| Přihlásit se | Nová registrace

Celkem 122 názorů.
 simiki+koťátko 03/07

(16.8.2016 8:05:15)
jsme malá rodina, tedy jen dcerka a já, pak širší rodina, já za sebe auto nemám, nechybí, nákupy pro nás dvě jsou malé. Větší nákupy (poličky, nábytek) s tím nám pomůže náš děda či kamarádka, ale to je jednou za rok, za půl roku. Do školy ráno tramvají a na kole, vše sama jinak odjezdím z valné většiny na kole. Na výlety autobusem, vlakem. Auto jsem měla zdarma k dispozici z práce, zcela i k osobnímu používání, bezplatně, ale nedávám řízení, řidičák mám, ale nejezdím, mám strach z řízení a ani auto zdarma mě k tomu nepřimělo.
 Adelinkaa 1 dítě.

(16.8.2016 8:15:29)
Jsema s klukem sama a nemám ani auto ani řidičák. Jak to dělám? Práci mám cca 20 min od bydliště, tak že chodím pěšky. A market asi 5 min. Takže nakupuji každý den a velké nákupy nedělám. Prostě nakupouji po částech. A nebo v případě toaletáku, gelů na praní apod. poprosím rodiče, aby mi to koupili, když nakupují oni a přivezou mi to. Co týká cestování, tak to cestuji se ségrou a to většiniou lítáme, nebo cestuji jejím autem. Takže tam auto nepotřebuji. K ní se dopravím vlakem. Pohotovost a lékáře mám blízko, tak dojdu pěšky nebo bych volala rychlou. Takže auto mi opravdu nechybí~d~~d~Když cestuji s klukem, tak vlakem.

(16.8.2016 8:19:34)
Auto potrebuju. skola 4 kilaky, moje prace 15 a druha 30. K tomu pracovni doba do 5. To bych si to mohla jit hodit.

(16.8.2016 8:28:48)
Mandelinko, při vašem stylu života jste asi měli okolo sebe vždycky ochotné kamarády s auty, ne?

(16.8.2016 8:41:09)
On je asi taky velký rozdíl, kdo kdo žije ;-) Asi se bude bez auta žít snáze ve velkém městě než na vesnici 20-50 km od města... :-)

(16.8.2016 8:27:18)
Většina kamarádů, co nemá auto používá k nákupům dovážku typu iTesco, atd.
Na mimořádné převozy si sjednají kamarády.

Myslím, že je hodně velký rozdíl bydlet ve městě, kde je spousta věcí na dosah a nebo v nějaké odlehlé minivesničce bez obhodu.

(16.8.2016 8:28:35)
Neumím si představit život bez auta, pro mě je to představa osobního pekla. Znamenalo by to totálně překopat celý život, odstěhovat se, žít jinak a v menších rozměrech.

(16.8.2016 8:34:41)
V menších rozměrech?
Mám kamarády, co auto nemají. Příbuzné mají rozseté po celé republice, skoro každý víkend někde jsou. My se naložíme do auta a odjedeme na chatu ...

Na dovolené často jezdíme autem (i všichni okolo), protože nám to přijde pohodlné. A tak volíme trasy taky podle dojezdové vizdálenosti. Kamarádi nasednou na vlak a jedou do Tater, protože už to pro ně není takový rozdíl. My si řeknem: Ále je to daleko, v tomhle úseku nevede dálnice, pojeďme radši do Krkonoš.
A rozhodně v tomhle uvažování nejsme v okolí jediní.

Takže auto podle mě často v rozletu spíš brzdí.

(16.8.2016 8:54:04)
Já si zas neumím představit jezdit dálky vlakem nebo busem (to je snad ještě horší varianta než vlak). Dáváme Tatry, moře, po ČR není nikde nic daleko, ve vlaku akorát zabiješ hodně času a sebou vezeš omezený počet věcí.
Nákupy by měly jiné rozměry, muselo by se nakupovat průběžně každý den, což spolkne víc času než jednou týdně nebo za dva týdny.
Zboží jako třeba velký prášek na prádlo, meloun by se nekupoval, kdo by to tahal.
Odpadlo by takové to "jedu okolo a potřebuji matrace, komodu, kotouč, sekačku, tak jsem je koupil".
A co teprve převoz zvířat k veterináři, už vidím jak s našimi psy (80 a 40kg) s vesnickou výchovou nastoupím do autobusu, hádám, že už by se nikdo jiný do autobusu nehnul. I ti psi by museli mít jiný rozměr.~t~

A jiný rozměr bych asi měla i já. ~t~

(16.8.2016 9:28:34)
Unami, to ale přece nebude o autě, auto vás určitě v rozletu nebrzdí. Když se vám zdá, že autem je to daleko, myslíš, že vlakem byste byla akčnější? To si neumím představit.
To přece není nasednou do vlaku a nechat se odvézt, ale hlavně táhnout s sebou věci, čekat na nenavazující spoje a taky pk třeba s těmi věcmi dojít X kilometrů pěšky k ubytování.
auto nám v tomhle dalo úplně jiné možnosti.

(16.8.2016 9:57:08)
Tatry jsou docela daleko i vlakem :) Tedy spíš, autem bych to dala, vlakem ne.

(16.8.2016 10:00:37)
Tatry jsou docela daleko

NOčním lehátkovým vlakem ani nevíš, že někam jedeš. ~g~

(16.8.2016 10:22:22)
No právě, to není žádnej vejlet :) Ale každému, co jeho jest. Vím, že jsou šotouši, co vlaky milujou, pro mě je to stres. Pořád se bojím, že tam něco nechám, že přejedu, že nastoupím do špatnýho vlaku... Auto je prostě pokoj na kolečkách, ať jedu kamkoli, pořád jsem trochu doma.

(16.8.2016 10:25:34)
ko, mam to stejne, vlak je stres a velmi casti spina...

(16.8.2016 10:34:16)
Auto je prostě pokoj na kolečkách

To je právě to, co mi na autě nejvíc vadí - ať jedu kamkoli, mám pocit, že jsem nevytáhla paty z obýváku. ~t~

(16.8.2016 13:52:11)
Mně to právě vyhovuje... když něco zapomenu zabalit, je velká pravděpodobnost, že se to v autě někde stejně už válí :)
 Z+2

(16.8.2016 10:31:28)
Vlak jako možnost pokud jedu sám na víkend lyžovat do tater beru. S dětmi na dovolenou si to představit nedovedu. To by nás musel přijít přestěhovat z vlaku do hotelu nějaký zřízenec. ~t~

(16.8.2016 10:35:41)
Mě by nakonec zřízenec odvezl směrem Bohnice a autem. Už jenom ta představa, že jedu na dovolenou s dětma vlakem je dost děsivá. Těch krámů, nemožnost si zastavit a hlavně být někde na určitý čas a závislí, to by jsme nezvládli organizačně natož psychicky.
 TaJ

(16.8.2016 22:53:55)
My jsme, než se narodil syn, byli v Tatrách s cestovkou - autobusem...a úplně v pohodě:-)

(16.8.2016 8:40:55)
Kopretinko a proc bys to delala? Auto potrebuje, mas, basta.
 Lassiesevrací

(16.8.2016 8:34:06)
Bydlíme na maloměstě, auto je pro nás nutnost.Včera jsem třeba vezla domů psa po narkóze - usnul znovu hned na trávě před veterinou, tak jsem ho naložila do auta a jelo se. Možná bych i obětovala pračku a mydlila všechno jelenem, ale auto ne ~t~ a to mám auto 17 let starý.

