| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit?

 Celkem 45 názorů.
 Brunhilda 


Téma: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:18:15)
Mám pár otázek ohledně výuky cizích jazyků na ZŠ.
1. Myslíte si, že je důležité, aby výuka jazyků na ZŠ probíhala v menších skupinách (max. 15 žáků)?
2. Jaký počet žáků vám přijde ideální na jednu skupinu?
3. Kolik žáků je podle vás maximum?
4. Myslíte si, že nejazykář, který má ve skupině kolem 25 dětí, pracuje více (myšleno "více se nadře") než jazykář se skupinou 12 dětí?

A nakonec mě zajímá, kterou ZŠ byste pro své dítě vybrali (přičemž neznáte konkrétní učitele): jazykovou ZŠ, kde se třídy nepůlí nebo obyčejnou ZŠ, kde se třídy půlí?


 Ráchel, 3 děti 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:21:26)
1.ano
2. ideál je tak 8, což je ale nereálné
3. těch 15
4. co je to za blbou otázku? jistě, že ano.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:38:00)
Ráchel,
k ot. č. 4 - možná ti ta otázka přijde blbá, ale já třeba vidím rozdíl mezi výukou např. výtvarky a matiky. Za nejhorší práci považuju práci češtináře. Nejenže se z češtiny dělají přijímačky a maturita, ale je tam hromada práce s opravováním. Navíc naučit dítě dobře se vyjadřovat ústně i písemně, opravovat slohy,.. Nedělala bych to ani za nic.
Oproti tomu takovej přírodopis například, tam děti můžeš zaujmout, větší skupina nevadí (rozdělíš je snadno ve třídě a zadáš práci). Navíc tam nemáš takovou zodpovědnost. Když se dítě vykašle na obojživelníky, může se pak "chytit" na jiné téma, lehce si vylepší známku a v dalším ročníku je nová látka a není taková hrůza, když zapomene, jakou nervovou soustavu má žížala.
Zato v matice nebo cizím jazyce se nové učivo neustále nabaluje, vynechat nebo zapomenout se nedá nic.

