Máme dvanáctiletou pravnučku, která chodí do 5.třídy základní školy. Její výsledky ve škole nás neuspokojují a ani nás nenechávají lhostejnými. Při domácím doučování pozorujeme, že probíranou látku celkem zná, ale s vyjadřovacími problémy ji vysvětluje. Při diktátech píše pomaleji,má chyby v psaní "i" a "y", ve slovech ji někdy scházejí písmenka, má problémy při psaní předložek a předpon. Při domácím přezkušování zná perfektně vyjmenovaná slova, desatero druhů slov, pády, rody a podobně. Ve škole své znalosti zcela neprokazuje a její průběžné hodnocení je velmi kolisavé. Nedomníváme se, že by za to mohla škola. Při častých pohovorech s její paní učitelkou jsme informování, že s ní nejsou potíže a i pravnučka má paní učitelku v oblibě. Máme ještě jeden poznatek. Protože neovládáme anglický jazyk, zabezpečil její otec ve druhém pololetí letošního školního roku doučování jednou týdně. Doučující nám několikrát sdělila, že je s přípravou Lucky velice spokojena, že plní všechna její zadání. Prosíme o radu, jak bychom ji mohli ještě více a účinněji pomoci. Domníváme se také, že našemi stálými požadavky, aby se u nás učila (jezdí k nám na víkend každých 14 dní) a našim častým prověřováním znalostí jejího učiva ji spíše od domácí samopřípravy odrazujeme. To samozřejmě není náš cíl. Z těchto důvodů se o radu obracíme na Vás a předem Vám co nejsrdečněji děkujeme. Kyselovi.
Předchozí