To celé je čas na úkoly tak 8 ks/týdně (nemají na všecho třídního - 5 ks z M+Č, 1 A, 1 Prvouka, 1 Dramatická ...), pravidelný úkol z AJ z jazykovky, slovíčka ve škole i v jazykovce, opakování (násobilka a vyjmenovaná slova) a přípravu na písemky (cca co týden), čtenářský denník a povinné čtení. Trochu je to dáno i tím, že škola má hodně externích aktivit (muzea, lyže, exkurze, projekty, slavnosti), rodiče se už občas bouřili, že by chtěli aby se škola víc věnovala škole...
On syn má rychlost psaní tak 10% z normálního dítěte, je dost odbojnej, ale jinak je prostě chytrej... Je fakt že žena všechno ve svém životě udělala pílí a sitzfleischem, a v tomhle ji nikdo nepřibrzdí... Koneckonců ale ani jí a rozhodně ani mně nejde o známky, ale spíš o znalost (a třetí třída je hlavně o násobilce a o vyjmenovaných slovech + trochu sčítání do 1000 a násobení xx*x + o základech angličtiny). A tohle dřeme fakt furt kolem dokola.
Dcerka především jít do školy velmi moc chtěla (už se občas účastnila na školních akcích, ...). Konec června a léto byl v celku lepší, takže nás ani nenapadlo žádat o odklad. Navíc jsme měli problém i se školkou (bydlíme na hranici obvodů). A pak šlo o to, KOHO bude mít jako učitele, fakt ani na naší škole nejsou všichni stejní. V žádném případě bychom nedali dítě do nejbližší školy, aniž bych se seznámili předem s učitelem ...
(Aspoň podle mne - jak jsem to kdysi přijal na biblické škole pro pracovníky s dětmi - je škola servis zastupující rodiče v jedné z jejich rolí. Proto v anglosaských zemích školy vznikaly zdola, nebyly nadekretovány panovníkem, co děti vlastně ukradl rodičům. I když to byl právě jeden z rozdílů obecné protestantské vůči katolické morálce - důraz na vzdělání. Takže Marie Terezie to asi ani jinak nemohla.)
Předchozí