Co ta poslední otázka? Kterou školu bys vybrala?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:47:59)
aha, tak to já jsem nepochopila tu otázku, jsem blbá já ~:-D
já myslela, že se ptáš, jestli když nejazykář učí jazyk 25 dětí, jestli je to snazší, než když jazykář učí jazyk 12 dětí ~:-D
 Ráchel, 3 děti 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:49:11)
a ta poslední otázka - no, spíš školu, kde se půlí.
mmch, měla jsem děti na jazykovce, třídy se půlily - a naučily se prd. takže ono to není jen v tom, ale taky v konkrétních učitelích
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:58:45)
Ráchel,
vždycky to je hlavně v učitelích. Měla jsem dvě své děti na škole s výbornou pověstí. Jeden měl vynikající učitelku (byl to první stupeň), druhý měl sice učitelku aktivní a zapálenou, ale byla zaměřená na výkon a nenaučila je myslet. A na druhém stupni je ještě těžší posuzovat kvalitu školy jako celek, tam je těch učitelů o dost víc.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 0:13:03)
Ráchel,
a myslíš, že dobrý učitel naučí jazyk lépe (nejen gramatiku, ale i mluvený projev) než průměrný, přestože by měl ve třídě třeba 22 dětí (narozdíl od toho průměrného, který by jich měl třeba 10)?
 Tante Bante 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 0:21:30)
Ano, dobrý kantor naučí lépe velkou skupinu než průměrný malou, to je změřené. Jenže to nic nemění na tom, že čím větší skupina je, tím se učitel víc nadře a dětem se dostane méně individuální péče, dtto že dobrý učitel bude v menší skupině pracovat efektivněji než ve velké, o tom soudruzi z OECD tak nějak pomlčeli.
Celé je to korunované tím, co rodiče vyhodnotí jako kvalitní práci. Tam je stupňů volnosti úplně nejvíc.
 Tante Bante 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:52:49)
Jsi mě pobavila před spaním těmi představami o výuce přírodopisu a výtvarné výchovy, ale spravedlivě dlužno říct, že spíš smutně. Vykašlat se na to...fakt že jo.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 0:07:58)
Tante,
promiň. Mám úctu ke každému učiteli, který svou práci nefláká.
Jen prostě vidím rozdíl v tom, když odflákneš výtvarku (co se asi tak stane?) a třeba tu češtinu nebo matiku (dítě se třeba nedostane na školu). Příroďák je na tom poměrně podobně. Když budeme brát kytky a dítě to bude bavit, bude mít jedničky a je jedno, že z buňky měl pětku. Na lepší známku není tak těžké se něco našprtat. Když dítě nechápe slovní úlohy, tak se je prostě nenašprtá. V tomhle to má matikář prostě složitější. Zase ale má výhodu v tom, že může zadat různě těžké úlohy a žáci pracují samostatně.
Jen je to prostě zodpovědnější práce.
 Tante Bante 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 0:17:20)
Když odflákneš výtvarku, je to stejný problém, jako když odflákneš matiku, pokud ti jde o vzdělání a rozvoj dítěte. A je to asi tak stejně velký problém jako to, když to vzdělaný kulturní člověk nevidí. Důsledkem takhle nezralého nazírání věci je pak nízká kvalita výuky ve škole.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 0:32:01)
Tante,
souhlas.
Jen doufám, že bylo pochopeno, o co mi šlo.
Nemyslím si, že by na výuce výtvarky nebo třeba zeměpisu nezáleželo, ale pokud bych měla vybrat školu s dobrým češtinářem a matikářem a blbým výtvarkářem a zeměpisářem, nebo školu, kde je to naopak, vyberu tu první. Ze zjevných důvodů.
 Zufi. 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 6:12:10)
Tante, taková drobnost- když jsem jedno pololetí ,,vyfasovala,, VV , chtěla jsem v souladu s ŠVP promítat výukové video o klasicismu (hodilo se i do dějáku) a ukázet jim obrazy a apodob.
Bylo mi řečeno, proč raději nekreslí ,,jaro,,.....
Ne, že by nekreslili, ale v jednohodinovce aspoň 1x za čtvrt roku by dějiny umění mohly (měly) být.
 Zufi. 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 6:12:41)
A VV, kde je 31 žáků je masakr.
 Dana 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 8:27:35)
Zufi, tohle promítání bych ocenila i jako žákyně. Naštěstí jsme měli podobnou učitelku na VV. Kreslili jsme, já dost hrozně, ale známku jsme si mohli vylepšit, když jsme znali některé obrazy známých malířů a nosili výstřižky těch obrazů do školy. Sbírat výstřižky obrazů a nosit je do školy mě hrozně bavilo a dodnes poznám obrazy našich i některých cizích malířů, i když jsem se tomu od ZŠ nevěnovala.
 Z+2 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 8:48:52)
Není to stejné. Prostě není. Výchovy mají jinou váhu. Jejich výuka by měla mít jiný učel. Už jen hodnocení výchov je velká systemová chyba. Představa o tom, že co se vnich naučí má stejný nebo podobný význam jako v základních předmětech je naprosto zvrácená.
To samozřejmě neznamená, že se mají "učit" špatně, ale pokud je učitel fláká, může to být víc k prospěchu dětí, než pokud je bere nesprávným způsobem vážně. To rozhodně, ale neplatí o matematice nebo cizím jazyku.
 Lexi. 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:44:00)
1. ano
2. čím méně, tím lépe
3. netroufnu si říct
4. to záleží na tom, jak moc to ti konkrétní učitelé "žerou"

Kolik dětí je ve třídě na té jazykové a kolik na běžné ZŠ?
Jazyková škola je jazykovou proč? Protože se tam vyučuje více jazyků? Protože je tam větší hodinová dotace pro jednotlivé jazyky?
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(18.6.2016 23:52:40)
Počet dětí na obou školách celkem srovnatelný, na jazykové mohou mít děti druhý cizí jazyk už od páté třídy (první - Aj - od první, ale to mají okolní obyč. školy také).
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 0:46:19)
Báro,
proč myslíš, že na jazykovce je méně dětí s SPU?
Za prvé se to zjistí až při školní docházce a kvůli tomu rodiče školu nezmění a za druhé rodiče jsou mnohdy nesoudní a chtějí, aby se dítě jazyky učilo, i když není nadané. Tahle škola nemá přijímačky a navíc druhý jazyk není od té páté třídy povinný.
Takže máš třídu, kde jedou dva jazyky už od pětky, třídu, kde mají druhý jazyk od šestky nebo sedmičky, no a pak ten zbytek v další třídě, kde bývají ti s SPU. No a když je dítě bez SPU v téhle skupině, má podle mě menší šanci na kvalitní výuku než na obyč. ZŠ, kde se třídy půlí.

