| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné?

 Celkem 171 názorů.
 Kudla2 


Téma: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:18:18)
Nebo není jen formální?

Myslím nedávnou debatu o nutnosti dalšího studia u lidí z praxe, zde se jednalo o učitele, ale jistě je to i v jiných oborech.

Naprosto chápu potřebu neustálého doplňování informací ve smyslu rozvoje daného oboru, to je v pořádku. Ale jak jsem pochopila, tak často je (třeba v tom školství) vyžadován "papír pro papír", tj. že se v průběhu "hry" změní podmínky a člověk, který byl do té doby zcela OK, si najednou musí "doplnit vzdělání", tj. vystudovat často při zaměstnání a rodině další školu jen proto, aby měl potřebný "štempl" a splnil podmínky svého setrvání na místě, které je náročné a nijak extra placené.

Jsem v tomhle naprostý laik a tak uvažuji, nakolik je takové studium opravdu přínosem pro věc a nakolik jen neskutečným opruzem pro toho člověka, který má svých starostí dost a třeba se nic přínosného stejně nedoví.

Pro průběžné vzdělávání jsem všemi deseti, pokud ty informace jsou opravdu k něčemu, ale tady u tohoto si nejsem jistá, podle toho, jak o tom píšete, že to celé od začátku do konce není jen těžká buzerace.
 2.10xb-116 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:22:14)
tak ja bych bez toho stemplu nemela zadne povedomi o sociologii, psychologii, didaktice a pedagogice. Takze ano, stempl povazuju za dulezity. To, zda nabyte poznatky vyuziju je jina vec, ale background povazuju za dulezity a nezbytny.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:26:11)
mohla , ale nic by ji nenutilo.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:25:18)
No zrovna učitelé o potřebě doplnit vzdělání věděli fakt dlouho. Jediný co vnímám jako podraz je to co se stalo Delete. Jinak to opravdu většina nechala na poslední chvíli, protože doufali, že se to změní a nezměnilo. Smůla no.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:09:06)
Jahalo - viz můj předchozí příspěvek - učitelé se těch 10 let doplnit kvalifikaci fakt snažili - ale nebylo jim to umožněno.
Byl tu jen příkaz, ale ŽÁDNÉ podmínky pro to, aby ho mohli splnit.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:17:53)
Bin já ti nevím, u nás to všechny co o to stály stihly.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:39:17)
jahalo - nevím, co znamená u vás. Počet kantorů, který o to "stál" na začátku, tedy před 10 lety, jsem uvedla.

12000 lidí

10 let

8 pedagogických fakult

otevírané jen některé obory
jen některé dálkově
je třeba počítat i s lidmi mimo obor, co se hlásí a s maturanty


Ale jo, zrovna U VÁS to všichni stihli, proč ne? Musely to být minimálně desítky a desítky lidí - a zadarmo! Super! ~g~ ~6~
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:45:02)
U nás myslím na škole, některé studovaly státní zdarma jiné UJAK a platily, ty nechtěli dělat přijímačky.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:45:05)
Proč reáguješ na cokoliv tak afektovaně?
 2.10xb-116 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:44:06)
take si myslim, ze podminky byly. U nas to stihli vsichni.

Proste kdyz chci ucit, musim splnit nejake podminky, kdyz chci byt lekarem nebo financnikem zase jine.

To jsou pravidla hry.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:48:30)
xb - problém je, že ti, jichž se to týká, ty podmínky splnili a někteří i překročili - v době, kdy nastupovali a dalších 10, 20, 30 let, podmínky splňovali :-)

A fakt si zkus spočítat, kolik bere lidí těch 8 fakult ročně lidí (i kdybychom to počítali tak, že si češtinářka - dějepisářka, která to vystudovala na fildě, bude muset zvolit první stupeň, protože dálkařina ČJ -D neexistuje; prostě se nelze dostat na svůj obor - v mnohých případech, nebo není dálkově), a jestli se to dalo za těch 10 let stihnout v objemu 12000 doposud kvalifikovaných sil.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 11:01:29)
Druhostupňařům dál stačí jiná VŠ a ped. minimum. nestačí to prvostupňařům. První stupen je specifický a trochu to chápu. i když to co udělali Delete je opravdu podraz.
 Lassiesevrací 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:25:40)
Podle me zbytecna buzerace. Vidim to treba u zdravotnich sester s dvacetiletou praxi. Najednou si pul spitalu dela Bc. Moje kamaradka ted dodelava Mgr. Je sestra na detske ambulanci. Nic proti, kdyz do toho nekdo jde z osobniho nadseni, ale plosne nutit kazdeho, to je i vzhledem k platum ve zdravotnictvi a nemoznosti nejakeho postupu spis sikana. Skoleni, kurzy - v ramci oboru a specializac - rozhodne ano. Ale lit lidem do hlavy teoreticke blaboly v praxi nevyuzitelne, je kontraproduktivni.
To same ucitelky v MŠ a dalsi.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:13:24)
Lassie - přesně tak! Je sice třeba se stále vzdělávat, ale proč hned na VŠ?

A to nepočítáme, že ti, kdo musí dál studovat a lovit tituly, i kdyby šlo jen o Bc., do toho vráží svůj volný čas na úkor rodiny, z nevolnočasu plynoucí potíže v práci (volno na zkoušky a přednášky), peníze za cestování (málokdo má školu naproti přes ulici), ubytování (mnozí to mají do školy tak daleko, že to na otočku nedají) atd. atd.
 Lassiesevrací 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:03:54)
Ano, na ukor rodiny. Studium je zatezi pro celou rodinu, financni i casovou. A psychickou.
Sama jsem ze zdravotnictvi zdrhla. Bavilo me to, ale chtela jsem zkusit i neco jineho. Po navratu z UK jsem zjistila, ze jsou nejake akreditace a ze se sestry vrhaji do VŠ studia. Že moje nastavba už nebude dost dobrá. Takže SZŠ, specializacni studium psychiatricka sestra, nejaka praxe, statnice z AJ(nezda se, ale i pacienti mohou byt cizinci), zakladni kurz krizove intervence. A zajem o obor. Ale nastoupit nekam na dvanactky a u toho se stresovat, ze me jednou vyhodej, to nebylo nic pro me. Z vyse uvedenych duvodu jsem se sekla, co se tyce pokracovani ve studiu i v oboru. A sla delat neco jineho. Bakalare jsem dodelala po narozeni 3.ditete,ale v jinem oboru.

A z druheho pohledu - ve spitale jsem ted travila vic casu, nez bych si prala. A kdybych mohla volit sestru, ktere bych sverila syna a sla domu klidne spat, byla by to padesatnice Alenka. Poctiva, sikovna, razna, hodna. Nikdy si nic nezjednosuje, nesidi, vsechno ma pod kontrolou. Bez titulu.
 Shannon, hledající sama sebe 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(9.11.2016 15:05:09)
Mohla bych se prosím zeptat, jakou školu jste si mimo obor dodělávala? Také bych ráda odešla ze zdravotnictví, ale mám strach, že se zdrávkou po mě neštěkne ani pes.
 Epepe 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:26:03)
Jabka s hruškama.

Např. u učitelů je pedagogické minimum nutností.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:21:12)
Umami,

mám ped. minimum (ano, považuju ho za přínosné pro tu práci, učila jsem před tím bez a něco mi to dalo), mám rozšiřující speciální pedagogiku se specializací na psychopedii (děti s mentálním postižením, autisté apod., opět pro praxi beru jako přínosné, navíc jsem to studovala zcela dobrovolně, protože jsem opravdu chtěla), mám rozšiřující studium pro 1. stupeň (opět přínos). Přesto mi tohle všechno nestačí, abych dál mohla dělat, co dělám....

Před dvěma roky to stačilo. Pak někdo změnil jeden odstavec v jednom zákoně a rázem jsem nekvalifikovaná a jdu od válu. Kvalifikaci mohu prý získat jediným způsobem...vystudovat sice zaměřením jakýkoliv, ale jedině pětiletý (bakalář nestačí) pedagogický obor. Teprve potom mi bude opět platit to rozšiřující studium učitelství pro 1. stupeň.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:36:54)
U Tebe je mi to líto. Ale jediný co se s tím dá dělat je se bránit. Vysvětlovat. Být slyšet. Napiš Šabatové. Otevři to na schůzi odborů.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:30:15)
Umami,

a ze stejného důvodu si jedna moje kolegyně, speciální pedagog s 20 roky praxe učitelství na 1. stupni musí také dodělat celé pětileté studium, aby mohla dál dělat to, co už dvacet let dělá.

A to já třeba můžu učit alespoň na 2. stupni, ale ona by musela ve škole skončit úplně.
 kachna_ 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:26:28)
Já si osobně myslím, že ne, ale možná je to jen odezdi ke zdi - nařídily se maturity strážníkům, ale kdekoliv, tak se to u učitelů zahnalo zase do opačného extrému?