(16.8.2016 8:36:27)
Mě teda napadla taková šílenost, že bych jela k našim BUSEm- 4,5hodiny....autem jsem tam za mnohem míň......A už ,aych jela zpět. Spát tam nemůžu......no zajímavé.....asi bych přečetla víc jak jednu knihu týdně.~:-D

Znám rodinu co žila u nás ve vchodu......7let nepotřebovali auto na ty co ho měli koukali blbě(jenže oni měli všechny v místě bydliště), první dítě jim vlezlo do školy, máma šla do práce a už ho mají.

(16.8.2016 8:41:59)
Počkej, když někam jedeš autobusem 4,5 hodiny, tak autem je to většinou nejmíň dvě. Takže jedeš dvě tam a dvě zpátky? A nepřespáváš? To jsi teda nadšenec v každém případě. :-)

(16.8.2016 8:58:15)
Umami, né je tam blbé spojení. Vlak vůbec, BUS na sebe nenavazuje.....

Autem jsem u nich za 1,5-1,75hodiny(to se musí něco dít).

A pak tu máme náklady.......to je nesrovnatelně hodně, pro 4 dospělé, jet BUSem a to i když klukům vezmou Isic kartu....a jet autem, jsme na úplně jiné ceně.

Ne spát se tam nedá, můj režim spánku se nesrovnává s našima ....a já opravdu v 4 ráno vstávat nechci......oni dělají takový rámus. Sousedům jsou schopný úderem 6 vysávat nad hlavou.....na můj údiv, no co.....vždyť je klid jen do 6 ne.....přijde mi to strašné.

(16.8.2016 8:39:10)
Auto jsme dlouhé roky neměli, ale bydlíme v Brně a je tu MHD, takže většina dopravy do práce nebo na nákupy je v pohodě. Velké nákupy jsme dřív dělali na několik malých v průběhu týdne v blízkém krámku při cestě domů. Velké věci jsme si nechali dovézt od obchodu, ale to děláme i teď, zas tak velké to auto nemáme.~d~ Takže to bylo docela v pohodě. Je mi jasné, že na vesnici by to bylo jinak.

(16.8.2016 8:41:52)
A dovolené jsme absolvovali busem nebo vlakem. Nutno říct byli jsme limitování velikostí batohu, který uneseme, takže jsme brali spíš míň věcí, do auta se přihodí snáz, auto to "uveze".
U výletů byl občas problém, že někam se člověk bez auta nedostane nebo velmi blbě.
 Dana

(16.8.2016 9:43:11)
V Praze auto také nepotřebuješ, funguje tu dobře MHD. Pokud nejezdíš každý týden někam mimo Prahu nebo ho nepotřebuješ k práci, je to tady dost zbytný krám. Obchody jsou na každém rohu, fungují různé dovážkové služby. Když si koupíš ledničku nebo pračku, tak ti ji dovezou. V létě, když letíš někam k moři, tak ho také nepotřebuješ. Po Čechách dojedeš vlakem nebo autobusem nebo tě někdo odveze. Z vlastní zkušenosti ale vím, že bydlet někde jinde, na menším městě nebo na vesnici, je auto absolutní nutnost.
 * Liv

(16.8.2016 8:40:14)
Auto teda máme, nicméně svůj životní styl v Praze si bez něj dovedu představit, hodně jezdím MHD a chodím pěšky, kdybych to, na co si beru auto odjezdila taxíkem tak neutratím víc než jsou náklady na držení a provoz auta.

Bez auta bych se neobešla na chalupě ( autobus tam jezdí 2x denně) a o dovolené - hodíme do auta kola, stan, cepín, mačky, prostě cokoliv je třeba a jedeme.

Taky jsem jednou zvažovala víkendovou cestu na chalupu s dětmi vlakem místo autem -jen vlak (2+2) vyšel na dvojnásobek ceny za naftu, o čase nemluvím vůbec.

(16.8.2016 8:43:45)
Liv, mám to stejně.
Auto máme kvůli pohodlnosti, ne potřebě
 Kukurice29+3.

(16.8.2016 8:48:19)
Co umrel tatka, tak jsme jako decka auto nemeli. Byli jsme 4 deti a bydleli na melem meste. Chodilo se normalne na velke nakupy. Ted jsme auto pul roku nemeli a taky se to dalo. I Vanoce a velke nakupy jsme zvladli. Je to s autem lepsi a ja hrozne rada jezdim, ale da se to i bez nej.

(16.8.2016 8:49:58)
Bydlíme cca 10-15 km od velkého města, máme vcelku slušnou dostupnost busem, vlakem... Když jsme byli chvíli bez auta, tak to zvládnout šlo - člověk si musí vše rozvrhnout, rozplánovat, ale dá se to - víc toho odnosí na zádech a v rukách; častěji jezdí na kole a protáhne nohy. Jediné co, tak mu utíká více volného osobního času, protože čas stojí dojít na nádraží, pak od nádraží... u větších věcí je více odkázaný na pomoc okolí, - známých, kteří případně přivezou, odvezou... děti se učí být více samostatné, protože je nemůžou rodiče všude dovézt...
My jsme vcelku rarita, že máme jen jedno auto - sousedé všichni mají 1-3 auta na jeden barák s jedním dítkem... a my si s tím jedním autem tedy vystačíme za občasného použití busu ;-) Jedno auto beru v našem případě za důležité už jen proto, že máme děti a občas člověk potřebuje nahnat čas, aby měl čas na ně, domácnost... Nehledě na to, že pomáháme autem jedné naší milé sousedce, která vlastní jen kolo (a už na něm jezdí vcelku těžko) a bez auta by se nám všem žilo hůř ;-)
 Anni&Annika

(16.8.2016 8:54:50)
nasi auto nikdy nemeli, ani po nem netouzili a my jako deti taky ne /nejak si nevzpominam, ze by mi chybelo/. Bydli v okresnim meste, nakoupit se zu tehdy dalo par metru od baraku. Na dovolene se jezdilo vlakem, busem ci letalo. A kazdy vikend na vylet vlakem ci busem, a pak se slo pres kopecky pesky bud domu ci na nejblizsi zastavku...jezis ja to milovala.
Jinak v ramci mesta krouzky atd.....vsechno pesky nebo mhd....

(16.8.2016 13:09:17)
Měla jsem to úplně stejné jako ty za svého dětství.Hodně se jezdilo z práce od mamky na busové zájezdy,pak měla režijku,takže výlety po čssr či do němec byly hodně časté,vzpomínám si na výlet lodí po dunaji,do madarska,atd...zatímco mí vrstevníci byli celí zpruzelí,že zas museeli s rodiči nasednnasednout do rod. traboše ajet makat na rod. chatu. ~k~~t~

(16.8.2016 13:35:21)
My jsme jako děti taky jezdily jen busem, naši sice měli auto, ale to vytáhli tak jednou za dva měsíce na cestu za příbuznými.

Na druhou stranu jsme ani já ani sestra nechodily na žádný kroužek, protože by nás právě neměl kdo vozit z města domů.
U nás ve škole byl jen včelařský kroužek a já jsem alergická na včely ~:-D

(16.8.2016 13:39:59)
já se narodila a vyrůstala našštěstí ve vlkoměstě,takže jsem se po něm pohybovala zdatně s mhd, na kroužky a jazyky jsem většinou chodila,ona je olomouc taková kompaktní a jako děcko jsem neměla problém chodit po svých a nemám ho tedy ani dosud.

(16.8.2016 13:43:23)
S chozením taky nemám problém, občas chodím pochody (cca 30 km), chodím opravdu velice ráda.