Mně se líbí, jak je to u mého syna (nejazykovka). Tam se půlí už od první třídy a jsou rozdělení podle úrovně. Na konci roku píší rozřazovací test.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 7:21:24)
Zní to asi blbě, ale já očekávám, že v lepší skupině budou lepší výsledky. Nevím samozřejmě, jak moc horší byly v té slabé skupině.
Ale to by bylo na delší diskuzi, protože je jasný, že dělení dle úrovně nevyhovuje plošně všem, stejně jako ne všichni slabí reagují na tahouny.
 ChemicalJane + 4 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 16:16:25)
tak v tomhle případě bych dítě jazykovkou neprudila, když to pojetí je prakticky stejné...
smysl jazykové školy bych viděla v tom, kdyby už od malička, tj.od 1. třídy byl jazyk a ten druhý se přidal mnohem dřív.. např ve 3.třídě.

mě teď dítě zvládalo dvojjazyčnou školu v pohodě, 1. třída.. bral to naprosto v pohodě a můžu říct, že přechod na klasickou českou ZŠ byl tragický... a bojujeme s tím doteď a min 1x týdně mě tu pláče, že chce zpět do zahraničí... takže asi takový dopad má české kolství na moji dceru... je z něj otrávená, vůbec jí to nebaví a školu dost fláká (což upřímně v 1. třídě je docela problém).. v Rakousku chodila ze školy nadšená, veselá... tady chodí často vorvaná jak borůvka ~n~ ano, je to jednak systémem, ale jednak i přístupem učitelky a administrativy ve škole obecně. Jsem fakt těžce v šoku, jak je možné otrávit dítěti školu ze strany školy...~n~
 Brunhilda 


Upřesnění - ot. 4 

(19.6.2016 0:35:45)
Oprava k ot. 4, napsala jsem to nesrozumitelně.
Nejazykářem myslím učitele ostatních předmětů. Nadře se učitel svého předmětu více, když má celou třídu, než jazykář s polovinou třídy?
 Z+2 


Re: Upřesnění - ot. 4 

(19.6.2016 8:56:45)
Osobně si myslím, že učitel co se nadře při učení by to neměl dělat. Psychické nasazení se těžko porovnává a bude větší v komplikovanější skupině. Pravděpodobnost rušivých elementů je asi ve větší skupině větší, ale rozhodně to tak být nemusí.
 janna001 


Re: Upřesnění - ot. 4 

(19.6.2016 10:16:21)
"Učitel, co se nadře, by to neměl dělat"?

Učitelství je řemeslo, jasně, že se první roky nadřeš, s přibývajícími zkušenostmi to jde snáz. A nemyslím tím, že si práci usnadňuješ, ale že už to máš víc zmáknuté. Ale stejně záleží, jakou skupinu učíš, někde se nadřeš jako kůň i po letech, než z nich něco dostaneš.
 Senedra 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 7:03:42)
Otázky dobré, ale stejně je realita taková, že provozovatel platí učitele pro skupinu alespoň 12 žáků. Takže když je ve třídě 23 dětí, můžete se stavět na hlavu a stejně půlení nebudou( až na velmi vyjímečné vyjímky). Navíc - do první třídy může nastoupit třeba 25 dětí, děti se budou půlit, pak dvě děti odjdou na jinou školu a bude po půlení.
Učení v každé menší skupince je lepší. Osobně - někdy stačí, že ve třídě chybí jeden, dva jedinci a hned se to pozná.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 7:23:53)
Senedro,
a o to mi právě jde. Jak moc vyjímečné to ve vašem okolí je, že se půlí třída s méně než 24 žáky? Já právě znám takových škol dost na to, abych si říkala "proč to v jiných taky nejde?".
 HelenaPa 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 8:17:15)
Jde o ředitele. Pokud považuje menší skupiny na jazyky za důležité a dokáže to dostatečně zdůvodnit u zřizovatele, aby mu dal peníze navíc na to půlení, tak to jde. Osobně jsem se s tím nesetkala. Naopak. Čtvrťáků mám letos 21, jsou tam dvě výrazné skupiny lepších a horších, moc jsem usilovala o možnost je rozdělit a nejsou peníze. Upřímně, tuhle třídu bych si klidně půlila i zadarmo (6 půlených hodin by mě vyčerpávalo míň než 3 spojené), protože konkrétně v téhle skupině hodně vidět ten rozdíl a mám pocit, že ti pomalejší opravdu hodně vyžadují individuální pomoc. Je jich "s papírem" 11 z 21.
 Senedra 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 8:40:16)
Brunhildo, moc nevím o tom, že by se někde učila skupinka menší než 12 žáků.

