že prý, když děti přeskočí fází hrubé motoriky (přestože např. si stavějí lego z malinkých kostiček), tak jim ta fáze té hrubé motoriky chybí a napr. špatně pak kreslí.
Nase posledni logopedka je specialistka na péči v oboru poruch komunikace u těchto diagnoz:
Patologický vývoj řeči a mluvních funkcí.
Bilingvální výchova
Specifické vývojové poruchy učení ( dyslexie, dysortografie...).
Vady a poruchy sluchu, péče o pacienty s kochleárním implantátem.
Palatolalie.
Poruchy hlasu a poruchy resonance.
Poruchy řeči u pacientů s mentální retardací.
Poruchy řeči při duševních onemocněních ( schizofrenie, dětský autismus...).
Patologie gnostických a fatických funkcí (vývojová dysfázie, afázie...).
Dysartrie.
Poruchy plynulosti řeči ( balbuties, tumultus sermonis).
Patologický vývoj mluvní komunikace v sociální interakci ( mutismus).
Kombinované vady.
Poskytuje i školské poradenství - zařazení dítěte do školy. U nas vede i kurs pro deti v poslednim rocniku skolky:
Je to pro děti předškolního věku, který efektivně, systematicky a uceleně rozvíjí schopnosti dítěte (fonologické procesy a fonematické uvědomování), které slouží jako předběžná fáze, která je velmi důležitá v budoucnu pro čtení a psaní. Dítě se v kurzu seznámí se slabikovou strukturou slova, s hláskovou strukturou slova, s pojmy souhláska a samohláska, naučí se rozkládat a skládat slova, rozlišovat dlouhé a krátké slabiky, tvrdé a měkké slabiky atd. Pro děti je program smysluplnou hrou, která jim nabízí nejen nové poznatky, ale i příležitost využít svoje dosud neobjevené schopnosti a kreativitu. Kurz je vysoce efektivní, skládá se z 32 lekcí (délka lekce 45min), přičemž lekce probíhají 1x týdně. V jednom kurzu je zařazeno max. 6 dětí.
Předchozí