Já bych to nějak propojila s národní soustavou kvalifikací a národní soustavou povolání.
 magrata1 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:35:17)
řekla bych, že je. Nevím, proč je nutné mít magisterský titul např. na výuku výtvarky. Já jsem BcA. (bakalář art- studium na umělecké vysoké škole), ráda bych učila. Pedagogické minimum a různé odborné semináře a doplňující studium jsem ochotná absolvovat, ale studovast kvůli možnosti učit, 5 let nehodlám. Většina běžných učitelů VV je na tom pro tento předmět vybavená mnohem hůř, než já (nemyslím po výtvarné stránce, myslím didaktiku). Bazírují na tom, aby děcka kreslily realisticky, přeskočily různé vývojové fáze a nepokrytě obdivují ty, kdo mají upravené dílo. Nepodporují rozvoj kreativity. Neumí zaujmout. Na školách se VV považuje za zbytečný předmět, i ti učitelé mají často pocit, že to je jen prostor pro odreagování. Málokdo ví, že při kreslení se zapojují stejná centra mozku, jako při matematice, protože obojí je abstraktní (i konkrétní kresba je vlastně abstrakce, protože se převádí 3D rozměr na 2D). Takže při kreslení vlastně rozvíjíme i matematické myšlení. No, je toho moc, co vidím jako problém běžných učitelů VV.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:51:28)
Pokud máš Bc. stačí ti dodělat VV v navazujícím magistersky na 2 roky. a budeš Mgr, nemusíš 5 let.
 xyz 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:00:43)
Tento názor sdílím na 100%.
Taky bazírování na upravě písma se na školách vede úplně špatným směrem a důvodem je neznalost dalších souvislostí s vývojem dětí. Nebo kritika volby barev ze strany učitele směrem k dítěti.
A podobně ve všech předmětech, škola je pro děti mnohdy svazující tím, že v rámci předmětu omezí kontakt dětí na jednoho člověka. Otevřít školu pro odborníky na různé oblasti, navíc zapálené pro svůj obor, by mi přišlo výrazně pozitivní.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:19:47)
Ano, to je pravda. Příklad Mag je výborný. Zrovna VV je strašně podceněný předmět a často vyučovaný zcela zcestně. TV je na tom často podobně. U obou by prospělo upravit způsob hodnocení a vytyčit si v ideálním případě individuální cíle. Smyslem by mělo být děti se naučit hýbat a "kreslit" a zrovna u tvoření je hodnocení hodně osobní záležitostí a jsme přesvědčený, že učitelé by se mu měli co nejvíce vyhýbat.
 Monty 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:27:21)
Z+2,
u všech výchov by se mělo hodnotit podle snahy a ne podle výkonu.
Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí. Moje máma např. umí nakreslit tři věci - domeček jedním tahem, hranatý prasátko a velmi schematickou "labuť", víc z ní nikdo nedostane. Zřejmě měla osvícené učitele na výtvarku, jinak by z ní musela propadnout. ~;)
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:29:44)
Monty - ~R^ tak...
 Persepolis 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:33:33)
viz já a zpěv.~:-D
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:41:11)
Persepolis - spravil by to referát o historii punku ~:-D
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:34:16)
Osobně bych u výchov nehodnotil vůbec. Propadnout nikdo nikoho z VV nenechává, na to osvícený pedagog není třeba, ale i dvojka za obrázek do kterého holčička dala srdce může být velmi odrazující. Tvorba není diktát a jejím smyslem není udělat něco správně, ale vyjádřit se. To vyjádření má být podporováno.
Hodnocení snahy je složité. A nemyslím si, že je tou správnou cestou.
 Monty 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:37:06)
Z+2,
tak hodnocení není jen "dvojka". Hodnocení je i slovní komentář nebo vystavení na nástěnku. Spíš jsem to myslela tak, že v systému, kde existuje známkování by se do známky neměl počítat výkon, ale snaha.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:08:08)
Osobně jsem pro vystavování prací všech dětí. Ale to, že se mé dílo nelíbilo učitelce nejvíc, se pobírá daleko lépe než, že je z nějakého důvodu chybné. Výchovy bych nehodnotil a k snaze bych motivoval jinak než jejím hodnocením.
 xyz 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:50:49)
Taky to tak mám, hodnocení snahy často sklouzne k hodnocení osoby jako takové, některé typy dětí svým chováním evokují menší důvěru v jejich projevenou snahu a některé to mají víc zadarmo svým celkovým nastavením.
Mně by přišlo celkem fajn jednou za pololetí nechat samotné děti, ať si ze svých výtvorů vyberou obrázek k "veřejné prezentaci" v rámci třídy a poté by mohli všichni hlasovat, koho nejvíc zaujal který obrázek - obrázky bez podpisů, anonymně. A nebo naopak adresně, aby řekli, proč vybrali právě ten jeden - každopádně povzbudit, ocenit, že jdou s kůží na trh.
 Roya 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 13:01:12)
"Osobně bych u výchov nehodnotil vůbec. Propadnout nikdo nikoho z VV nenechává, na to osvícený pedagog není třeba, ale i dvojka za obrázek do kterého holčička dala srdce může být velmi odrazující. Tvorba není diktát a jejím smyslem není udělat něco správně, ale vyjádřit se. To vyjádření má být podporováno.
Hodnocení snahy je složité. A nemyslím si, že je tou správnou cestou."

Tohle podepisuju do posledního puntíku!
 wer 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:45:09)
Monty to máš pravdu. Ale hlavně nejde o hodnocení. Je fakt rozdíl jakým způsobem se ta výtvarná dovednost rozvíjí.
Na ZŠ většinou úroveň děsná.
 wer 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 11:03:26)
Margato přesně. Školní vv, katastrofa.

Na SŠ vůbec je někdy odbornost mnohem přínosnější než ped. vzdělání.
 2.10xb-116 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 11:14:15)
S tim bych s dovolenim polemizovala.

Neverila jsem tomu, ale vedet jak ucit, vypichnout to nejpodstatnejsi a podat to formou, kterou vetsina pochopi a akceptuje - to je to nejtezsi. A to je prave didaktika.

 wer 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 12:15:17)
Neříkám žádné pedagogické vzdělání. Nejlepší je propojení obojího.

Mohl by tě snad učit na housle někdo, kdo na ně sám nehraje?
 2.10xb-116 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 12:54:52)
jasne, s tim nepolemizuju. Odborne znalosti beru jako by default.
 2.10xb-116 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 12:52:53)
lorax, take jsem se divila jaky je rozdil vysvetlovat jednomu diteti a bande deti. A take jsem si myslela, ze to je trivka a ze jsem borec a tridu dam levou zadni...

Jedno dite das na citovku, se zakladni intuici se da snadno chytnout, kde je problem a co jak vysvetlit. To zas takova veda podle me neni a da to kazdy trpelivejsi jedinec.

Ale vyuka cele tridy jiz nejakou metodiku vyzaduje. Jedno dite ti dava pozor vzdy. Trida nikdy i kdyz se dela sebezajimavejsi vec. Tam je proste potreba pouzivat jine metody, jine motivace. Je to naprosto jine.

Umet vysvetlit jednomu diteti a tride proste neni ekvivalentni.
 Brita 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 13:03:15)
Kolik dětí v domškole vyučuješ? Třicet (jak tomu občas bývá ve škole), asi ne. A v tom je kámen úrazu - bez nadsázky každé dítě je jiné, má jiné tempo, vyhovuje mu jiný přístup.... tudíž nelze srovnávat výuku jednoho dítka doma a 25 ve škole.
 Tizi 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:40:05)
Je to jeden z příkladů byrokratické buzera, na kterou jednou Evropa dojede. Samozřejmě člověk by měl být odborník na svém místě a umět, ale pokud umí a dělá tu práci dobře, tak je zbytečné zatěžovat daňové poplatníky placením jakýchsi nádstavbových školních programů, které jsou k ničemu.