Vlastně v každém z těch čtyřech domů tady mají dvě auta, s výjimkou jedněch, kde paní nemá ani řidičák. Vlastně mají dvě - syn pracuje jako kuchař cca 5 km daleko, kam by se bez auta nedostal (i když tady by mi někteří vysvětlili, že dostal ~;)

(16.8.2016 13:54:02)
Tak 5 km,mladý zdravý bezdětný člověk - s čím má problém? Vždyt asi víc projezdí než vydělá při jeho profesi,pokud tedy nevaří v praze v alcronu třeba~:-D Můj otec chdíval do práce 20 km pěšky nebo na běžkách - v každém počasí a to v kopcovitém terénu a pak normoš pracoval jako dělník-fyzicky.Byl teda velký turista,ale nevím už,co si tady tím chtěl dokázat nebo ho to opravdu tak velmi bavilo; taky nerad rozhazoval,když si mohl radši nechat vrtat koleno~:-D,ale nikdy nebyl tlustej,v 75 obrážel plesy a chodil z nich pěšky v zimě a sněhem nad ránem dom - cca 13 km, dnes má 87 a je stále soběstačný.

(16.8.2016 13:53:51)
Olomouc je velkoměsto? :D
 Paulis

(16.8.2016 8:58:14)
Bydlím na vesnici bez obchodu a bez auta bych to fakt nedala. Ale zrovna přemýšlím, že se mi fakt nevyplatí. Platím úvěr na auto plus pohon , což je už 5 tis. měsíčně paušálně jenom kvůli auto a v rozpočtu to fakt chybí. To nepočítám opravy, debilní technická, známky, gumy.. atd. A přestala jsem se stýkat s kamarádkami, které auto nemají, bo to bylo samé - prosím odvez mě tam a tam, přijeď ke mně, přijed pro mne...
Do toho si musím pořídit ještě za 6000 parkovačku, takže další náklad...~o~

(16.8.2016 14:07:30)
Tohle je docela zajímavý postřeh, to "přije´d pro mě, odvez mě". Hromada lidí, co tu píše že "auto fakt nepotřebuje",zároveń píše, že když něco potřebují odvézt, řeknou kamarádům, nebo že jim větší nákup vozí rodiče.Zajímal by mě názor těch kamarádů a rodičů - jak moc a jak často je baví dělat taxi a špeditéra někomu, kdo pak hrdě prohlašuje, že auto opravdu k ničemu nepotřebuje..Naštěstí všichni moji kamarádi a blízcí auto mají, takže se takto nezneužíváme.
 . .

(16.8.2016 14:13:43)
Katko, táta mi půjčil na víkend auto (v době, kdy jsme ho neměli a hodilo se mi ke zjednodušení odvozu části širší rodiny z prázdnin), a já mu zas nastavím něco na počítači. My se takhle nezneužíváme - ani mezi přáteli, kamarády, kolegy - my si takhle normálně pomáháme v tom, co kdo potřebuje. Každý poskytuje, co umí/má a přijímá naopak. Jistě že ne 1:1, ale tak normálka, jak to vyjde.

(16.8.2016 14:27:19)
Dovolím si tvrdit, že tímto způsobem nikoho nezneužívám, osobně si vždy sjednávám placenou dopravu, protože si velmi dobře tohle uvědomuju.
Manžel se občas domlouvá s někým z práce nebo se svými rodiči, ale pokud vím, tak se jim revanšuje, a předpokládám, že dospělí lidé se dokáží domluvit, aniž by měl někdo pocit újmy ~d~

libik

(16.8.2016 14:38:22)
V Čechách se spíš půjčí manželka než automobil, jakkoliv sdílené jízdy či půjčování aut by ulehčilo kapsám majitelů aut i životnímu prostředí.

Já klíčky půjčuju bez zaváhání, mám tedy tank, s nímž si málokdo troufne, ale najdou se.

V opačném gardu znám 2 lidi, co by mi auto poskytli. Sousedka bez zaváhání a kamarád s velkými vnitřními mukami~t~Moc toho nevyužívám, to už fakt musí být.

(16.8.2016 14:43:32)
Katko, ono není zneužívání jako zneužívání ~d~ My si třeba se sousedy vypomáháme. Paní sousedka nám dohlíží na děti, občas jim uvaří, dají našim dětem nanuka, mňamku... Oni koupili sekačku - já ji vybrala, přivezla, manžel poskládal (oni ji zaplatili),- používáme ji i my ale z 98% sečeme i trávu u ní. Oni nemají auto, takže když jedu nakupovat, tak se zeptám, jestli něco nepotřebují... když potřebují zavezeme je kam potřebují. Jejich dcera žijící v zahraničí se nám revanžuje nečekanými dárečky, protože je ráda, že prarodičům pomáháme... To co může vypadat jako zneužívání, zneužíváním fakt být vůbec nemusí ~;) Dřív to tak bylo běžné, že si lidi pomáhali navzájem - jeden měl doma vrtačku a půjčoval ji půlce ulice; druhý měl to či tamto... ~d~

(16.8.2016 9:42:31)
zefýr, to , že má člověk auto, neznamená, že děti všude člověk vozí....~;)

Paradoxně, čím jsou ve škole dýl, tím víc pro ně jezdím, neb rozvrh 8G(odpoledko do 16hodin) se nesrovnává s jízdním řádem BUSů......takže ač jsem je jako prvňáky nevozila, tak po 11letech docházky jsem pro staršího byla 2x za týden(někdy- záleželo na změnách).

Třeba u nás jezdí děti sami BUSEM 5km od pololetí první třídy.....A byli schopný přijet i ze školy.~;) v místě bydliště nás škola nezaujala.
 Gigi

(16.8.2016 9:23:02)
My nikdy auto neměli, bydlíme na okraji Prahy. Obchod 15 minut pěšky, na nákupy jsme holt odmala chodili všichni a každý nesl jednu tašku. Nejvíc nám asi jako malým i teď chyběly a chybí různé výlety do míst, kam nejezdí vlak nebo je to daleko. Třeba v Jižních Čechách jsem byla poprvé ve svých sedmnácti na táboře a na Moravě ve dvaceti, protože to prostě bylo moc daleko na jednodenní rodinný výlet omezený časem odjezdu busu. Nebýt příbuzných na Královéhradecku, tak bycho nevytáhli paty ze Středních Čech.
Běžný provoz nám to neomezuje, v okolí mám několik kamarádů s autem, kteří by na stěhování apod. byli ochotní přijet.
O autu ani nepřemýšlím, jsem zvyklá fungovat bez něj. Jediný důvod by byl kvůli dědovi, který už špatně chodí a na hřbitov za babičkou mu voláme taxík. Nebo kvůli stěhování tak daleko za Prahu, že by mě točilo dojíždění (moje maximální doba je hodina a půl).
 Karkulkaaa

(16.8.2016 9:40:02)
Ve městech to asi jde, na vesnicích moc ne, čím menší vesnice, tím horší dostupnost, k doktoru třeba 10 km, ke specialistům víc, bez auta se nedostanete. Jsou vesnice,kam zajíždí spoj 2x denně, o víkendech vůbec, nejsou tam obchody, škola.

My bychom museli změnit i zájmy našich dětí, nedostaly by se na závody, ty jsou o víkendu, leckdy v místě, kam spoj o víkendu nejede, takže by měly smolíka. Museli bychom žít prostě jinak než teď.
 Adda6a

(16.8.2016 9:41:58)
Celkem si dovedu predstavit okolnosti rodiny, ktera auto nepotrebuje. Neprijde mi to tak silene.
Ja treba zila snad 15 let s dvema autama v rodine, ja jedno chlap druhe. Pak jsme se v urcitem momentu ocitli v Londyne a po case si vsimli ze jsme dve auta v jeden konkretni okamzik nepouzili / nepotrebovali nekolik mesicu. Tak jsme to zredukovali na jedno a snad 5 let meli jenom jedno a to se pouzivalo pouze o vikendech, protoze do prace jezdime mestskou dopravou.