Obecně platí - čím méně dětí, tím se učí lépe ( samozřejmě, že existují vyjímky, ale s dnešním stavem, kdy má běžně třetina a víc dětí ve třídě nějaké SPU nebo přímo IVP, tak už se moc nenajde bezproblémová třída). A v jazyku prostě nejlepší výsledky nastávají, když děti co nejvíc mluví. takže ve 23 se dostanou ke slovu třeba jednou za dvě hodiny, ve 12 už je to úplně jiné kafe.
 Elwing 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 8:29:17)
Brunthildo, odpovím jen na tu otázku o půlení třídy. Nejde přeci o to, že by se u výuky učitel jaksi nadřel, dkyž by měl víc žáků, to si nemyslím(tak možná při opravování testů)...Spíš by ta výuka byla jaksi k ničemu, protože děti by se téměř nedostaly ke slovu. Frontální výuka jazyků před tabulí ja na nic. Jazyk je orgán určení hlavně k mluvení..
 Elwing 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 8:29:18)
Brunthildo, odpovím jen na tu otázku o půlení třídy. Nejde přeci o to, že by se u výuky učitel jaksi nadřel, dkyž by měl víc žáků, to si nemyslím(tak možná při opravování testů)...Spíš by ta výuka byla jaksi k ničemu, protože děti by se téměř nedostaly ke slovu. Frontální výuka jazyků před tabulí ja na nic. Jazyk je orgán určení hlavně k mluvení..
 Z+2 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 9:05:31)
1. Myslím, že je to velmi vhodné. Ale dobrý učitel by měl zvládnout i na jazyky celou třídu. Problém nastává pokud je třída velmi rozdílná co se týče talentů.
2. 4 děti, ale i 15 je docela zpracovatelný počet.
3. To strašně záleží na skupině. Pokud budou děti nadšené z vyučujícího a z předmětu může jich být opravdu mnoho a stejně se toho naučí víc, než skupina, která zájem nebude mít a bude daleko menší. Tyhle odpovědi jsou naprosto individuální dle různých škol. On moc velký rozdíl mezi 24 a 32 dětmi být nemusí. Ale samozřejmě taky být může.
4.To se vůbec nedá posuzovat. Pracovat naplno by měli oba. A víc se nadře, pravděpodobně ten co je na učitelství jako takové míň talentovaný. Ten co to v něm je to zvládne přirozeně a z menším úsilím.

Pokud neznám učitele tak tu lepší školu. V tomhle případě asi tu jazykovou. Pokud tam má jít dítě do první třídy, tak bych řešil primárně to kdo ho bude učit v první třídě. To je strašně moc důležité!

 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 9:42:55)
Z+2,
"Pokud neznám učitele tak tu lepší školu. V tomhle případě asi tu jazykovou."

.. tohle mě právě zajímá. Bere se obecně škola s názvem "jazyková" jako lepší? I když ty podmínky pro výuku (právě to nepůlení) jsou horší než v nejazykové?
Rozhodla by se většina rodičů pro jazykovku spíš kvůli názvu a oželela by menší skupinu (tj. lepší podmínky pro dítě, více prostoru k procviče í mluvení)?
 Vítr z hor 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 11:16:40)
Ach jo, ja vim, ze manzelka je ucitelk, takze jsi expert na skolstvi... ~;) dobry ucitel tridu samozrejme zvladne, i kdyby tam bylo 40 zaku. Jenze jde o to, aby se zaci naucili jazyk. Cim min zaku, tim efektivnejsi vyuka. V hodine jazyka musi zak mluvit, trenovat nove jevy a byt kontinualne kontrolovan a konfrontovan se spravnou verzi. To ve velke skupine neni fyzicky mozne v takove kvantite/kvalite jako v male, i kdyby byl ucitel svaty.
 Z+2 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 12:08:42)
I v jazyku se dá velikost skupiny obejít. Ale musí se vědět jak a být toho schopný. A skupina spolupracující.
 Vítr z hor 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 12:32:48)
Na urcite aktivity muzes mit skupinu. Ale pri nekterych ji neobejdes ;-) zazila jsem zatracene dobre vedenou skupinu 50 lidi na anglictinu, jde to, ale ma to sve limity. To by slo treba jako doplnek. Jeste jsem ale nezazila nic efektivnejsiho nez 1 to 1 ~k~

Cim vetsi budou skupiny na jazyky na ZS, tim horsi ta soucasna (uz tak katastrofalni) situace bude (nekteri rodice to tedy zachranuji soukromym vyucovanim, takze vykon statniho skolstvi se uz vlastne neda ani merit).
 Z+2 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 12:39:32)
Samozřejmě, že by nejefektivnější mělo být učení jednoho dítěte. Pokud půjde o stejného učitele tak i bude. A samozřejmě, že v jazyku je třeba mluvit, mluvit a mluvit. O tom žádná.