Mám staršího známého, který je odborník na elektřinu a pracoval roky pro jednu velkou energetickou firmu. Pak mu řekli, že si na své pozici musí dodělat maturitu. Málem vyhořel na angličtině, kterou se nebyl schopný naučit, nakonec ho zkoušející zřejmě z lítosti nechali prolézt. No, angličtinu ke své práci nepotřebuje, papír má, takže jsou všichni happy, ale proč vlastně to divadlo?
 Citronove koliesko 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:48:12)
Papier pre papier...keď som pracovala v rozpočtovej organizácii tak kolegovia štúdiom VŠ získavali vyšší plat (tabuľkový) alebo mohli ísť na lepšie miesto. To, že im ta VŠ bola k ničomu pretože mali 20 ročnú prax a nič sa v ich práci nezmenilo bolo vedľajšie. ~:-D
Vtedy tým získali vyšší plat, dnes získajú "nevyhodenie".
Moja svokra si už vzdelanie doplniť musela aj keď sa za ňou chodili radiť všetky vysokoškoláčky a vedúce pretože v rozpočtovke pracovala 30 rokov od skončenia strednej školy a zákony, smernice a postupy mala v malíčku. ~:-D Na VŠ ju v 50tke učili takí, ktorých mohla učiť ona, vedomosti na to mala. Ale tabuľky nepustili, na jej mieste mohla sedieť jedine VŠ ~t~
 Analfabeta 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:53:59)
Papír na řadu věcí je jen buzerace a šaškárna. Dřív byly obory prostupné, koho firma přijala, ten tu práci dělal, jen se zaškolil, žádné žkoušky nebo profesní doklady nebyly třeba. Dneska je na práci strážného (dříve vrátný na bráně) třeba maturita (za ty prachy, jo?), kdo ji nemá, musí dělat tzv. profesní zkoušky. Dtto je pro práci v sociálních službách - proč musí lidi s nízkým platem dělat nějaké naprosto nesmyslné zkoušky? Jen proto, aby měli školitelé práci? Dřív tyhle prácě dělal prakticky kdokoli, v sociálních službách byly třeba švadleny nebo lidé, kteří nesehnali práci ve svých oborech, na vrátnicích jsou často lidé, kteří svou práci nemůžou dělat ze zdravotních důvodů.
A už vůbec nechápu, jak mohli být dřív učitelé pro 2.a 3.stupe%n, zatímco dneska musí mít na každý stupeň zvlášť státnice. Buzerace, nic jiného.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 8:54:48)
Složitější otázka. Nejsem si úplně jistý. Má to své plusy a mínusy. Osobně bych nenutil lidi z oboru dodělávat vzdělání, ale chápu ho jako vstupní požadavek. Zrovna u učitelství snížilo konkurenci a díky nekvalitě pedagogických škol moc velký efekt nemá.
Osobně bych se zrovna u školství a zdravotnictví daleko více zaměřil na průběžné vzdělávání. Akreditace sester je příkladem jak by to mohlo fungovat. Ale i ta by potřebovala koncepčně dotáhnout.
U školství by týden školení v nových metodách o prázdninách byl pro všechny prospěšný. O tom jsem přesvědčený.
 77kraska 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:00:57)
jo, to byl pripad moji matky jeste pred rokem 89

delala organizatorskou praci pro deti, tabory a tak, ale sama s detmi nepracovala, neucila, mela maturitu z gymplu...presto si musela udelat maturitu na stredni pedag. skole v jinem meste, bylo ji 40+, byla to buzerace, mela doma rodinu, presto dojizdela, ti ucitele dalkare strasne dusili, musela plavat, behat, ucit se definice v psychologii....myslim, ze to bylo jen formalni, nic pro svou praci se tam nenaucila, tu praci delala uz 10 let predtim a dela ji dodneska (na castecny uvazek), jeste po 30 letech, porad stejne

a mem oboru je to jine, kdo se nevzdelava, muze udelat fatalni chybu
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:19:40)
77krásko - bez průběžného dovzdělávání ty chyby bude dělat samosebou i učitel - nejen v tom, co vykládá, neb věci se mění, ale hlavně v přístupu k dětem.
Ještě před pár lety tu učila důchodkyně, která hulákala, že každého naučila číst, a kdo to neumí, patří do zvláštní školy. A lidi, včetně kolegů, jí to žrali i s navijákem, jelikož to byla pančitelka, co tu odučila tři generace...
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:06:18)
Kudlo - stejně dopadly i zdravotní sestry už před x lety.
V současné době už se zase vracíme k myšlence, že zdrávka stačí a pro specializace v oboru (instrumentářka, porodní asistentka...) by bylo další vzdělávání.

Vzdělání nikomu neublíží a JE NEZBYTNĚ NUTNÉ kvalifikaci doplňovat + neustále se vzdělávat.
Ale proč je třeba vystudovat x vysokých škol?
Existují školení, celoživotní vzdělávání na fakultách, přednášky, samostudium...
Je milión možností, jak se dovzdělávat, a pokud to chce někdo mít pod kontrolou, lze chodit i na jakási "přezkoušení" nebo publikovat nebo cojávím...


Ale když už naženu vzdělané a doposud vhodné lidi do další vysoké školy, pod hrozbou ztráty zaměstnání, musím jim UMOŽNIT se dovzdělat.

Nevím, jak to bylo u sester, ale před 10 lety muselo na další (a pochopitelně z vlastního placenou) školu 12000 pedagogů s tím, že mají 10 let na to, aby tzv. "dostudovali."

Jenže za těch 10 let by se to nedalo stihnout, ani kdyby se na peďáky nebrali mladí po maturitě a navýšily se kapacity škol.
Pajdy se nehnuly ani o milimetr a vstříc nikomu nijak nevyšly.

Tak sakra, buď ten dopad zákona nejprve promyslím, nebo ošetřím, nebo ho neuvádím v platnost...


A stejné to bude s inkluzí - nejsou peníze, nejsou kantoři, asistenti, nejsou bezbariérové školy, nejsou plány a projekty...

Je pouze příkaz, že to tak bude a musí to fungovat a pár slibů, že se na tom pracuje...
 Monty 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:13:02)
Myslím, že absurditu celé situace nejlépe popsala Koliesko na případu své tchyně:
"Na VŠ ju v 50tke učili takí, ktorých mohla učiť ona, vedomosti na to mala. Ale tabuľky nepustili, na jej mieste mohla sedieť jedine VŠ."
Což zhruba vystihuje i můj názor.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:15:47)
Monty - můj oblíbený je zas ten můj kamarád, co 15 měsíců po dokončení školy půjde do důchodu. Celý život učil jako debil a 15 měsíců (a jsou v tom i prázdniny) bude konečně učit správně :-)
 Monty 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:21:59)
Bin,
taky dobrý! ~R^~t~
 magrata1 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:18:56)
no, já bych si taky teoreticky mohla dodělat MgA. a pedagogické minimum, ale právě by mě učilo i dost takových, co bych je mohla se svou praxí učit já. Navíc jezdit 50km do školy při 3 dětech ve 42 letech se mi fakt nechce. Nehledě na to, že jsem zjistila, že když delší dobu řídím víc než jednou týdně, rozdráždím si Bechtěreva a týden se belhám. Takové studium by pro mě byla ztráta času, peněz, zdraví. Pak bych dostudovala a už vidím, jak se o mě školy poperou- 45letá absolventka bez prokazatelné praxe, to je terno. Hlavně, když je její obor VV, kterou jde zaplácnout kýmkoli jiným, kdo má málo hodin.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:24:32)
Megráto - třeba Binturongem :-)
Já učila výtvarku tři roky ~:-D

Studium stojí fakt hodně peněz, sil i rodinné soudržnosti - někdy. To taky nikdo neví.
A hlavně - má člověk po 40 zapotřebí hrát s kantory tu hru: "Já dělám, že to vím a přitom to nevím a on dělá, že to neví a přitom to ví" ???
Popř. musí čelit buzeraci perspektivních třicátníků v rolích VŠ kantorů, kteří o praxi vědí jen to, že daleko za dveřmi fakulty existuje?
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:24:57)
Maaaaaagráto - sorry :-)
 wer 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 11:30:28)
No a pak to dopadá tak, že na SŠ kam chodila moje dcera učí malbu teoretička s titulem. Kresbu sochař.

 magrata1 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 11:35:13)
Kresbu sochař- to je, předpokládám,. v pořádku. Tolik hodin kresby, co měl sochař, nemělo 5 učitelek VV z pajdáku dohromady. Nevím, kdo teda učí kresbu na pajdáku, ale i na SŠ um. zaměření jsou to lidé s titulem získaným na um. VŠ
 wer 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 12:33:12)
Ale jo, sochař v pohodě. Zvlášť design. obory

Jenže předtím měli dobrého malíře a výborného pedagoga. Ředitelka ho propustila, studenti užité malby si stěžovali, že už na škole pro ně, zůstává jenom jedna uč. (s pouze středoškolským vzděláním) , tak aby si nestěžovali dala jim na malbu historičku umění, která nemaluje (jinak nic proti ní). ~8~ kvalita výuky šla rapidně dolů.


Ale to je osobní, téma téma obecné, tak to sem nepatří.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:26:35)
Nemyslím si, že požadavky na vzdělání jsou jen špatně. Ve skutečnosti často vedou k zkvalitnění dané pozice.
Hledá se kompromis mezi kvalitou vzdělání. Z logiky věci o tom rozhodují ti vzdělanější a tak naprosto přirozeně věří, že vzdělání přináší kvalifikaci a ono to tak velmi často opravdu i je. Samozřejmě jsou vyjímky a mi s nimi moc neumíme pracovat, nebo pro ně není prostor, co může být častečně škoda. Ale smysl v požadavcích na minimální vzdělání často je.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:40:19)
Z+2 - požadavky na MINIMÁLNÍ VZDĚLÁNÍ?
Vypadá to, že jsi kandidátem na nick, který mě tu po dlouhé době rozčílí ~:-D

Můžeš mi, laskavě, vysvětlit, jak si představuješ minimální vzdělání u zdravotní sestry, která už 20 let pracuje v oboru, práce ji baví a rozumí jí, lítá po školeních, dovzdělává se - prostě jak je tomu léta. Má na svou profesi 20 let papír a doposud se nic nedělo.