Pak druhe dite povyrostlo a zacali mit oba svuj vlastni vikendovy program najednou na ruznych mistech, taky muz zmenil praci a obcas se mu prihodilo cestovani po mistnich krajich, tj jednak ne letadlem a jednak do destinaci ktere jsou autem praktictejsi nez vlakem, tak jsme zase prikoupili druhe.
Proste zivotni okolnosti se meni a nevidim duvod rikat ze auto je nebo neni absolutni nutnost.

(16.8.2016 9:44:52)
Nechtěla bych být bez auta.
Mám auto až jako dospělá a ze začátku mi přišlo jako neuvěřitelný luxus. S rodiči jsme auto neměli, naši měli pocit, že by nám k ničemu nebylo a hlavně, že si ho nemůžeme dovolit. Zpětně mi to přijde jako šílenství, protože jsme každý víkend dojížděli z města pracovat do taťkova rodiště na pole a do vinohradu. Vstávali jsme v 5, abychom se tam kombinací vlaku a jediného busu za dopoledne dostali. Dodnes si pamatuju, jak jsme se rozespalá klapala zimou na nádraží a nesnášela těch 50 minut, něž přijel bus.
Přitom je to jen 30 km ~8~ Z mého pohledu by se nám to auto už jen kvůli tomuhle vyplatilo.

Nehledě na mamku, která denně celý život dojížděla do práce, měla 8 hodinovou pracovné dobu, ale s dojížděním do dalo 11 hodin, protože autobusů jelo málo. Autem je to cesta na 25 minut.
 kachna_

(16.8.2016 9:46:14)
Představit si to umím, ale vidím víc mínusů než plusů.
Jsme malá ves s obchodem, 10 km od okresního města, autobus mimo špičku jezdí jednou za dvě hodiny (ve špičce každou hodinu), o víkendu v létě ráno a večer.
Určitě bych musela kompletně změnit styl života, byla bych závislejší na obci, což by mi nevyhovovalo.
 withep

(16.8.2016 9:50:21)
Život bez auta může být snazší než život s autem, pokud žiješ ve velkém městě nebo i menším, ale s fungující hromadnou dopravou a dostupností služeb. Kamarádka, která bydlí na pražském sídlišti, nechala dojezdit starou škodovku a nové auto si nekoupili. Pochvaluje si, jak jim ubylo starostí, nemusí řešit, kde zaparkovat, platit povinné ručení, opravy... V létě hodně cestují, jezdí na tábory; dokud byly děti malé, bylo by to vlakem/autobusem komplikované, ale teď už je jim 7 a 10 let, už si svoje věci nesou samy.

(16.8.2016 9:51:35)
Nikdy jsme auto neměli - a chybělo tak 2x do roka. ~;)

Velké nákupy jsme nikdy nedělali, stejně jsme na ně neměli peníze. ~t~

Ale do obchodu to bylo asi 200 m, tak nebyl problém všechno přinést. Městečko bylo malé, všude bylo blízko. ~b~

Na dovolenou jsme jezdili busem nebo vlakem. ~;(( Vlak je stejně nejpohodlenější. ~g~ Loni mě přátelé vytáhli autem na Slovensko a už nikdy více. ~q~ Vyjet se muselo ve 4 ráno, abychom se v Praze nedostali do kolon ~8~, celou dobu jsem musela sedět v sedačce jako přišitá ~Rv, když jsme konečně zastavili na WC, jídlo, kafe, cesta přestala ubíhat ~:-D, takže jsme tam jeli stejně dlouho jako vlak, akorát jsem se víc bála. ~d~

(16.8.2016 9:57:59)
Nojo, ale pro tebe je vlak přirozené prostředí. :)
 Evka...

(16.8.2016 10:34:54)
Také jezdíme všude kam se dá dostat vlakem. Auto jsem měla asi tři roky. Pro nás zatím zbytečná starost. Děti jsou odrostlé na dlouhých trasách ve vlaku, čím delší, tím lepší ;-) .
Bydlíme ve městě, nákupy odnosím v rukách, pokud je nutné, jdu vícekrát, obchody jsou v dosahu 1-3km.
Každý týden jezdíme na chalupu MHD,2 vlaky+ČSAD cesta cca 3,5h - autem by to trvalo asi 1,5h. Nemáme problém, člověk se přizpůsobí. Ba naopak, třeba na dovolenou nevozí tolik věcí, když si všechno odnosí na zádech,
Je fakt ten, že třeba některé turistické cíle jsou tahle hůře dostupné, zatím nám to nevadí.

Co se týká převozu větších věcí, tak většina obchodů zajistí i dopravu. Lino, koberec, nábytek či velké spotřebiče si nekupuji každý den, tak nemám problém si tu dopravu zaplatit.
 Ivatema

(16.8.2016 10:26:14)
Byli jsme bez auta několik let, měli jsme dvě děti, bydleli jsme ve městě, do obchodu relativně blízko, k lékaři, na bus i vlak také. Na nákupy jsme chodili pěšky s batohem skoro každý den, takže neexistovaly žádné velké nákupy. Na výlety i dovolené jsme jezdili hlavně vlakem, naučilo nás to skromnosti v pakování a netahat zbytečnosti.
Většinu velkých věcí odtahal manžel (ostatně nemít auto bylo jeho rozhodnutí). Jediný oroblém byl lékař, když dcera "jenom" omdlela a pak nebyla schopná k lékaři dojít....
 Z+2

(16.8.2016 10:29:54)
já bych to nedal. Když si nějak odmyslím cesty do práce a přežiju potkávaní se s lidmi, tak netuším jak se přpravit na dovolenou se dvěma berńačkama, kocourem a skákacím hradem. ~;)

(16.8.2016 10:32:16)
S velkým psem je bez auta problém. Cestovali jsme s dvěma čévéčky několikrát vlakem, ale v tomhle věku bych to nedala a ve dvanácti by to nedala ani čuba.

(16.8.2016 10:37:19)
na dovolenou se dvěma berńačkama, kocourem a skákacím hradem.

S dětmi jako s dětmi to problém není, s pojízdnou ZOO a lunaparkem asi jo, to uznávám. ~:-D

(16.8.2016 11:21:34)
My máme v baráku 4 auta ~:-D
manželovy rodiče, jedno já, jedno manžel, jedno starší syn, který teď nastupuje do práce na 12 hodinové směny a nemá jak se dostat domů.

Bydlíme na vesnici 15 km od města, autobus dvakrát denně, na vlak 1 km. Každý pracujeme jinde, ve vyzvedávání se střídáme. K tomu kroužky, naši bydlí 40 km od nás, manžel má koníček, který taky není v místě.
Kdyby jeden z nás přišel nedejbože o papíry, tak by to znamenalo skončit v zaměstnání.

(16.8.2016 11:25:55)
na vlak 1 km.

Mám to na vlak 1,2 km a libuju si, jak je to blízko. ~:-D

(16.8.2016 12:16:45)
A to nosíš nákupy pro 4 lidi (občas 6,tj. navíc důchodci 80+) v ruce?

(16.8.2016 13:00:46)
A to nosíš nákupy

Mám jezdicí tašku. Je to jen 15 min chůze. ~b~

(16.8.2016 13:11:12)
Teda trajdat s jezdící taškou celý den, abych pak mohla vzít domů nákup.:-)To by se mi nechtělo.

