Zuzko:
1. Tvůj první omyl je, že dítě neví, k čemu je parní stroj dobrý. Ví to velmi přesně. A taky ví, jak funguje - a to i ten regulátor. ("Když se roztočí moc, tatínku, tak tyhle páčky se zvednou a zavřou tenhle ventil...")
Dost děti podceňuješ, když si podle tebe tupě pamatují akorát ten obrázek.
2. A taky podceňuješ televizi. Zkus se na ni někdy podívat. Ono to není tak, že na obrazovce nehybně visí nějaký obrázek a děti na něj civí. Ono se tam taky mluví. Proč by dítěti mělo víc dát, kdybych mu to nakreslil já? Já bych to rozhodně nedovedl nakreslit tak pěkně a můj výklad by přes veškerou moji snahu byl poněkud suchý - ve srovnání se zábavnými mamuty z pořadu Jak to funguje.
To je, jako bys tvrdila, že naučné knihy jsou blbost, že dítěti "víc dá", když mu to všechno řeknu sám.
Takže: je jedno, zda se informace dostanou k dítěti skrze knížku, televizi nebo počítač. Záleží na kvalitě těch informací, ne na médiu, které je přenáší.
Předchozí