Až přijde jeden štempl a ona musí na vejšku.
Musí dojíždět a platit jak mourovatá, aby mohla dělat dalších 20 let to, co doposud.

Ty si fakt myslíš, že ona doposud pracovala špatně a teď bude dělat dobře?

Opravdu si myslíš, že speciální pedagog, který učí přes 30 let, zahodil 30 let profesní kariéry a učil úplně blbě jen proto, že loni někdo praštil štemplem o papír?

Fakt si myslíš, že lidé s deseti a víceletou praxí, kterou vykonávají na základě VŠ titulu, musí dělat ještě další vysokou školu?


Souhlasím s tím, že požadavky se mohou zvyšovat a má to být už zahrnuto ve výuce na školách pro současnou eneraci.

Nesouhlasím s tím, že komplet celý národ v produktivním věku, musí v průběhu života udělat pro jedno povolání tolik vysokých škol, kolik si vymyslí úředníci, aby mohl dělat (mizerně placené) povolání...
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:57:41)
Požadavky si nevymýšlí úředníci, ale jsou výsledkem jednání politiků, odborníků , tripartity ve školství. Úředníci maximálně ty požadavky formulují, i pak jsou schválené politiky a zrovna ve školství nebo zdravotnictví si k tomu mají co říct i odbory. Házet odpovědnost na úředníky je totální nesmysl a nepochopení systému.

Netuším jaká sestra s 10 nebo 30 letou praxí je. Některá výborná, jiná mizerná. Jak moc je to, které vzdělání potřeba se těžko posuzuje a jestli to dlouhodobě prospěje nevím.

Jen píšu, že chápu požadavek na minimální vzdělání i to, že se ten požadavek během času mění. Dokonce i to, že je nucený ho splnit celý národ.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:07:28)
Z+2 - mohu se zeptat na TVOJE vzdělání, a kolik škol jsi musel dostudovat, abys splnil požadavky ve svém oboru? :-)
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:13:02)
Jsem se SŠ na místě pro VŠ a je otázka na jak dlouho je to udržitelné. Řekl bych, že do doby dokud seženu dostatečné finance na grantech a dokud budu mít podporu nadřízených a podřízených. Takže bych měl být proti požadavkům na vzdělání. Ale přesto úplně nejsem.
Já buď sestoupím o stupínek níž nebo odejdu jinam. Takový je život. Studovat VŠ nehodlám, jsem na to pohodlný.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:30:40)
Z+2 - ale po jiných bys to chtěl, viď? :-)

Musím jít něco dělat, takže závěrem asi takhle - pokud je sestra, mateřinka, učitelka...- mizerná, nepomůžou jí ani 4 vysoké školy a jakýkoli příkaz.

Je mnoho špatných učitelů, mnoho jsem jich za těch necelých 12 let potkala. A můžu Tě ubezpečit, že je úplně jedno, co absolvovali za VŠ... Děti ničili všichni stejně - a ničí dodnes, a to i ti, kdo tu "rekvalifikaci" za těch 10 let stihli.

Stejně tak znám mnoho skvělých a osvícených kantorů - některé ještě jen s pedagogickým ústavem, s pajdou, s jinou vejškou...

Věř, že ve škole to není.

A dle Tvého hypertrofovaného sebevědomí a znalostí všech oborů, soudím, že až s Tebou vyrazí někdo futra, neb ani s léty praxe nejsi na místo VS dost dobrý, nesklopíš uši a nepůjdeš balit mlíko do Kauflandu... :-)
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:42:11)
Já jen souhlasím s tím, že někdy je minimální vzdělání rozumný požadavek.

Ke školství jsem toho napsal spoustu a spoustu let tu opakovaně tvrdím, že základ pokroku je změna pedagogického vzdělávání a pedagogických fakult.

Debata měla být obecná na konkrétní lidi bych ji nesnižoval. V množství učitelů se nepochybně najde vyjímek strašná spousta. Jde o to jestli je požadavek pokrokem nebo není a jestli je obecně potřeba nebo ne.

Je problémem učitelů, že se za tuhle svoji část nepostavili a defakto jim tyto požadavky vyhovují. Nikoho jiného.
 Dana 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 12:27:14)
Různá školení jsou hlavně velký byznys pro ty, kteří je poskytují. Třeba zubaři v rámci celoživotního vzdělávání musí za tři roky nasbírat určitý počet bodů ze školení, jen proto, aby dostali papír a některé výkony pak měli od pojišťoven více ohodnoceny. Školení jsou příšerně drahá a pro lidi, kteří mají dlouholetou praxi většinou i zcela zbytečná. Je to taková honba za tím papírem a ztráta času.
 libik 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:20:26)
Samozřejmě, že je , Kudla.

Zvyšování kvalifikace je zábavné pro rekvalifikanty a užitečné pro školitele a organizace školení poskytující. Víš, kolik lidí to zaměstná?

Letos si hodlám střihnout 2-3 rekvalifikační kurzy~:-D
 libik 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:22:29)
A co se týče učitelů a úředníků, taky je dobré, že zůstávají ve střehu a občas se něco učí.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:26:33)
libik - a musí to být nutně zrovna vysoké školy, kterými si lidé - nejen učitelé a úředníci - doplňují informace?
 Kudla2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:29:16)
Libiku,

když já jsem nabyla dojmu, že aspoň některý ty kurzy jsou k h.., ale pro nějakou tu urvanou zdravotní sestru nebo učitelku, která si to formálně dodělat musí, aby ji nevyhodili z práce, to až zas tak k smíchu není.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:32:23)
Kudlo - kdyby šlo o kursy a školení, jako to bývalo, můžeme si vybírat - a pokud se spleteme, půjdeme jinam.
Tady jde o to, že ti, kdo už vzdělání mají a doposud stačilo, se ocitají v pozici matutranta, ale bohužel v podstatně pokročilejším věku...
Proč na další vejšku a začít znova od začátku?
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:44:16)
Protože se svět vyvíjí. Tohle je toho součástí. K někomu to je nespravedlivé, ale oboru to může prospět.
Zrovna u učitelů je to z mého pohledu špatně, protože současný stav požadavků ve skutečnosti snižuje vnitřní konkurenci a tudíž i kvalitu. Ale smysl požadavku na pedagogické vzdělání chápu. Teoreticky smysl má. Ve skutečnosti by daleko větší smysl mělo současné pedagogické vzdělávání opravit, protože opravit naprosto nutně potřebuje. Mělo by dohnat vývoj ve světě.
Osobně bych byl pro průběžné vzdělávání učitelů klidně s nějakým přezkoušením jednou za x let. To by na školství mělo daleko větší vliv než přinucení starých praktiků k průchodu současnými Pedagogickými fakultami. Ale od toho jsou odbory, aby se podobným věcem bránili.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:51:27)
Z+2 - o potřebě se průběžně vzdělávat se tu nikdo nehádá, to je jasná věc.

Poslední tři řádky souhlasím - kromě těch odborů...
Takže: COŽE?! JAKÝ VODBORY, PROBOHA?! ~t~
Začínám si připadat jak horník a Tvoje představa světa mě baví... :-)
 libik 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:55:50)
Binturong, pokud je ta učitelka rp. sestra mistrem svého oboru, proč by pro ní formální dokvalifikace měla být tak smrtonosná?

Navíc se od toho zřejmě odvíjí i platové hodnocení.

Prostě pokud je na určité pozice předepsané určité vzdělání, těžko může systém čarovat s výjimkami a dělat talentové zkoušky pro samorostlé nadšence a jim pak přenechávat odbornou práci.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:06:24)
libik - smrtonosné není vlastní studium, ale když pominu, že jde o princip (proč jiní lidé, v jiných oborech, které se také vyvíjejí, nemusí mít povinně víc vysokých škol a stačí jim kvalitní školení?), jsou tu jaksi hlediska technická.

Nelze PŘIKÁZAT 12000 kantorům vystudovat pedagogickou fakultu do 10 let a bránit jim v tom - nevytvořit jim podmínky (tím myslím nastavení kapacity fakult).

Nelze chtít po učitelích, aby ze svých platů, v polovině produktivního věku, zamázli dost podstatnou částku za vzdělání, které už mají a doposud stačilo (většinou si na to půjčují a splácí do důchodu).

No a pak jde tak o to, CO KONKRÉTNĚ tyto lidi učit, že?
Drtit desítky let staré pedagogické a didaktické definice, které se nemění a jde o krystalickou teorii, taky asi není úplně ok, když se nic jiného nedozvědí (co se týče novinek ve školství a přístupu k dětem - zažily obstarožní kolegyně na pajdě xy, že jim bylo řečeno, ať si zajdou na školení paní docentky xy, když je to tak zajímá - a dál drtily teoretické definice).