(16.8.2016 13:24:13)
trajdat s jezdící taškou celý den,

To taky nedělám. ~8~ Mám supermarket blízko, chodím tam extra, vždycky v podvečer, když jsem po noční. ~;((

(16.8.2016 13:52:20)
No ale Stáňa by musela.~:-D Ráno do práce, s taškou kilák na vlak a pak vlakem, celou dobu někde pod stolem a pak na nákup a s plnou napřed vlakem a pak tam kilák do kopce pěšky. Dle potřeby nebo každý den. Pakárna.

(16.8.2016 13:58:34)
s plnou napřed vlakem a pak tam kilák do kopce pěšky.

Takhle zásobuje můj kolega svou početnou rodinu. Taky nemají auto. ~k~

(16.8.2016 14:25:55)
No ale s autem je to prostě jednodušší.~d~ Já bych věčné tahání tašky na kolečkách pořád s sebou teda taky ohrála.

(16.8.2016 14:31:08)
věčné tahání tašky na kolečkách

Věčné tahání auta má taky svoje stinné stránky. ~t~
 Lída+4

(16.8.2016 12:10:29)
1 km na vlak je kousíček - uvědomuješ si, že je to jen čtvrt hodiny pěšky???

(16.8.2016 12:20:22)
Do prudkého kopce, kde není po stranách chodník a provoz jak blázen?

Jako jít 20 minut obtěžkána nákupy se silnou skoliózou, to vážně raději to auto ~;)
Manžel je po výměně kyčelního kloubu, ten by to netahal už vůbec.

(16.8.2016 12:55:05)
"U nás v rodině např. vypijeme za týden cca 10 litrů mléka. Už jen to znamená 10 kg čisté váhy."

No však, každej den si přihodíš do tašky 2-3 mlíka, občas velký balení prášku, mouku, cukr, olej ... ~k~
 Lída+4

(16.8.2016 13:29:13)
Nebo jednou za tejden vyžene mladýho s velkou taškou na nákup.
 . .

(16.8.2016 14:07:19)
"Nebo jednou za tejden vyžene mladýho s velkou taškou na nákup."

Navrhuji batoh.

Bez auta se samozřejmě žít dá, ovšem úplně jinak, než s autem. Není možné si říct "teď nakupuji/pracuji/atd... takto a bez auta by to nešlo". Člověk bez auta některé věci prostě vůbec nezačne dělat - např. nenastoupí do práce někam, kam se bez auta nemá jak dostat, jelikož by se tam nedostal ani na pohovor, je zvyklý nakupuvat třeba denně v množství, které unese, atd...

(16.8.2016 13:30:23)
Stáno,ještě existuje něco mezi nákupy pěšky a nutností mít auto: já hodně využívám tašku na kolečkách,to blaho,představ si ten objev!!

A to jsem si koupila speciální,která má kolečka hned 4 a když musím s nákupem do menšího kopečka,tak mi k tomu stačí jen malíčkem plnou tašku popostrkovat.Je to klasická taška na kolečkách se 2 kolečky,ale když je těžší nákup,automaticky vyjedou i další 2 kolečka,asi at to není takový tlak a i je to pohdlnější pro mě.A to máme auto,ale kolirkát jsou parkovišště v našem městě přecpaná,někde se navíc na parkingu kvůli obchodu musí platit a s tou taškou to mám vše obkrouženo rázdvatři,a to někdy vezu i třeba kolem 15 kg,nasbírá se to hned.

(16.8.2016 13:40:38)
A to bych si ji měla strčit v kanceláři pod stůl? ~:-D

Jak jsem psala, hlavní problém je prudký kopec, několik zatáček, silnice mezi poli, žádný chodník, žádná krajnice, žádné veřejné osvětlení, velký provoz.

Cesta vede na samotu a nikdo neočekává, že by se tam mohli nedejbože objevit lidi.
Jsou tu čtyři obydlené domy a troje chataři. Do vesnice je to cca 2 km.

(16.8.2016 12:23:00)
Tak když to má člověk chodit každý den, občas víckrát, blbá cesta do kopce nebo na slunci v létě a terén kolem je pustý, tak bych to také nechtěla.
je to brnkačka občas a bez zavazadel.

(16.8.2016 12:31:12)
První roky (před cca 20 lety) jsem skutečně jezdila vlakem. Vstávala jsem v pět, pak cesta po silnici uprostřed polí, nikde nic, ani veřejné osvětlení. Domů jsem přišla v šest večer.
To by s dětma nešlo ani náhodou.

Od té doby, co jsme si pořídili děti, jsem jela vlakem do práce minimálně.
Odjezdila jsem ale vlakem celou vejšku (360 km jedna cesta) a ještě roční kurz v 60 km vzdáleném městě. To jsem nejela autem ani jednou. Vlastně až s manželem na magisterskou promoci.

(16.8.2016 12:58:10)
Stáňo, ono je to ale jako všechno o tom buď hledat způsoby a nebo důvody. My máme auto jedno a nakupovat chodíme oba a nebo každý zvlášť, dle toho, kdo má zrovna auto a kde je ten druhý. Přece mezi námi i chlap umí vzít vozík a nakoupit, tak proč tahat nákupy jen ženská. ~d~ Všechno je to jen a jen o logistice věcí. ~;)
Ale tím Ti nechci vyčítat, že máte 3 auta, pokud je máte kde parkovat a nikoho tím neomezujete, tak je to v pořádku :-) Nevnucuji Ti ani ten vlak, ale je pravda, že to nad čím my se dnes pozastavujeme bylo dřív naprosto běžné. Chodily jsme se ségrou mamce naproti s koly, abychom jí pomohly s nákupem... doma bylo auto, ale nikdo z ulice by nejel nakupovat autem do 1 km vzdáleného obchodu - dnes jezdí většina i do bližších cílů... moderní doba.

(16.8.2016 13:30:26)
Zerat,
jak jsem psala, manžel je po výměně kyčelního kloubu, má ještě další zdravotní omezení, takže velké nákupy by nosit nemohl. Já mám hodně silnou skoliózu a problémy se zády.
U nás není lékař, autobus jede ráno večer, vlaky taky nemají zrovna krátké intervaly.

Kdyby byla cesta po rovince, byl tam chodník a veřejné osvětlení, tak proč ne, ale jít mezi poli mezi auty s obr nákupy, když je půl roku v pět hodin tma, na to nemám.

(16.8.2016 14:36:26)
Stáňo, rozumím. Nicméně já mám koleno po operaci a dobré už nebude nikdy, nicméně nákup mi převeze vozík až k autu, tam to po malých igelitkách nandám do auta a pak to malých dávkách vynosím sama nebo za pomoci rodiny do domu. Nevím, samozřejmě co má Tvůj muž za přidané zdr. komplikace a ani Tě nepřesvědčuji změnit zaběhané, ale jde mi jen o to, že když člověk chce, tak toho opravdu hodně jde. :-) Sama jsem byla hotová po operaci kolene, jak budeme dál existovat... no existujeme úplně stejně, jen jsem některé věci dotáhla do větší dokonalosti a víc vše promýšlím - často pak zjistím, že neřešitelné jde vyřešit ~:-D

(16.8.2016 13:02:03)
že je to jen čtvrt hodiny pěšky???

1 km je jen 6 min pěšky. ~x~
 Inka ..|-.|-.-|.-

(16.8.2016 13:07:22)
1 km nemůže být 6 min pěšky, to bys ušla za hodinu 10 kilometrů. Za hodinu ujdu 5 kilometrů, když se hodně snažím, normálně tak 4,6.

(16.8.2016 13:22:46)
Za hodinu ujdu 5 kilometrů,

Já ujdu za hodinu 6 km. Těch 1,2 km dávám za 7,5 min. ~k~

Do práce to mám 1,5 km, to dávám za 12 min, zpátky 16. ~:-D
 Inka ..|-.|-.-|.-

(16.8.2016 13:33:51)
To asi běháš, já do práce chodím pomalu, nechci se zpotit a nenosím sportovní boty. Mám to 2,1 km a trvá mi to 26 minut.

