| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k porodnici Nemocnice České Budějovice

Porodila jsem loni v listopadu a moje zkušenost je spíš rozpačitá.
Přijímala mě v osm ráno usměvavá asistentka, vše vypadalo dobře, do chvíle, kdy jsem projevila přání o urychlení porodu, nebo alespoň úlevu od bolestí. Doma mám již 2,5letou dceru a pečuji celodenně o babičku po mozkové mrtvici, tak jsem nechtěla přijet z porodnice úplně zdrchaná. Zamumlala něco o tom, že to jsem si měla rozmyslet před devíti měsíci - co tím sakra myslela?
Od té chvíle jako bych přestala existovat, jednou za 3 hodiny monitor, ukázaly mi kde jsou sprchy, doporučili mi ležet a odpočívat "když tedy nechcete být tak vyčerpaná". V půl deváté večer už jsem byla bolestmi i starostí úplně na dně! Do té doby jsem žádala snad každého lékaře i PA, aby něco sakra udělaly. Porod stále nepostupoval, už od příjmu bolesti po třech minutách a otevřela jsem se na tři prsty za celých 12 hodin. Jako jedinou úlevu od bolesti mi "nabídli" sprchu. Abych to zkrátila, rodit jsem začala až ve čtyři ráno, úplně vyčerpaná, takže jsem už neměla sílu pořádně tlačit. Následoval velký nástřih, sestra mi lehla na břicho a lokty tlačila dítě ven.
Když se malý narodil, vyběhli s ním ze sálu jako s horkým popelem, sotva mi ho ukázali. Musel na 2 hodiny do inkubátoru protože byl přidušený. Šití s mizerným umrtvením už jsem ani neřešila. Domů jsem přijela čtyři dny po porodu. Do dneška se nemohu posadit, břicho mě bolí při každém zakašlání, hlava se mi točí, kdykoli chvilku stojím. Při každém zakašlání mě do dneška bolí průdušky z dlouhého prodýchávání. Babičku jsem musela dát do LDN, nemůžu se postarat ani sama o sebe. Manžel si musel vzít neplacené volno a pomoct mi s dětmi. Jestli tomuhle říkají lékařsky řízený porod, tak co je proboha porod přirozený? Nic proti bolesti, nic na urychlení, já bych to nazvala snad možná lékařsky sledovaný porod. Bohužel jsem čekala víc, než jen "diváky".