Závěr - pokud něco není připraveno ani v minimálním procentu, nelze to uzákonit, ať se s tím každý popere, jak umí.
(tedy bohužel lze - jako s inkluzí)

Ovšem pokud bys to chtěla brát jako adrenalin, tak jo, to je v pohodě - kdyby třeba nešlo o tolik peněz, což především sestrám a učitelkám docela vadí :-)
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:03:08)
To je tvůj problém, že smysl odborových organizací nechápeš a uniká ti. Odbory opravdu nejsou hornický výmysl a není chybou nikoho jiného, než učitelů, že jejich oborová organizace nefunguje.
Smyslem odborů po celém světě je bránit požadavkům zaměstnavatelů, které jsou pro ně nevýhodné nebo nesmyslné. Protože to za ně nikdo jiný než oni neudělá a ani udělat nemůže.
 Ema 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:08:01)
Z+2, ja osobne bych byla pro, aby si ti politici, co rozhoduji kraviny podle ruzne nepochopenych jinych kravin "ze zapadu", vubec dodelali nejake vzdelani, aby rozumeli, do ceho kafraji.

Ne ze by to "u nas" bylo lepsi. U nas je treba navrh zvyseni duchodoveho veku, prozatim na 70 let. Kdyz ruzne odbory, kde je velka cast nezamestnanych prislusniku, odporuji, politici jim poradi, aby se dotycnej po te padesatce preskolil na jiny obor. Kdyz treba ta pomocna zdravotni sestra z duchodaku, nebo uklizecka nebo tak nekdo, kdo dela praci cely zivot z urcitych duvodu (treba ze na nejaka studia nema hlavu) je telesne znicenej a je v nemocenske urcitou dobu, (opet vylepsovani zdravotniho pojisteni, ktere ji po urcite dobe vyprsi, coz je taky nove vymyslena novinka), nezamestnanecka podpora vyprsi, tak proste dle novych pravidel se ma preskolit na novy obor - kdo chce, tak pracuje, ze jo).

Takze treba pomocna sestra ma jit do toho duchodaku uklizet po absolvovani kurzu (ano, mame kurzy pro uklizecky), uklizecka muze vystuvoad 2 roky na VS na zdravotni sestru (je jich sice nedostatek, ale nemocnice na ne nemaji finance, tak je stejne propousteji), a tak podobne. Nebot politici maji nazor, ze za zivot clovek nemuze pocitat s tim, ze zustane dneska na jednom miste, ale ze musi studovat, chca nechca, a menit mista. Takze je to jako skatule hejbejte se z mista na misto (ale mista nejsou a to je problem).
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:32:24)
V Česku je nejnižší nezaměstannost v EU a veskrze i na světě. Navíc i nejnižší v historii. Místa jsou.
 Ema 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:40:36)
Jiste, Z+2. Jak v jakem oboru.
A jinak, je statistika a statistika.
 Ema 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:40:36)
Jiste, Z+2. Jak v jakem oboru.
A jinak, je statistika a statistika.
 libik 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:43:33)
Kudla, tady má dobrý filosofický ronměr termín, že je něco k hovnu.

Jestli ses ptala na to, má-li 30 let kvalitně praktikující pedagog o víkendech jezdit do školy a psát seminárky na pofiderní témata, je to otázka..

Ale podle mě je prostě nová informace radost.

Moje kamarádka si založila školící firmu s vizí, že bude školit ve firmách, jimž to zaplatí EU. Jde o takové ty kurzy měkkých komunikačních dovedností, sebereflexe, asertivity.. Na první pohled velká blbost jak pro zaměstnavatele tak pro zaměstnance, navíc mrhání veřejnými prostředky.

Ale není pěkné, když si i skladník ze šroubárny přečte Vergilia v originále?~:-D
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:53:41)
Libik - jistěže je pěkná každá nová informace.
Jde jen o to, jestli to musí trvat 2-5 let s přijímačkami, zkouškami, dojížděním a hlavně s 28-50000 ročně z učitelského platu...
 libik 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 9:58:04)
Počkej, jakých 50 tisíc?

Pokud vím, tak máš 10 semestrů státní vysoké školy zdarma.

Kdysi jsem se bavila na VŠ, kterou jsem dělala pro info, chodili tam lidi z úřadů a taky vojáci z mezinárodních misí, bylo to vzájemně velmi obohacující a veselé, byť některým bylo kolem padesáti let.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:11:00)
libik - jaké vzdělání zdarma?

Nevím, jak to bylo u sester, ale učitelé, jichž se týká ten nesmysl s tím, že musí mít nutně, ausgerechnet pajdu, už VŠ pochopitelně MAJÍ!
Takže žádný zadarmo! A po 26 roce veku už se Ti ty finanční výhody taky jaksi zkrouhnou...

Možná to je pro Tebe prkotina - koneckonců i já si můžu dovolit studovat a baví mě to, ale kdybych žila fakt jen z učitelského platu, zdrtí mi to studium rozpočet možná i na léta (dle rodinn situace).

Cos myslela? Že učí absolventi pomocných škol? Ono to někdy tak vypadá, já vím ~:-D
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:14:55)
A přesně tady je funce odborů ve školství, argumentovat, bránit se, bojovat. Nenechat to tak a doufat, že se termín zase posune. ~;)
 magrata1 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:12:32)
libik, 50 by to možná nebylo, ale já mám VŠ 50 nebo 70km daleko. Obojí dostupné buď busem s přestupem, takže jedna cesta 2-4 hod., podle toho, jak budou navazovat spoje. cestovné 150-250Kč. Dálkové studium je placené, stát platí jen prezenční. Takže jezdit třeba 6 hod. denně, abych se do školy dostala, projedu 200,-, nevydělám, musím nějak zabezpečit děcka.... No tak jsem se na učení vys.ala. Kdybych žila v univerzitním městě, problém by se zmenšil na poloviční a to už by radost z učení vyvážila jisté komplikace.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:22:09)
Studuji dálkově nic neplatím. Nejbližší VŠ mám hodinu 2O minut vlakem auto nemám,projedu 300 Kč vypadá to, že 46 budu studovat 600 km daleko. Jediné co mám jinak je, že nemám už malé dítě.
 magrata1 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:25:07)
A toho, že studuješ dálkově a nic neplatíš se zařizuje jak? (já mám 2 malé děti)
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:27:42)
Studuji normálně na státní VŠ školné neplatí nikdo z mých spolužáků.
Dvě malé děti, ano to vidím jako velkou překážku, to bych do toho nešla.
 magrata1 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:27:28)
navíc škola, kde by mi stačili tebou zmiňované 2 roky dodělání Mg, není možno studovat dálkově. Takže buď 2 roky prezenčně + 1/2 roku pedagogické minimum nebo 5 let dálkově.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:29:02)
Jde si domluvit na denním IVP. pak to máš v podstatě dálkově
 magrata1 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:34:44)
ne, je to vpodstatě samostudium s kontrolou a zkouškami. Na některých školách to třeba jde jinak, ale na této ne. Např. zapsat si předměty, jak mi vyhovuje, nelze, rozvrh je daný. Takže si napsat důležité předměty do jednoho dne nelze. Tudíž samostudium a plnění úkolů.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:35:34)
Jahalo - a jak jsi toho, prosímtě, docílila? Co je to za školu? Já platím od 26 let jak mourovatá...
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:39:08)
Ty máš už jinou VŠ tak proto asi platíš.Moje je to první, tak neplatím nic. Nijak jsem nemusela usilovat abych nic neplatila.
 Binturongg 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:40:17)
Jahala - jo tak poprvé - no ale to je jiná, že? :-)
Většina učitelů, jichž se problém týká, už jednu nebo dvě VŠ má :-)
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 10:46:54)
Psala jsem to Margátě ta má titul BcA tak by Mgr dělala zadara, pokud teda už někdy nevzdala těsně před koncem.
 wer 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 13:00:39)
Jenže Margatina škola nejde studovat dálkově.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:35:19)
.libiku,

protože už mám jednu VŠ, musím si další studium platit. Už jsem si zaplatila 3x 30 tisíc za ped. minimum a 2 rozšiřující studia. A stejně musím dodělat celou VŠ, každý semestr za cca 17 tisíc. To jsme při pětiletém, ale spíš šestiletém, protože prezenční nedám, na nějakých 200 000 Kč.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 15:37:53)
Zaměstnavatel by se mohl podílet.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 17:47:42)
Z+2,

to bych nějakého musela mít.

Ze školy musím odejít, protože se vrací učitelky z mateřské a pro mě není místo. Nové nezískám, protože už nemám kvalifikaci.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 17:53:33)
Delete Scio škola? Štefl netrvá pro průvodce na ped. vzdělání. Opravdu když už jsi Ing nejde něco studovat jen navazující Mgr.? zjišťovala sis to?
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 18:31:27)
Jahalo,

právě jsem našla, že by mi nejspíš prošlo jedno navazující studium na Teologické fakultě JCU.

Jenže já fakt nemůžu studovat na Teologické fakultě.

Studium na Teologické fakultě Jihočeské univerzity umožňuje studentům vnímat proces výchovy jako integrální proces, tedy jako rozvoj jedince nejen po stránce fyzické a sociální, ale také po stránce etické a spirituální. Studenti se v rámci studia seznamují s tím, jak vnímá člověka židovsko-křesťanská tradice. Současně se učí být vnímaví k náboženské dimenzi člověka, jejíž zušlechtění (uvědomění si a kultivace) je jednou z často opomíjených povinností vychovatele. Vychovatel, který tuto dimenzi ignoruje, může nevědomky nahrávat rozvoji scestné náboženské orientace (fanatismus, sekty).

