| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vzdělávání dětí s poruchami soustředění po ZŠ

 Celkem 26 názorů.
 v v 


Téma: Vzdělávání dětí s poruchami soustředění po ZŠ 

(4.6.2015 11:47:04)
Ahoj, jak to mají se studiem vaše děti s poruchou soustředění? Mohou takové děti vůbec později studovat na střední nebo vysoké škole?
Mám zatím malé dítě předškolního věku. Jsme v zahraničí a hned od první třídy mu zde má být dle české psycholožky přidělana studijní podpora v rámci programu SEN - to je program pro žáky se specifickými studijními potřebami. Vím, že je to předčasná úvaha, ale má takové dítě vůbec šance na dobrý studijní prospěch popřípadě na studium na vysoké škole? Máte zkušenosti?
 Kukurice29+3. 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 11:56:07)
Můj bratr mel dyslexii a dysgrafii a poruchu soustředění. Je z něj vynikající a uznávaný lékař. Já jsem to samé, jen ta porucha se se mnou táhne stále. Maturitu kupodivu mám, ale já podřídila život a školu sportu a proto mi učení moc nešlo. Syn ma také ADHD, ale zatím ma dva a půl. Vim už ted, ze to bude složité je dosti svéhlavý a bojím se toho i když věřím, ze to zvladneme.
 Kahlan+5 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 11:57:50)
Prazando, psala jsem ti mail, dostala jsi ho? Jinak nas syn z poruchy pozornosti vyrostl a ted je jednoznacne studijni typ...
 v v 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 12:03:59)
Ano, dostala, děkuji. Ozvu se Ti.
 Vítr z hor 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 12:06:10)
Co blázníš? Jedna dospělá porucha soustředění z mých známých je lékařka, já (hlásím se k poruše) mám 2 VŠ, prostě to jde. I když učení bolí, to jo ~;)

Jediný člověk s poruchou soustředění, jehož znám, a který má fakt velké problémy, má k tomu ještě mentální retardaci.
 Adelinkaa 1 dítě. 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 12:12:26)
Tak kluk má ADHD a problémy ve škole rozhodně měl a má.
 Vaclavka 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 12:28:03)
Synáček elemdacek minulý týden odmaturoval, byla to dřina,ale povedlo se. Ovšem ta dřina nebyla ani tak kvůli poruše učení, ale spíš o jeho přístupu ke školním povinnostem a docházce :-)
 T 
  • 

Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 12:31:21)
Dite poruchu soustredeni ma, ale jinak je chytre. Stalo nas to dost driny, ruzne kurzy (kupoz) a ted mam pocit, ze to zacina byt lepsi, ze to zacina ovladat (aspon nekdy). Ale ta denni drina dela hodne. Kdybysme ji nechali byt, tak bude mit vysledky o dost horsi. Takze nezoufej, da se to.
 Tante Bante 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 12:46:35)
V naší rodině máme zřejmě po generace všichni, všichni jsme študovaní. Syn teď odmaturoval na dobrém gymplu se samými jedničkami.
Je to věc přístupu, event. rehabilitace. Nic tragického, když se z toho neudělá TÉÉÉMA a z nositele mírné poruchy invalida.
Těžší je to, pokud je porucha soustředění spojená s intelektem v nižších pásmech, to je pak víc práce, ale taky se to dá.
Nedramatizovala bych to.
 koa 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 13:01:41)
Můj syn s poruchou pozornosti je v prváku na gymplu.
Už na základce se to hodně zlepšovalo, na druhém stupni se to nějak naučil sám zvládat, sama nevím, jak. :)
Podstatné určitě je, že je to chytrý kluk, který sám chtěl a nerad je, ehm, za blba.
 wer 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 13:00:24)
Naučí se s tím žít, vyroste, vyzraje, něco se zkompenzuje.
 withep 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 13:13:13)
Jistě že ty děti mohou studovat, záleží na jejich inteligenci, studijních předpokladech, píli a dalších věcech stejně jako u zdravých dětí + je dobré, když se jim podaří poruchu pozornosti nějak kompenzovat/pracovat s ní - tj. držet se vhodného režimu, stravování...
 Tante Bante 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 13:38:10)
Vliv diety na poruchy pozornosti je jen na hypotetické úrovni, neexistují přesvědčivá data. Shodou okolností jsem se to teď musela učit. Ani cukr ani aditiva v potravinách prokazatelně nezhoršují poruchy pozornosti.
Některé matky mají odpozorované na dětech, že jim např. ten cukr nedělá dobře a třeští po něm, pak je jistě dobré děcku moc nesladit, ale rehabilitace dietou nefunguje.
 withep 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 15:42:50)
Já vím, že to nebylo prokázáno. Stejně jako spousta jiných věcí, jako existence Boha, souvislost očkování a PAS, účinnost homeopatik a tak podobně ~k~