(16.8.2016 13:37:07)
To asi běháš

To ne, jen ryche chodím. ~t~ Nezpotím se, jsem přiměřeně oblečená, ale ne ve funkčním oblečení. ~;)

(16.8.2016 13:37:32)
To jsi dobrá.
Já to měřila teď na Šumavě a byly to maximálně 4 km/hod a to ještě bez zátěže.

(16.8.2016 13:43:31)
maximálně 4 km/hod

Nezaměňuj vytrvalostní chůzi se sprintem. Kdybych to měla 10 km, tak ten začátek takhle nepřepálím. ~t~
 Maci1

(16.8.2016 22:41:41)
Martino, to nějak nevychází. Pokud jdeš rychlosti 6 km/h, ujdeš 1 km za 10 minut, ne za 6. Takže to máš buď špatně změřené, nebo spočítané. 10 km/h (což odpovídá těm 6 minutám) opravdu není rychlost běžné (ani rychlé) chůze.

(16.8.2016 22:50:42)
buď špatně změřené, nebo spočítané

Změřené to mám podle google maps, za to neručím. Ale že doběhnu na vlak za 7,5 min, za to jo. ~t~

(16.8.2016 23:04:03)
není rychlost běžné (ani rychlé) chůze

Strejda Gůgl říká, že trénovaní jedinci mohou chodit rychlostí 9 km/h. ~;)
 Agatha Ch.

(16.8.2016 23:10:38)
9,5 a celkem vytrvale ~;) mám vyzkoušené
 Lou+3

(16.8.2016 12:01:12)
V Praze si to umim celkem představit. Jde to. Mame auto kvůli chalupe a castecne z pohodlnosti. Bez nej by to bylo tezsi, ale slo by to a clovek by si zvykl.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12

(16.8.2016 12:05:48)
miluju naše auto ~s~... bez něj bych byla dost nešťastná, párkrát jsme byli nějakou dobu bez auta a byl to opruz, nejen nákupy, ale i doktoři, úřady, všechno busem, s přestupy, s dětma za zadkem, modlení se, aby nás autobus vzal s kočárem, vlak tu není... cesta k rodičům na půl dne (o krámech pro děti nemluvě), cena za jízdné neskutečná... mimo to ještě plánování na minuty, protože o nějakém navazování spojů si můžeme nechat zdát...
auto mi dává volnost, šetří mi nervy a navíc jezdím fakt ráda :-)
 Evelyn1968,2děti

(16.8.2016 12:08:41)
Nemám řidičák, takže do práce 15 minut pěšky, z práce si můžu vybrat ze tří hypermarketů poblíž bytu + přímo cestou mám masnu, pekárnu a ovoce - zeleninu, před barákem COOP.

Děti se dopravily do školy pěšky, na kroužky pěšky nebo autobusem, do školky jsme vodili pěšky, vidím na ni z okna~;). K lékaři s nemocí buď jednu stanici autobusem, staví nám před domem a před zdrvavotním střediskem, někam dál jsem použila taxi. Ke specialistům do Prahy jezdíme autobusem.

Ale auto máme, manžel se synem má řidičák, takže větší věci, velké nákupy, dovolené, některé výlety řešime autem, ale dalo by se přežít i bez něj. Ve městě. Ny vsi nevím, ale tam bych nebydlela bez auta ani s autem~t~.
 K_at

(16.8.2016 12:10:41)
Auto jsme prvni kupovali asi pred 12 lety. Jezdila jsem malinko, bala jsem se. Ac v Praze,neumim si to bez auta predstavit. Nektere maratony mezi praci a druzinou tehdejsi prvnacky. Mezi praci a vyzvednutim z krouzku. Mnoho nocnich cest na pohotovost. Obcasne vezeni dedy na pohotovost atd. Ted jsem nad tim premyslela,jak je to vyborny, kdyz jsem kamosku s detmi vezla na pohotovost... odvezeni dcery na tabor a zpet s jeji taborbednou a nasim stanem a spacaky....
 K_at

(16.8.2016 12:11:50)
Jezisi,to vypada,ze jsme furt v nemocnici ~t~~f~

(16.8.2016 12:51:30)
Jsme velká rodina a auto nemáme. Nikdy jsem ho nechtěla z ekologických důvodů :-)
Myslím, že je to o zvyku.
Nákupy tahá většinou manžel, protože jsou to fakt velké a těžké věci, a stavuje se téměř denně cestou z práce. iTesco ani nic jiného u nás nejezdí.
Bydlíme za městem, jsme závislí na MHD, všichni známe jízdní řád zpaměti ~t~ , v pracovních dnech jezdí co 20 min. O víkendu a o prázdninách jezdí nejdříve po 40 min, což jsme se naučili brát s humorem, občas se projdeme pěšky, asi tak půl hodiny k tramvajím a obchodům. IDOS je už členem rodiny ~:-D
Já jsem v práci do půl hodiny, manžel max. do 45 min., děti na základce do 20 min, děti na SŠ ale až za hodinu - nestěžují si, cestou si čtou, učí se, dřímají. Do ZUŠ jezdí rovnou ze školy, někde si tam když tak čtou, domlouváme si hodiny podle jejich rozvrhu.
Přiznávám, že ohledně dovolené mi auto schází, je opravdu spoustu míst, kam se člověk prostě bez auta nedopraví, tedy s dětmi - na pěší tůry po nocích si s dětma fakt netroufám. Na omezený počet věcí na výlet si člověk taky zvykne, jedny boty a jedny kalhoty ~:-D Při hledání ubytování se vždy ptáme, jaké je k dispozici vybavení - nádobí, ručníky, povlečení ..., jak je daleko od vlaku, kde je nejbližší obchod. Cestou musí být možnost doplnit pitnou vodu, popř. dokoupit jídlo. S kočáry (dvojčata) bylo plánování cest práce na několik dní. Kupování místenek, aby bylo 6-8 míst vedle sebe je vysoce adrenalinová záležitost ~k~
Máme ale spoustu milých zážitků, závody s časem, spoustu zapomenutých věcí ve vlaku, v autobusech, jestli stihneme přestoupit, dvě z našich dětí to pojaly vyloženě jako koníček,dohady, jestli je možné přestoupit za minutu ~:-D
Zařízení domu si necháváme přivézt, tedy ne taxíkem, ale většina obchodů má nějakou dopravu, v řádu stokorun. Z porodnice vždy taxíkem :-)
Museli jsme si taky k sobě vzít mého otce, protože ježdění za ním znamenalo dvě až tři hodiny tam, a pak zase zpět. Problém jsou jeho doktoři, to musíme domlouvat někoho známého na odvoz, obvoďáka máme naštěstí poblíž.
Vzhledem k tomu, že manžel stejně nemůže řídit ze zdrav. důvodů, tak po autu nijak netoužíme ~d~

(16.8.2016 14:18:01)
Jo, jsme z jednoho z největších měst v ČR ~t~
Aktuálně dáme za průkajdy do 2000,-/měsíčně.