Tohle nedám ~f~.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 17:57:15)
A chceš učit? A nestačí Ti druhý stupeň? Tvůj přístup se mi líbí, byla by škoda toho nechat.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 18:36:43)
Z+2,

učit chci, ale na druhém stupni moc ne. Zkušenost už mám, těžko tam začínat s mým přístupem, když děti v tom nejvnímavějším období prošly něčím úplně jiným. Na druhém stupni se jakákoliv alternativa prosazuje ještě mnohem hůř než na prvním.

 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 18:55:01)
Hůř, ale dá se. Chce to hodně trpělivosti a nervy ze železa.
Začala jsem v osmičce v listopadu na pracovním vyučování (!), první výsledky jsou teď. Příští rok už je učit nebudu. To je totiž podle mě daleko horší frustrace, že tu práci ne uděláš nadarmo, oni si to odnesou, ale nezúročíš. Nesklidíš úrodu, občas zplaní úplně, občas ji s velkými fanfárami sveze někdo jiný. A někdy je těch lekcí pokory na běžného obyčejňáka moc.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:09:41)
tante,

já už jsem pro tento boj vysílená. Plus je v tom i to, že jsem prostě nastavená na ty menší děti, s velkými to tak moc neumím ~d~.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:36:52)
Jako jo. Každý učitel má svou věkovou skupinu a je zoufale kontraproduktivní to, co se děje teď a zřejmě postihlo i tebe (a mě to třeba taky nakonec postihne, protože taky papíry z pajdy mít nebudu a nebudu je mít z principu, klidně bud radši trpět jako Jan Hus :-D).
Ale fakt se to dá, bojem ne, resp. ne ofenzivou. Je to staré dobré držení pozic, což mi ale přijde, že s malými dětmi není o tolik jiné.
Je pravda, že puberta je vysilující záležitost. Taky to tak mám, ale nějak jsem si zvykla. Výhoda na druhém stupni je to, že rodiče už děti nevodí ráno až do třídy.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:48:19)
tante,

to mi nevodí ani na prvním...a hlavně, já se s nimi potkávám ráda....právě i tohle patří k tomu, co mě táhne spíš na ten první stupeň...a co jsem čichla k prvňákům, tak ještě víc než dřív...
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:55:42)
Jestli tě u nich nenechají, jsou kosmírně hloupí. Co na to jiného říct. Člověk by brečel.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:10:14)
Na téhle škole nenechají a jinam nepřijmou.

Už jsem našla obor, kam by mě třeba i mohli přijmout a který bych při patřičném úsilí mohla za neznámo kolik let dokončit.

Teď ještě najít sílu tam napsat, zjistit možnosti přijetí, finance....

A v padesáti se mohu ucházet o zaměstnání...jenže oni to do té doby stejně zase změní, očekávám, že minimálně na PhD...
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:21:38)
Na PhD to nezmění, panč by pak víceméně nikoho neměli do sborovny, ale změní to na jiné placené papíry z pajdy a u prvního stupně teď budou několik let dělat extraofuky, kvůli boji o koryta.
Já víceméně počítám s tím, že jdu ze školy pryč, minimálně ze základky veřejné, akorát mám výhodu, že nemusím urgentně letos a teoreticky bych mohla na gympl. Ovšem teoreticky to neživí.
Na pajdu fakt nepůjdu. Mám zarážku a opatruju si ji.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:30:43)
tante,

mě to v Budějkách na peďáku bavilo, i Hradec se celkem dal. Ale já nejsem až tak náročná.

No a ten obor jsem našla na jiné než pedagogické fakultě...
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:39:27)
Jsem hledala poplatky za další studium a to by mělo být letos max 3217.- tak to není tak likvidační. Delete co jsi našla? Snad ne tu Teologii?
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:48:10)
Jahalo,

ne, tu ne.

Speciální pedagogika - Vychovatelství, bakalářské, má to i navazující magisterské. Je to na Zdravotně sociální fakultě JCU.

Jo a ten poplatek jsem také našla, těch 17 tisíc, které mám zafixované, ani netuším, odkud mám...Tak za necelé 4 tisíce za semestr by se to dalo.
 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:00:43)
S tím by jsi mohla učit? Když je to vychovatelstvi?
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:05:08)
Jahalo,

ano, je úplně jedno, jaký pedagogický obor vystuduju, hlavně, když bude magisterský. Na učitelství mám ta rozšíření, tedy ped. minimum a učitelství pro 1. stupeň. A specku jako bonus a možnost učit i na praktických a speciálních školách.

Jde prostě o to, že nemám

odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy nebo na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy a všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy

to "a", které k tomu odstavci patří (vzdělání v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy), mám....

 Jahala. 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:06:11)
Tak super.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:09:01)
To snad ani není možné... nezkoušela jsi napsat ministryni? Udělala bych to. I jen kvůli duševní hygieně.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:17:28)
tante,

já ne. Ale jedna zdejší diskutérka....díky ní jsem přišla na to, že už tu kvalifikaci nemám. Ona to totiž zkoušela jako já, ale nepřijali ji na to CŽV, tak psala na MŠMT a dostala odpověď, že musí mít to magisterské studium, jinak má smůlu. Pak jsem koukla do zákona a zjistila, že je to tam fakt jinak, protože já si to tehdy ověřovala několikrát, že mi to CŽV stačí, navíc mně to studium umožnili i nechali dokončit....Myslím, že se to změnilo teď v lednu...
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:24:30)
Jo. Jenže na rozdíl od diskutérky ty máš všechnu kvalifikaci, kterou máš, a kterou jsi absolvovala jako "ne zmateční" nebo jak to říct, plus úspěšnou praxi. To není totéž.
Ty zjevně NEMÁŠ nedostatečnou kvalifikaci pro práci ve škole. Je to jasné jako den. Napsala bych jí to. Jí osobně s kopií pro Eduína nebo někoho podobného.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:48:36)
Njn.. tak třeba jsem pyšná. Vyloučit to nemůžu.
Ale být tebou, pokud tomu hodláš věnovat další roky a peníze a všechno ostatní... tak prostě holt první stupeň.
U nás teď jedna kolegyně hodně 40+ aprobovaná na druhý stupeň příští rok končí. Není to těžké v tom smyslu, že by to bylo intelektuálně nebo vědomostně náročné. Je to jen hodně přiblbé, ponižující a dlouhé, cenu nevím, mám i dojem, že financoval zřizovatel.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:56:40)
Já bych třeba vyloženě chtěla dělat třeťáky až šesťáky, už jsem tak pracovala a kdybych mohla i nadále, tak by mě nic ze základky nedostalo, asi ani různé vypruzování ne, protože to je super práce, která všechno ostatní zahojí. Ale už nemůžu, no. Mají jinou pančelku a taky si pochvalujou, zpívají "K životu na zámku, mám jednu poznámku, je tu neveselo, je tu truchlivo..." a ze sklepa se line Freudův řehot.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:02:51)
tante,

já nemusím studovat učitelství pro 1. stupeň. Na to mám to rozšíření, které mi ale začne znovu platit, až získám titul Mgr. v oboru pedagogických věd....mohu vystudovat jakýkoliv pedagogický obor na jakékoliv fakultě.

Problém je, že já už dávno nemám ten přehled, co jsem měla po maturitě. Rozhodně bych nesplnila tvé požadavky, jak to tak čtu. Nejen na přehled, ale možná ani na IQ.

Od maturity jsem se už hodně specializovala a strašně moc toho zapomněla. I proto nemůžu jít dělat třeba matiku, byť by mě bavila, protože bych se tu středoškolskou musela znovu učit už k přijímačkám. O jiných oborech radši ani neuvažuju.

Speciální pedagogice se věnuju posledních asi 6 let, tak tam bych měla šanci uspět. Snad. Proto koukám spíš tímto směrem.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:06:33)
Delete, že to nemáš v operační paměti, to neznamená, že to nemáš, žejo.
Jinak tomu ale úplně nerozumím. Máš první stupeň, máš Mgr. Problém je, že pro první stupeň vyžadují Mgr. z pajdy a to z pajdy pro první stupeň a nic jiného neplatí?
 JaninaH 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:10:59)
Tante, podle mě ne, mám dojem, že jsem to konečně pochopila, Delete pptřebuje ještě Mgr. z jakékoli pajdy, úplně jedno z jaké. To je fakt hrozná pakárna. ~a~
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:16:09)
Myslím, že by bylo dobré, kdyby to pí Valachová věděla.
A kdo ví, jestli to není lidsko-právní téma.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:14:06)
tante,

ale já nemám Mgr. V tom je právě ten problém.