Ale nejde jen o to. Pokud těm dětem chybí nějaké neurotransmitery či co, ještě víc než u zdravých dětí bych dbala na to, aby jim chybějící živiny nekomplikovaly fungování ještě víc. Kromě toho bývají vybíravé nebo naopak žravé. Můj syn je mírně vybíravý, takže se snažím propašovat do něj co nejzdravější stravu a sladkosti/aditiva omezuju, dávám rybí tuk. Jeho kamarád, který k nám občas po škole chodí a u nějž (soukromně, laicky) usuzuju na ADHD (ale rodiče nemají potřebu ho vyšetřit a nějak to řešit), nejí skoro nic. Byl u nás několikrát během oběda, snažila jsem se připravit něco, o čem vím, že to jí, ale nepodařilo se mi to do puntíku tak, jak to dělá jeho maminka (např. pizzu se sýrem, už jsem věděla, že tam nesmí být tomatová omáčka ani šunka, prostě jen korpus a sýr, ale nebyl to přesně ten druh sýra, který on jí). Do školy na svačinu nosí sladké a slané pochutiny, aby snědl vůbec něco. Vůbec nevím, co bych si s ním jako rodič počala, asi bych začala nějakým důkladným vyšetřením a pečlivě pátrala, jaké konzistence/pachy/chutě mu přesně vadí, a snažila se z toho bludného kruhu nějak dostat, protože ta špatná výživa mu tu poruchu stopro zhoršuje, ale zároveň je jí spolu-zapřičiněna... Ale to je taky nejspíš přesně to stejné, co jeho maminka dělá, a jeho stravovací návyky jsou vlastně úspěchem jejího nezměrného úsilí... Koneckonců Temple Grandinová je ukázkou toho, že někdy je ten odpor k jídlu nepřekonatelný a dá se žít i jen na želé s jogurtem... ~d~
 Tante Bante 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 17:32:10)
PAS a očkování je ještě větší haluz, to se odehrálo tak, že tenhle názor publikovali Halsey a Hyman, 2001. Jinak nikdo a tahle práce byla pak hodněkrát vyvrácena. Šíří se to ale dál a dál ústním podáním a žije vlastním životem, ale už nejde o hypotézu, je to omyl, který se dočkal popularity.
Očkování není bez rizika, ale ta rizika jsou jinde.