(16.8.2016 16:20:57)
"Pokud nedopatřením chybí třeba sůl, znamená to akci na hodinu, a stihnout nakoupit, aby neujel bus ~:-D"

Tak pokud bydlíš ve městě nebo za městem s dobrým spojením, tak to bez auta funguje. Pro sůl bych vyjela v 7 hodin ráno a vrátila se přesně na oběd (15 km jedna cesta).
Hodně bychom omezili kulturu, nejbližší divadlo je 50km, to je bez auta nezvládnutelný. Párkrát do roka dáme večerní kulturu v hlavním městě (asi 120km), to by taky skončilo.
 Ostružina

(16.8.2016 19:14:55)
Tak pro sůl se snad chodí k sousedům - pokud zrovna došla a potřebuju cca 5g :) To je taky o tom, že si dneska lidi nejsou ochotni jakkoli pomoci - vidím to tak, že k sousedům pro sůl nejde ten, co by měl sám problém sousedce tu sůl půjčit/dát.
 libik

(16.8.2016 13:43:40)
Já tedy auto používám, ale znám středně situovanou rodinu se třemi dětmi, on inženýr, ona bankovní úřednice, on furt někam vleče rogalo(náročné na převoz), mají chalupu, navíc jedno dítě diabetika a auto nemají.

Na tu chalupu jezdí autobusem, z divadla jezdí nočním spojem, jinak jsem neměla šanci to nějak pozorovat. Ale nejezdí a žijou..

(16.8.2016 13:48:12)
Libik, a jak veze to rogalo? Vlakem?
Asi mám zkreslenou představu o velikosti rogala ~:-D
 Kšandička

(16.8.2016 13:44:30)
Mame auta dve, jedno velke, rodinne, a pak mrnouse s malou spotrebou, kterym jezdi manzel denne do prace. Ne, bez auta uz bych byt nechtela. Casto jezdime na vylety, objizidme pribuzne, jezdime do kina, to by vse bez auta bylo passe. Udelala jsem si ridicak az v cca 25 letech a byla to ta nejlepsi vec, co jsem mohla udelat!

(16.8.2016 14:14:01)
Mám na to úplně stejný názor.

(16.8.2016 13:45:02)
Jde to samozřejmě i bez auta. Znám takové rodiny, ale žijí velmi skromě, bez výletů atd.

Auto má pro mě výhodu času a pohodlí. Dnes jsem jela s dcerou do nemocnice na kontrolu. Celkový čas necelé 2 hodiny. Bez auta by to byl minimálně půldenní výlet.

Díky autu jsme mohli stanovat už s půlročním dítětem. Kdybych měla táhnout 2 děti na plenkách, stan, spacáky, psa... to všechno vlakem a pak ještě kilometry pěšky, asi bych radši seděla doma.

Byli jsme bez autaloni víc než 2 měsíce, všechno OK, člověk si zvykne. Ale bylo to na dobu určitou, takže některé návštěvy se odložily. A když jsme si jeli pro štěně, museli jsme si auto půjčit, jinak by to byl výlet na 2 dny.
 Pole levandulové

(16.8.2016 14:35:45)
Tyjo, ja si to ani nechci predstavovat. Spolehlive a funkcni auto je pro mne zaklad. Ale jsem z rodiny, kde jsme auto meli vzdycky a jezdili s nim denne, ja auto dostala k 18 a od te doby jezdim denne vsude, jsem zvykla ho pouzivat zcela bezne a myslim, ze bych asi ozelela kdeco, nez auto.
 angrešt

(16.8.2016 14:39:11)
Život bez auta si představit klidně dokážu, v Praze jsme žili bez auta řadu let a nijak jsme ho nepostrádali. Odstěhováním na vesnici je to trochu jiné, přece jen, tady už by mi scházelo, ale nezanmená to, že bych se bez něj v případě nutnosti neobešla.
Nijak extra moc ho nepoužíváme, přes týden prakticky pořád stojí. Využíváme ho na velký nákup (kdyby nebylo, tak bychom si na objemnější a těžší věci objednávali iTesco nebo Rohlik). Používáme ho jinak víceméně jen na výlety tam, kam se s malými dětmi veřejnou dopravou dost dobře nedostanem, jelikož je to od nejbližší zastávky víc než 3 km, jelikož 6 km je horní hranice toho, co starší ujde bez potíží.
Jinak ale jezdíme běžně busem i vlakem, auto je spíš záloha. Moje děti vlaky milují, já mám velkou slabost hlavně pro motoráčky.
Na autovýletech považuju za největší opruz nutnost cyklení. K autu se vždycky musíme vrátit. Nedá se jít odněkud někam a využít jinou zastávku pro příjezd a jinou pro odjezd. Občas to teda děláme tak, že zaparkujem auto u nějaké vlakové zastávky, jdem pořádnou trasu a dojdem na jinou zastávku a svezem se vlakem zpět k tomu autu.

Na autě mám vlastně ze všeho nejradši ten pocit, že ho máme. Že je to taková záloha, kdyby bylo potřeba se dostat někam rychleji, než umožní nejbližší spoj (jezdí nám tu po 30 min, v mrtvých dobách po hodině, na zastávce o kilometr dál to pak jezdí prakticky pořád, ale s dětmi je ten kilometr někdy krušný). A ten pocit mi většinu času stačí, to, že vím, že kdybych něco nestihla, tak bych tím autem MOHLA, mi dopřává větší klid ve vypravování se a tak nějak líp stíhám ty veřejné spoje, než kdyby tu to auto nebylo ~:-D

(16.8.2016 14:46:16)
K autu se vždycky musíme vrátit.

Onehdá mě mladej přesvědčil, abychom jeli do města autem. Samozřejmě problém s parkováním, cena za to dražší než jízdenky na bus, ale hlavně jsme po hodině courání zjistili, že jsme na půl cesty mezi domovem a autem. ~t~

Takže já si v pohodě odkráčela domů a zpruzelý syn se vracel pro auto. ~8~

Kamkoli se vydám autem, vždycky se mi osvědčí, že je to leda komplikace. ~f~
 Ostružina

(16.8.2016 19:10:30)
Taky si myslím, že naopak auto by byly spíš komplikace :) Rozhodně ve městě, kde funguje MHD - máme tři děti, nemáme auto (nemáme ani řidičáky), na výlety jezdíme, nákup si občas necháme dovézt, když někam nejede hromadná doprava, dojdeme pěšky nebo taxíkem a rozhodně za rok za dopravu neutratíme víc než by byly roční náklady na auto. Jet s dětma vlakem nebo autem je podle mě taky rozdíl v tom, že ve vlaku se jim můžu věnovat, a i když cesta trvá déle, je to obvykle příjemně společně strávený čas, je to už součást dovolené, nemusím děcka okřikovat, aby nerušily, sledovat kde odbočit ... Jen mi přijde směšné, že kamarádi mající auto (většina :) mají pocit, že jsme chudáci bez auta a pořád se nás snaží přemlouvat, že nás někam dovezou apod. - opravdu si jako chudáci nepřipadáme, spíš naopak - mě je zase líto těch "autařů" co se musí starat o to kde zaparkovat, v zimě oškrabávat zamrzlá okna, měnit pořád pneumatiky, tankovat, opravovat, umývat, platit včas pojistné ...

(17.8.2016 8:25:31)
angrešt, myslím, že rozvoz nákupu se netýká většiny území CR.....nejčastější hláška podle mě bude pro většinu lidí:

Bohužel, v současnosti zboží do vaší oblasti nedovážíme.

Len

(16.8.2016 14:40:30)
Bez auta nejsme, ale ja v zemi, kde ziju, nerisim a omezuje me to dost, ac bydlim v okrajove casti megamesta. Nakupy ne, to jde zaridit dovazku do domu bez problemu, ale treba donet za kamaradkou nekam, kam nejede primy mestsky spoj, je hoooodne zdlouhave a drahe. Na pristi rok mam predsevzeti zacit ridit, v CR to jde bez problemu, jen se holt preorientovat na druhou stranu.

