Já a mé kamarádky se setkáváme naopak s opačným přístupem učitelů. Děti mají přímo nařízené stahovat referáty - projekty z internetu a uvádět odkaz, ze kterých stránek čerpali. To znamená mít doma počítač a tiskárnu s barevným inkoustem. Kdo nemá, tak má smůlu ... dítě nedostane pomocné jedničky, čímž je v konečné fázi hodnocení diskriminované proti dětem movitějších rodičů nebo těch, kteří mají čas s ním sedět např. v knihovně a pomáhat mu, protože neumí stažené informace zformátovat. Potom je člověk svědkem, když maminka ve třídě ukazuje na nástěnku na několika stránkový referát s barevnými obrázky a ostatním se chlubí: "Toto je náš referát, to jsme dělali my!"
Za nás stačil referát napsaný perem v sešitě a jen na 1 stránku sešitu A5. Informace jsme si vyhledali v naučných slovnících, encyklopediích apod., ale hlavně jsme si je museli přečíst a v tom vidím největší problém dnešních dětí, že nemají potřebu číst.
Předchozí