Když jsem zjistila, že čekám čtvrté dítě, radost vystřídalo zděšení. Rozhodně jsem nechtěla rodit v žádné z porodnic v nejbližším okolí. Měla jsem dvě možnosti jak porodit podle svých představ. Buď se domluvit s nějakou odvážnou porodní asistentkou a rodit doma nebo odjet do některé z přijatelných porodnic. První možnost jsem okamžitě zavrhla. Ačkoli jsem díky lékařské péči a ultrazvuku věděla, že dítko je zdravé a má správnou polohu, bála jsem se nějaké náhlé komplikace. Také jsem neměla dost odvahy na následnou komunikaci s různými lékaři a úředníky a nakonec manžel projevil přání, abych ho do něčeho takového nenutila. Z porodnic pro mě připadaly v úvahu dvě - Vrchlabí a Havlíčkův Brod. Jak se blížil termín porodu, moje odvaha k samostatnosti se zvětšovala. Ptala jsem se i na informace co mám dělat, kdybych byla nucena rodit cestou nebo zůstala doma sama. Byla jsem pevně rozhodnuta rodit ve Vrchlabí, které má na internetu nejlepší ohlasy rodiček a otců. Zavolala jsem tam a promluvila si s porodní asistentkou a pak už se jenom čekalo, až se naše děťátko rozhodne narodit. V posledních dvou týdnech před porodem se ve mně objevily takové pocity jako obrovská potřeba zalézt někam, kde bych v klidu, tichu a o samotě porodila. Měla jsem pocit, že snesu kolem sebe pouze svého manžela. Rozhodně jsem byla více lidskou samičkou než „moderní“ ženou podle představ některých pánů profesorů, kteří se domnívají, že pocity a instinkty rodící ženy nepatří do 21 století, že se hodí tak akorát někam do Afriky nebo buše ... Nevím, jestli má vůbec cenu tento názor komentovat. Asi by tito chytráci potřebovali prožít si to, o čem pouze četli, na vlastním těle.