Potíže dětí s jídlem mají také nejčastěji komplexní příčiny, včetně např. toho, že jsou způsobeny rodiči samotnými, to, o popisuješ, je obvyklý projev úzkosti atd..
 Tante Bante 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 20:12:53)
Ještě bych dodala, že B.h je záležitost víry, ne důkazů. U EBM by to mělo být naopak.
 susu. 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 13:19:28)
Nesdílím optimus ostatních přispěvatelek.
Dcera se propracovala k ADHD a psycholožka mluví o některých rysech Aspergerova syndromu. Neustále básní o dceřině zcela nadprůmerné inteligenci a skvělých výsledcích testů, které prý ještě ve své kariéře neviděla, ale dceřin školní prospěch za moc nestojí, protože nemá ani nejmenší zájem o něco jako učení.~d~ Vůbec netuším, co dál, na gympl teda inteligencí asi má, ale s tím přístupem, to nejspíš nezvládne.
Takže podle mě porucha soustředění sama o sobě ani nevadí, ale v kombinaci s náročnou povahou to může být o dost těžší.
 arsiela, 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 14:36:08)
neboj má,dokonce se i ADHD věkem poněkud zmírní,navíc se s tím i dost naučí ty děti pracovat pokud chtějí.Náš had má SŠ a kdyby se aspoň kapku snažil tak VŠ dá.Ale u něj je to obyčejné lemplovství,že se mu nechce.Je to neskutečnej salámista.
 Tragika 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 23:35:08)
Arsielo, ADHD se s přibývajícím věkem zmírní?~e~
Synovi je 25 let a nezmírňuje se vůbec NIC.
 Monty 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 15:54:28)
"Porucha soustředění" je to, čemu se dříve říkalo roztěkanost? ~;)
Někdo z toho vyroste a někdo ne. Někomu stojí za to se pokusit změnit svoje "nastavení" a někomu ne. To se v předškolním věku nedá říct.
 La Pepa 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 18:41:59)
mám muže, v dětství (hlavně první stupeň) trága - ale chytrej, jak opice, na druhém stupni už lepší, pak gympl, ČVUT a jako programátor je mezi svýma :-)
 Velšice 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 20:26:53)
Muzou. Zvladam to i ja. Nervozni jsou ze me ostatni ~;)~o~
 Velšice 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(4.6.2015 20:27:26)
...bez smajlika s valeckem ~:-D
 Karel 
  • 

Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(5.6.2015 12:27:45)
Říká se v literatuře, že třetina dětí z toho vyroste, další třetina to zkompenzuje jinými dovednostmi. Zbytek má problém.

U nás pomohl hodně moc Ritalin, stimulant, který posiluje schopnost se soustředit a školské schopnosti vůbec.
 Karel 
  • 

Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co po ZŠ? 

(5.6.2015 12:31:44)
Kluk je na 8letém gymplu, kde měl léta vyznamenání.
Určitě je za tím klukovo nadání, učí se sluchově, dobře zvolený "dynamičtější" a přátelský gympl.

Pomohl tomu Ritalin, dál to , že na malé církevní základce měl úžasného kantora, který se vzdělával v oboru, úžasně spolupracoval s rodiči a žil pro děti. A manželka kvůli němu i dceři zůstala v době prvního stupně doma nebo na čtvrt úvazku.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Budoucnost dětí s poruchami soustředění, co pomá ZŠ? 

(5.6.2015 17:35:07)
kolega má syna v 8 mé má dobré výsledky, bude se hlásit normálně na SŠ
já mám dceru 8 v první třídě, měla odklad má ADHD (silnou poruchu soustředění) a hraniční PAS - rok odkladu hodně udělal.. a přes to, že původně měla jít s asistentem, co jsem po několika konzultacích s několika psychology nespustili s tím, že pokud bude potřeba, asistent bude hned přidělen..
a přesto, že chodí do normální školy.. tak přes náš velký údiv.. a nepřestávám se divit denně, patří dcera prozatím k premiantům..
ale co bude za pár let těžko říct, letos jsme narazili na její hranice minulý týden, kdy ani po hodině a půl nebyla dcerka schopná se naučit 10 ti řádkovou básničku
nakonec se nám to povedlo... ale bylo to opravdu náročné
náročný bylo i prvních těch 8 měsíců - psaní čtení.. všecko jí trvalo neskutečně dlouho a stále mé nervy..
ale určitě to stálo za to, paní učitelka je úžasná.. a dcerka chodí do školy moc ráda.. a snaží se být hodná šikovná holka a zatím se jí to daří.. takže já bych neházela flintu do žita...

prostřední syn má středně těžkou dysgrafii a dysortografii a zjistili mu to až teď v 7. mé třídě, je na více letém gymnáziu a zvládá to taky dobře... jede teď od poleletí s nějakýma úlevama.. má nárok ve skoro všech předmětech, ale my se s učiteli domluvily zatím jen v matice a při diktátech... a funguje to dobře..
syn je nepraktický intelektuál, u něj si troufám říct, že VŠ by určitě dal...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.