Nakonec já jsem nic o tom, že nemá cenu půlit třídy nenapsal.

A na ZŠ je třeba zrušit nesmyslný druhý POVINNÝ jazyk a zvýšit dotaci Aj. Čím v nižším věku a lépe vedenou, tím líp.
 janna001 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 10:10:31)
Pokud má každý žák během hodiny několikrát mluvit, pak rozhodně půlit, jinak se to nedá časově zvládnout.

Před lety jsem učila i češtinu a občanku, tedy celé třídy, téměř 30 žáků. Větší počet dětí je náročnější z hlediska kázně a pracovní atmosféry, opravuješ víc prací, diktátů, slohovek, náročnější je organizace ústního zkoušení tak, aby byli žáci zkoušeni rovnoměrně.

Poloviční skupina neznamená poloviční práci, práce je intenzivnější, lze využít menšího počtu k žáků k individuálnímu přístupu. Zkrátka celou hodinu makáš stejně, výhodou je, že v menším počtu žáků snáz dosáhneš toho, aby všichni dělali, co mají a na každé se dostane řada několikrát.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 12:09:45)
Janno,
"při menším počtu žáků snáz dosáhneš toho, aby všichni dělali"

... není tohle ale argument pro to, že to má jazykář s polovinou třídy snazší než ostatní kantoři s celou?
 janna001 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 16:21:20)
Nevím. Zní mi to trochu jako osočování, že mám s půlkou třídy jako jazykář míň práce. Ale v hodině mi to tak nepřijde, nevnímám to jako pohodičku. Vnímám to tak, že makám celou hodinu, ale při polovičním množství žáků je to pro ně intenzivnější a užitečnější. Míň je jenom toho opravování.
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 17:11:22)
Janno,
jo, mělo to tak vyznít. Prostě škola nemá imtenzivní snahu třídy půlit, když je žáků 23 (a půlení je zajištěno od 24), protože zde panuje názor, že nejazykáři dřou ve velkých třídách, zatímco jazykáři mají s malou skupinou méně práce a peněz dostanou stejně.

Já jsem hlavně chtěla vědět, jak ovlivní velikost skupiny pro výuku Aj rozhodnutí rodičů tam dítě dát.
 Kafe 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 14:24:29)
V menších skupinách se toho děti naučí více, protože na ně častěji dojde řada a musí tedy se aktivně zapojovat. Takže půlit.
 ChemicalJane + 4 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 15:56:21)
pokud budu vycházet z toho, že na jazykovce je toho jazyka více, tak pak by tam asi nemusela vadit větší skupina.
ale obecně si myslím, že při menším počtu žáků je ten cílový efekt lepší - mj. se žáci "neschovají" za ostatní...
 Brunhilda 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 17:02:34)
Jane,
psala jsem, že v té jazykovce je více hodin druhého cizího jazyka než v obvyklých ZŠ, ne více Aj.
 ChemicalJane + 4 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 17:34:30)
nečetla jsem úplně celou diskuzi
 Ropucha + 2 


Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit? 

(19.6.2016 17:12:30)
1. Myslíte si, že je důležité, aby výuka jazyků na ZŠ probíhala v menších skupinách (max. 15 žáků)?
2. Jaký počet žáků vám přijde ideální na jednu skupinu?
3. Kolik žáků je podle vás maximum?
4. Myslíte si, že nejazykář, který má ve skupině kolem 25 dětí, pracuje více (myšleno "více se nadře") než jazykář se skupinou 12 dětí?

A nakonec mě zajímá, kterou ZŠ byste pro své dítě vybrali (přičemž neznáte konkrétní učitele): jazykovou ZŠ, kde se třídy nepůlí nebo obyčejnou ZŠ, kde se třídy půlí?

1. určitě je to vhodné
2. 4 - 6
3. těžko říct ... tak 12 - 15 ? Záleží na složení skupiny.
4. záleží na učiteli a složení skupiny, ale obecně bych řekla, že s malou skupinou je příjemnější a efektivnější práce, než s velkou, bez ohledu na předmět
U jazyků ovšem jde o přímou komunikaci více než v jiných předmětech, v tom je ta práce intenzivnější.

Výběr školy by u mě asi nestál na půlení tříd na jazyk, kritérií by bylo více.
Zkušenost mám takovou, že dobrý učitel odvede dobrou práci i v početné třídě. Ale nevím, kolik takových učitelů je - jestli je to spíš výjimka a zázrak, nebo běžný jev :-) Já sama si jazykovou výuku v plné třídě snad ani neumím představit, musí to být výkon na medaili, pokud to funguje.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.