Náš starší syn od malička správně mluvit nechtěl. Dokonce nikdy neopakoval,nejen v řeči, ale nikde.Asi si chtel na vše přijít sám. Ve třech letech uměl říct asi jednu větu,potom 15 slov,které potřeboval (ano ne,chci,kaka, pití....) a jakousi vlastní hatmatilku(používal ji při svách hrách), které jsme nerozumněli ani my.
Do čtyř let se sice rozmluvil,ale zarputile odmítal opakovat správně. Jelikož školky, kde nastoupil nabízí logopedickou péči přímo během pobytu ve školce,neváhali jsme s přeřazením. Začalo se písmeny T,D,J,L.Procvičoval se jazýček.Samozřejmě s nemalými obtížemi, protože syn zůstal odmítačem. Ale jak mu postupem času začalo jít to,co se po něm chtělo a z procvičování se stal zvyk, velice rychle se rozmluvil a během jednoho školního roku postoupil až k R, které mu mimochodem naskočilo samo. Od září se bude učit Ř, pokud se nám nepodaří vyloudit přes prázdniny (tímto děkuji za tipy v této diskuzi).
Takže pokud máte někde v okolí školku, kde se řeší i výslovnost dětí neváhejte toho využít. Děti se mezi ostatními učí snadněji a věnují se mluvení denně, samozřejmě, že to chce i práci doma.
Ještě pro doplnění, za péči v logopedické třídě neplatíme nic navíc.
Předchozí