Mohu se stát kvalifikovaným učitelem pro 1. stupeň i jiným způsobem, ale ten jiný způsob zahrnuje magisterský titul v jakémkoliv oboru pedagogických věd. Dříve tam bylo, že stačí mít kvalifikaci pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů na 2. stupni, což jsem měla a mám (VŠ + ped. minimum) a k tomu to CŽV pro 1. stupeň. Teď je tam místo toho to o tom magisterském pedagogickém studiu.
 tente 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:20:03)
Já nevím... je to ode mě jen teoretizování, ale osobně bych se bránila nebo šla od toho. Myslím.
JAk je možné, že naše říďa je Ing plus DPS druhý stupeň? Může být říďa, ale nesmí jít učit na první stupeň?
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:28:20)
tante,

ano. Nebo může, ale jen když má část úvazku na druhém a ten první má jen na doplnění úvazku, což u ředitele asi moc nehrozí, když učí asi jen 4 hodiny týdně...nebo vlastně hrozí, náš říďa takhle učí informatiku...na obou stupních.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:29:06)
Delete, z Tvého projevu bych řekla, že požadavkům Tante vyhovuješ bez problémů.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:32:58)
Samozřejmě.
Je to celkem dost zjevné.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:35:59)
daso,

dík za poklonu, ale o Trockém např. nevím vůbec nic ~f~. A našlo by se toho hoooodně moc, o čem nemám tucha.

 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:41:10)
Nevěřím ti to.
A i kdyby jo, tak stejně pořád víš, že víš málo o Trockém a kde tak něco o něm bude a až to budeš číst, tak tomu budeš rozumět. Když na tebe padne suplování o Trockém, budeš v obraze během velké přestávky. A o to jde.
Kromě toho, kdybys věděla, že půjdeš na zkoušku, kde bude T. tématem, tak se na ni budeš umět připravit. Kdybys to udělala, tak ho pak budeš mít nějakou dobu v operační.
Mělo by to víc smyslu, než CŽV.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:45:19)
Udělala bys líp, kdyby ses soustředila na to, co víš. Možná by sis potřebovala líp zmapovat, kolik toho je. Upejpání už není pro naši životní etapu funkční. Myslím.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:53:08)
~R^ přesně
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:49:30)
Delete nebuď skromná, navíc Trockij byl určitě jen příklad, a kdybych nebyla straší ročník, z generace která zrovna v této oblasti byla "důkladně vzdělána" a kdyby neměla ráda dějepis (tedy ráda mám spíš ten starší, ale i z těch novějších dějinách cosi tuším) , asi bych se taky nechytala. ~;), Tante to v píše dobře, všeobecný přehled není v tom, že znáš každý detail.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:56:29)
Samo že byl a myslím si, že Delete ví, že byl. Kromě toho Delete v zásadě ví, kdy byl Trocký, možná neví hned a bez přemejšlení celý životopis od narození do smrti, jenže o to nejde. Jde o to povědomí a jak pevně je ukotvené. Vlastně ani není potřeba to přezkušovat, když nějakou dobu čteš řekněme diskusní příspěvky na internetu.
Přezkušovnání je takové pěkně prušácké, u nás má tradici a oblibu. A je svým způsobem praktické. Než by komis složitě něco vyhledávala, přezkouší. Lidi v tom běžně vidí i "spravedlnost"... a tak vůbec.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:04:22)
Co máte zrovna s timhle druhořadým Srbským tenistou. Jako chápu, že je ostuda nemít přehled o sportu, ale zrovna u něj si myslím, že stačí tušit, že existuje. ~;)
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:04:27)
Co máte zrovna s timhle druhořadým Srbským tenistou. Jako chápu, že je ostuda nemít přehled o sportu, ale zrovna u něj si myslím, že stačí tušit, že existuje. ~;)
 Kudla2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:09:18)
"dík za poklonu, ale o Trockém např. nevím vůbec nic ~f~. A našlo by se toho hoooodně moc, o čem nemám tucha."

Hele, Delete, nebudeš Ty něco podobnýho jako profesor Matulka ze Študáků a kantorů (ten, jak si furt myslí, že nic neví o motýlech, až ho pak studenti "podvodem" dotlačej ke zkoušce, kterou s naprostým přehledem udělá(? ~;)
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:28:10)
Kudlo,

ani omylem. Dějepis je mi cizí od prvního setkání, plavu v něm dokonale, až na velmi krátká období novodobých dějin...a tam mám taky přehled spíš o technice než o lidech ~f~.
 Kudla2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:09:46)
"dík za poklonu, ale o Trockém např. nevím vůbec nic ~f~. A našlo by se toho hoooodně moc, o čem nemám tucha."

Hele, Delete, nebudeš Ty něco podobnýho jako profesor Matulka ze Študáků a kantorů (ten, jak si furt myslí, že nic neví o motýlech, až ho pak studenti "podvodem" dotlačej ke zkoušce, kterou s naprostým přehledem udělá(? ~;)
 Kudla2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:15:12)
Já vím, že ho propíchnul nějakej agent otráveným deštníkem.

A že byl nejdřív velkej kámoš s Leninem, a pak největší revizionista.
 Monty 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:24:14)
Ty jo, o Trockém toho vím fůru, ale nikdy se mne na to nikdo neptal.
Pravda, nejsem učitelka. ~;)
Ale pokud nejde o učitelku dějepisu nebo občanky, asi by stačilo vědět, že existoval a kdo to tak zhruba byl, ne?
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:39:14)
Jasně že jo. Stačí, když víš, že je to člověk a ne druh lva :-D, co je mají v SSSR dva.
 JaninaH 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:16:48)
Ne, praštil ho cepínem.
 JaninaH 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:17:30)
V Mexiku, kde měl techtle s Fridou.
 JaninaH 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:19:06)
Aha, koukám, že Šuplík taky viděla film. ~:-D
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:37:34)
Řekla bych, že přesně TOHLE je to, co stačí.
Protože když bys měla jít o něm nečekaně vyučovat osazenstvo základní školy, tak zbytek najdeš během pěti minut o přestávce. A protože už jsi to jednou uměla, tak jak se na to podíváš, krásně se to znovu otevře v operační.
Kdybys měla jít suplovat řekněme do maturitního semináře z dějepisu na gymnáziu, tak je to málo. Ale tam za prvé nejspíš nepůjdeš, protože to odpadne, a když jo, tak normálně řekneš: "Milí studenti, Trocký není můj obor, proto budeme muset improvizovat, ale třeba se stejně něčeho dopátráme. Kdo něco ví popř. navrhuje zdroj? Kdo viděl Fridu? Víte, že sovětský režim v rámci důsledků jeho činnosti mu vyvraždil děti? On sám je přežil?" (To bylo ve Fridě, která je jednou ročně minimum v tv.) "Co myslíte, jaké to je? Zkuste si to představit?" A máš na celou hodinu vystaráno, nebo i na dvouhodinovku. Neodejdete s tím, že jste jen promarnili čas a fakt dotlačí dějepisář, až přijde.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:40:54)
Fakta. A mně by mohl někdo dotlačit češtin a spát.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 22:52:56)
tante,

pořád příliš mnoho optimismu v představě, čeho jsem schopná ~t~.

Naštěstí supl v maturitním ročníku nehrozí.

Nehrozí ale ani příprava o přestávce.

Jsem schopná poměrně rychle vymyslet, co by měli dělat žáci, aby jim to něco dalo, a přitom nebylo vůbec potřeba, abych já o tématu něco věděla.

Dneska se 10 šesťáků zabavilo 45 minut 10 slovíčky z angličtiny ~l~.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 23:01:28)
Divné je, že ti to připadá málo. Je to přesně naopak, žejo, tohle je ojedinělá schopnost, kterou má na české základce tak jeden učitel z deseti, když to nadhodnotím.
Zbytek bude vyplašeně kvičet, že chtějí přípravu a nebo se počuraji.
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 23:05:45)
Mně to nepřipadá málo pro to, co dělám.

Jen to nesplňuje požadavky na dostatečný všeobecný přehled ~;). V tomto směru jsem fakt zapomněla i to, co zapomenout nejde ~f~.

 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 23:11:56)
Nezapomněla. Kdybys musela, zjistila bys to.
Kdybys fakt zapomněla, jinak bys psala. A taky by tě ta řešení nenapadala. Napadaly by tě povětšinou "skvělé nápady", které ty nevděčné děti zase nepochopily....
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 23:09:08)
Ad 10 slovíček... takhle to přesně je. A klidně vsadím boty, že ta slovíčka si budou pamatovat někteří na furt a někteří rekordně dlouho (třeba do příštího týdne). Až tam půjdeš příště, tak se tě zeptají, proč je nemáš na AJ a ty pěkně řekneš: "Protože, milé děti, nemám kvalifikaci. Vlastně letos kvůli tomu končím." Oni to řeknou doma a rodiče to řeknou říďovi....a.... a říďa se vyprudí a půjdeš na koberec :-D.
Měla by ses bránit, fakt.
Štefl by tě tutově bral (rychle a bez přemejšlení).
 Delete 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 18:38:07)
Šuplíku,

oni to nevypustili, oni změnili znění...