(16.8.2016 14:47:24)
Len bez auta je to limitující. Vidím to právě u sousedky žijící v zahraničí. Letos jsem jí pomohla a sehnala na půjčení auto a bylo vidět, jak se jí ulevilo, že může jezdit kam chce, za kým chce... nemusí nikoho obtěžovat. ~R^
 Len

(16.8.2016 14:55:28)
Zerat, my jsme ted tady (v CR) a mame pujcene auto, bez toho by to bylo mnohem mene prijemne. Dostat se z rodneho mesta na chatu, delat vylety a tak, to se da bez auta dost omezene. Manzel ma velkou a tezkou foto vybavu, verejnou dopravou je to dost tezko resitelne.

Doma neridim vyslovene z duvodu, ze se jezdit vlevo bojim, budu to muset prekonat. Akorat si asi poridim automat, radit druhou rukou si moc neumim predstavit (na kontinentu radim bez problemu).

(16.8.2016 15:03:52)
Njn s tou změnou levá, pravá - to máte výrazně těžší. Nikdy jsem si to nezkusila, tak nevím - ale je možné, že bych s tím také měla problém. ~x~
 Půlka psa

(16.8.2016 19:01:02)
Ve městě to jde. V centru Prahy jsem nákupy nosila denně v ruce. U baráku se stejně nedalo zaparkovat, a když se zaparkovalo, tak bylo radno neodjíždět a držet flek. Auto bylo jen na výlety. Bez něj by to tím pádem nějak šlo, pokud nejsi ten typ, co toho musí uvýletničit co nejvíc a všechno tam stihnout. Potom jsme se stěhovali se dvěma mezipřistáními dál a dál od civilizace a navíc je nás doma víc a víc. Dnes jsme na vsi, kam jezdí bus snad 2x denně a bez auta pro každého dospělého člena rodiny bychom nemohli fungovat ani týden.
 Beruška+J02A07T10

(16.8.2016 19:19:45)
my jsme byli bez auta asi třičtvrtě roku, když jsme koupili byt, potřebovali jsme na základ hypo... než se to vyřídilo, museli jsme auto prodat. Chvíli jsme bydleli ještě ve vesnici asi 7 km, tak jsme jezdili vlakem, chodili občas pěšky domů a tak.
Pak jsme se přestěhovali v té době jsme měli jen jednoho syna čertsvě tři roky. Do školky to bylo asi 2,5 km tam a 2,5 km zpět, práce od školky pěšky asi další kilometr. Chodili jsme pěšky. V zimě jsme ho tahali když byl sníh třeba na sáňkách..
Auto už máme nějaký pátek, do práce to máme oba s manželem dva kiláky, když se jde pěšky přes školku a školu tak jsou to necelé tři. Já ale ráda chodím pěšky.. ale kvůli spěchu ráno - pěšky chůze do školky asi 20 minut, autem asi 5 minut, tak ten kdo vede děti jede autem.
Já jsem ráda, že mám řidičák, nakupuju v týdnu jen drobnosti a jednou cca za dva týdny děláme větší nákup. ráda jsem hlavně kvůli tomu, že si zajedu s dětmi k lékaři a nejsem závislá na autobusech.
Pokud máme ale auto v servise, nebo ho někomu pučíme - máme sedmimístné dost velké a vejde se tam třeba i 4 m koberec, mrazák a podobně, tak nemáme problém všude dojít pěšky.
Při mateřské manžel ráno s autem odjel a večer se vrátil.. a já běhala pěšky pro děti do školy, školky, k zubaři a cestou jsem si vždy nakoupila. Když jsem potřebavala něco většího koupil manžel.. ale i mléko, minerálky, prací gely a tak jsem normál ně vozila 7 let při rodičáku kočárkem.. prostě sem si nekoupila balík mlík, ale třeba čtyři a další den další čtyři...
Bez auta bychom se obešli... dočasně určitě... děti už jsou větší, 14,9 a 6, nejstarší má gypml asi pět minut chůze, školka je tak 15-20 a škola 15, do práce když jdu přímo tak to mám asi 17 minut. Lidl máme hned za rohem, tak stejně polikliniku s většinou doktorů a pohotovost, pokud se nejedná o dětskou. Zubařku pro děti máme kousek z ruky.

Auto nejvíc používáme hlavně kvůli dětem.. a to jak jsem psala už ráno a pak teda loni jsme měli trochu problém protože dceři jeden kroužek končil ve škole mezi 14:40-14:50 a 15:00 začínal kroužek na druhém konci města, pěšky bychom to nedali ani náhodou, i autem to bývalo na knop. Protože mladší syn měl kroužek zároveň s ní a toho jsme mohli vyzvednout ze školky až ve 14:30, pak jsme po cestě naložili dceru a jeli na kroužek, bez auta by nemohli na kroužek chodit.
 Kafe

(16.8.2016 20:18:04)
Obchody nabizeji dovoz zbozi az do bytu, vetsi nakup vezmeme do vozicku dvojkolacku, nakupuju bezne veci denne. Jidlo se da objednat I online [zatim nedelam, ale asi zacnu]. To take privezou az domu. Auto bychom vyuzili asi jen o nekterych vikendech na cesty mimo mesto, tudiz nevyuzili dostatecne, abychom meli potrebu ho koupit. Na dovolenou po Cesku jsme se na misto ubytovani nechali dovezt taxikem [vlak tam nejel]. Nevzali jsme prazskeho, ale lokalniho, takze byl o nejakych 40 procent levnejsi.
 Termix

(16.8.2016 21:12:03)
Máme dvě auta, sice by to bez nich šlo, ale nám to vyhovuje. Ale měla jsem kamarádku, co pořád propagovala život bez auta, protože ho k životu nepotřebují. Ale jednou týdně volala, abych ji odvezla tu do Ikey, tu do Globusu A občas na výlet. A já byla fakt blbá a neuměla říct ne. Jednoho dne jsem řekla, že její Ikea výlet mě stojí 250 kč a skončily jsme. To permanentní zneužívání a následně kecy,jak jsme s manželem neekologičtí.

(16.8.2016 22:39:45)
Mám stejný pocit - život s autem je svobodnější a jednodušší.
 arsiela,

(16.8.2016 22:26:31)
Bez auta sme žili 15 let,nákup žádnej problém,dvě narvaný tašky hodím na kolo a jedu,těžké věci jako krmení pro zvířata sem si nechávala vozit a ted v době netu o je vůbec brnkačka.Ted auto máme,ale já neřídím,taže výlety jezdím jedině vlakem,ted plánuju i dovču vlakem s děckem.přijde mi to pohodlnější než autem
 Agatha Ch.

(16.8.2016 23:09:35)
Mít auto, nejsem v tak dobré kondici. ~;)
Do práce dojíždím do vedlejšího města, většinou vlakem, jezdí 2x za hodinu. Je to nejpohodlnější. Navíc cestou stihnu spoustu věcí vyřídit.
 ChemicalJane + 4

(16.8.2016 23:32:17)
jsme bez auta, neb 6 lidí do 5 místného auta fakt nedáme.. Auto bylo staré, tak je sešrotované...

ve Vídni nám auto vůbec nechybělo, tak jsme si řekli, že jej nebudeme potřebovat ani tady v čr... no, že máme ve městě tristní autobusovou dopravu jsm si naplno uvědomila až teď... ale nevadí... zvládáme bez auta.. velké nákupy řeším půjčením auta od rodičů... ale to jen v nouzi, jinak vše taháme na kočárku... řešíme i rekonstrukci, tak opět - co jde ručně/na kočárku, tak tak, jinak somrujeme u našich.. ale ti mají jen krátkou fabii, tudíž řešíme i placenou dopravou...

ale jako jo, dá se to. Jen teda ty sumy za vlak, když nás máme někam dopravit ~8~~t~~t~~t~~t~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.