Přidat odpověď
Alice, jak tu byla řeč o těch předponách, tak mě napadnul možnej rozdíl mezi dítětem s PAS a dítětem s rec. dysfázií - řekla bych, že autisické dítě potřebuje přesné vysvětlení kdy se to může a co pak slovo znamená, protože to neumí vytušit intuitivně - učí se to spíš mechanicky. A protože v jazyce nejsou přesná pravidla, tak v tom má guláš. Dítě s rec. dysfázií ty slova neodlyší, protože je vnímá primárně přes tu intonaci, jako celej a tudíž mu znějí stejně, takže v nich má taky guláš.
Výsledek je, že smysl nechápou oba. Dítě s rec. dysfázií možná víc chytá smysl z kontextu, dítě s PAS se opírá oslova, která už se naučilo a má je v paměti.
To nemám nikde vyčtené a potvrzené, jen dedukuju z toho co tu píšete a z toho co vim o Bojkovi...
Předchozí