Muž už taky zkoumá, ale zatím jinou cestu fakt nenacházíme ~7~.
 Žžena 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 17:56:15)
Delete,
ale za další studium bývají poplatky nízké, ne? Takové jak píšeš bývají, pokud jsi něco nedostudovala a počítají se Ti roky navíc k současnému studiu.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 12:33:29)
Pokud je to jen formální vzdělání papír pro papír, pak moc smyslu nemá. Nevím přesně jaká jsou pravidla, ale pokud by někdo opravdu dobrou a zkušenou učitelku třeba kolem 50 nutil studovat VŠ, co by se na její práci změnilo? A vlastně: kdyby byla špatná, vzdělání by asi nepomohlo. A je jasné že noví učitelé by vzdělání mít měli.

Samozřejmě, nikomu neuškodí vzdělávat se. A u pedagogů bych viděla jako vysoce žádoucí metodické semináře, zejména co se efektivního využití nových informačních technologií týče.

Pokud můžu soudit, školy jsou několik desítek lez zpátky. Usuzuji z pozorování širšího okolí a studentů na VŠ, syn není reprezentativní vzorek, byl vůči pedagogickému působení docela rezistentní.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 18:49:59)
Je to především tunel.
A potom ještě nástroj na udržení moci.
Jinak učitelé by se vzdělávat měli, teoreticky by měli dělat atestace jako doktoři, počínaje druhým stupněm. Jenže kdyby se třeba ověřovalo, jestli paní učitelka na dějepis umí spočítat jednoduchou slovní úlohu o pohybu a jestli paní učitelka na fyziku by uměla říct - řekněme - jakou úlohu sehrál v dějinách Ruska Trocký, tak by se nám ty školy hodně vylidnily.
A určitě se ti tady i jinde ozve milion lidí, kteří ti budou vysvětlovat, že dějepisář nemusí umět počítat a matikář nemusí umět noty. Důležité přece je, že mají aprobaci.
A vzhledem k tomu, že rodiče, jakožto objednavatelé, tomu věří, a dokonce, jak tu zaznělo opakovaně v nějaké předchozí diskusi, jsou přesvědčeni, že učitel ani nemusí být nějak chytrý nebo vzdělaný, stačí kdy "má rád děti", tak to holt vypadá, jak to vypadá.

 Kudla2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:03:33)
"jsou přesvědčeni, že učitel ani nemusí být nějak chytrý nebo vzdělaný, stačí kdy "má rád děti", tak to holt vypadá, jak to vypadá."

Tak ono je to vcelku logické - když učitel nebude mít rád děti, tak nadělá mnohem víc škody, než když nebude umět svůj předmět.

 Kudla2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:06:11)
Šuplíku, já jsem realista, občas mi u učitele stačí, aby neškodil.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:30:50)
Bohužel tohleto není pravda. Obojí je nebezpečné stejně zásadně.
Představa, že blbec může "nenapácht škody, když má děti rád" by neměla obývat hlavy vzdělaných lidí, podobně jako je neobývá myšlenka, že doktor, který neumí medicínu, nenapáchá škody, když je hodný.
Podobně představa, že medicínské průšvihy jsou nebezpečné, protože se na ně dá umřít, kdežto pedagogické nejsou, protože se na ně neumírá. Jednak to není pravda ani vzato doslovně a jednat jsou i jiné smrti než tělesné, a ty mají daleko mocnější devastační potenciál.
A hlavně....HLAVNĚ... děti "má rád" kdejaký úchyl a frustrát, popř. hochštapler, co si myslí, že mu na to děti nepřijdou. O "mít rád" vůbec nejde. Učitele musí děti zajímat, musí ho inspirovat, musí ho zajímat jejich řeč, zvyky, důvody, myšlení, vnímání, cítění, výrobky, texty, počty... učitel musí být náturou filantrop. Zvídavý a nedřevnatící.
Jinak je spíš karikatura učitele, ovšem u nás už od dob Dikobrazu karikatury frčí.
 Kudla2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:41:08)
Tante,

moc hezký... a co budeš dělat, když učitelé Tvého dítěte takoví nebudou, nebo nebudou takoví všichni?
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:53:02)
Malé dítě do konce prvního stupně jen do rukou toho, komu důvěřuji. Zajistím libovolnou cestou předem, když by nastal problém za chodu, promptně přesadit dítě k jinému učiteli. Je to důležitější než kamarádi, na které je zvyklé ze školky.
Na druhém stupni a dále, když je to občas někdo a neprojevuje se to vyloženou zrůdností, nechávám být a nezasahuju, snad leda kdyby to bylo něco opravdu zásadního, zatím se mi to nestalo. U větších dětí už to v zásadě má i růstový potenciál. Ale nesmí to být třídní.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:53:02)
Malé dítě do konce prvního stupně jen do rukou toho, komu důvěřuji. Zajistím libovolnou cestou předem, když by nastal problém za chodu, promptně přesadit dítě k jinému učiteli. Je to důležitější než kamarádi, na které je zvyklé ze školky.
Na druhém stupni a dále, když je to občas někdo a neprojevuje se to vyloženou zrůdností, nechávám být a nezasahuju, snad leda kdyby to bylo něco opravdu zásadního, zatím se mi to nestalo. U větších dětí už to v zásadě má i růstový potenciál. Ale nesmí to být třídní.
 Z+2 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 19:51:19)
Tante máš samozřejmě pravdu, že i učitelé co mají děti radi mohou napáchat spoustu škod. Stačí být neschopní. Jen je je jednodušší pochopit.
Osobně jsem za vzdělané, inteligentní učitele co mají děti rádi. Přičemž tím nemyslím, že se do nich zamilovávají. A v ideálním stavu i za učitele co znají svůj předmět.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:28:00)
Tante, moc hezky napsáno. I když se musím zastat těch, kdo říkali, že učitel nemusí být Einstein. Snad nikdo netvrdil, že učitel může být hlupák, šlo o to, že učitel nemusí mít zvlášť vysoké IQ, ale důležité jsou i jiné vlastnosti.

Jinak souhlasím s tím, že něco jako "alespoň mírně nadprůměrný všeobecný přehled", by asi k učitelské profesi mělo patřit.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 20:42:42)
Dášo, mírně nadprůměrný všeobecný přehled už vyžaduje nadprůměrně IQ. A učitel by měl mít o něco víc. Měl by mít nadprůměrný všeobecný přehled. Bez "mírně". Kvantitativně je to zhruba nejhůř na dvojku zvádnutá komplet gymnaziální látka z doby cca do r. 98.
To, co ve skutečnosti fakt na základní škole není potřeba, je být specialista. Dokonce to může být někdy i překážka.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:21:52)
Asi máš pravdu. I s tím průměrným přehledem, protože ten průměr není žádná sláva. A fakt je, že na ZŠ není nutné, aby třeba fyziku učil jen ten, kdo chápe kvantovou teorii.

Vlastně je Tvoje myšlenka naprosto dokonalá. Ten, kdo má všeobecný přehled dokáže učit v souvislostech a nebazírovat na tom, kde žije splešťule blátivá (nic proti splešťuli a u ty detaily patří k věci). Mě třeba zarazilo, proč se děti někdy kolem čtvrté třídy učí rozdíl mezi lodyhou a stvolem. K čemu to v tom věku je? Jenže došlo mi, že i tohle může mít svůj význam. Dobrý učitel na tom děti naučí, že v odborné řeči se pojmy musejí používat ve správném významu a jasně definované. Takhle to těm dětem samozřejmě neřekne, ale tak s tím bude pracovat.
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:31:44)
Jj, tohle je ten důvod, resp. mělo by to mít ještě jeden ještě možná o trochu bytelnější, totiž že zdánlivě stejně vypadající věci nejsou stejné. Pozorování reality a formulování toho, co vidíme.
Ten druhý důvod je úhelný důvod pro výuku přírodopisu. Lodyha a stvol nejsou nutně látka pro čtvrtou třídu, i když pokud přijde na věc, dost čtvrťáků na ni stačí. Stačilo by pozorování, že stonky nejsou všechny stejné a názvosloví pro zájemce, pak by nejspíš překvapilo, kolik jich je. Základní je to pozorování. Pokud viděli jen obrázek v učebnici a šprtali, tak je to dětem, které nejsou rození kavárenští intelektuálové, dost na houby.
Tam, kde jde o důvod, který popisuješ ty, není podstatné jestli to bude lodyha a stvol nebo blog a vlog....třeba..
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:44:05)
jasně, to byl jen příklad. Ano, na prvním stupni pozorování, zkrátka pracovat s tím nějak podle předmětu a věku dětí. Ne jen nabiflovat se, být vyzkoušen, zapomenout a jedeme dál. A když vyrostou, někteří mladí jdou na VŠ a tam mají problém, když po nich chtějí, aby se to nejen naučili, ale aby problematiku opravdu pochopili, uměli argumentovat. Tedy doufám, že to chtějí na všech VŠ ~;).
 tante 
  • 

Re: Je formální zvyšování kvalifikace opravdu tolik přínosné? 

(5.5.2016 21:46:54)
Hohoooo :-D.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.