janna001 |
|
(18.3.2018 13:44:55) U nás nemlich to samý. Syn je ve 4. třídě na výběrové škole, učení intelektově zvládá bez problémů, ale nebaví ho to a většinou moc nechce. Můj bratr i synovec byli taky takoví, přijde mi to jako takový normální klučičí přístup.
Řeším to jako ty, dohlížím, vysvětluju, opakuju si s ním. Od letoška jsme začali s pravidelnou přípravou (doposud to nebylo potřeba). Pořád má dojem, že je zbytečné přečíst si poslední zápis v sešitě, když je zítra vlastivěda. Ale od toho jsem máma, abych stanovila hranice a pravidla a dohlídla na jejich dodržování. Teď už se s ním většinou neučím, ale jde si do pokoje sám pročíst kapitolu a pak ho zlehka přezkouším.
|
00 |
|
(18.3.2018 13:49:39) Taky zkouším...přečti si tady aj, prvouku, pak tě vyzkouším. Jenže on není čtenář. Knížky mu nic neříkají, bohužel, já je miluju a od malička jsem četla. Má od různých témat, komiksy apod. Ale sám si knížku v podstatě do ruky nevezme. V tuhle chvíli si neumím představit, že by vyplodil nějakou, byť krátkou slohovou práci, napsal 5-10souvislých vět o něčem. Na to jak je ukecanej a s fantazií, tak psaný projev slabota. A myslím, že v souvislosti s nechutí číst.
|
janna001 |
|
(18.3.2018 13:55:29) Se čtením je to u nás podobný. Leos mají za každé pololetí přečíst 4 knihy, mají od září určená data kontrol čtenářského deníku. Řeším to tak, že od neděle do čtvrtka každý večer půl hodiny čte, aby to stihnul.
Se slohy naštěstí nemá problém.
|
TaJ |
|
(18.3.2018 15:31:18) Janna001 - se čtenářským deníkem to máme podobně, mají tedy jen 2 knížky povinné na pololetí, ale taky to dělá způsobem, že celou dobu nečte nic a potom třeba tři dny před tím to přečte nadvakrát, napíše zápis a do dalšího termínu knížku neotevře žádnou...naposledy četl knížku i dělal zápis den před odevzdáním...můžou mít podle svého výběru a nemají ani daný počet stran, takže si vybírá tenčí knížky...
|
|
|
TaJ |
|
(18.3.2018 14:56:01) Kokes - s tím čtením to máme podobně, já i manžel jsme četli vždycky hodně, syn jako malý měl knížky moc rád, vždycky hrozně rád poslouchal, vydržel klidně třeba hodinu každý večer poslouchat čtení a chtěl ještě...jenže v okamžiku, kdy se naučil číst a měl by si to číst sám, tak nic...a teď už ani moc nechce číst od nás, jen občas si řekne, ale už málokdy...a co se týká učení, tak se u něj fakt moc nedá praktikovat nějaké "přečti si to a já tě pak vyzkouším"...většinou to dopadne tak, že přečte půlku a pak prosí, ať mu zbytek přečtu a pomůžu mu si to zopakovat...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(19.3.2018 14:25:40) Tino, může mít lépe rozvinutou sluchovou paměť. U mých dětí - jedno je více sluchové, jedno zrakové( nebo kombinované sluchovo- zrakové). ( ale třeba hudební sluch mají oba). Udělej pokus - na jednu látku synovi řekni, ať si to sám pročte v knize a přijde na vyzkoušení, u druhého tématu mu zkus text z knihy namluvit na diktafon/ telefon, dej mu to, ať si to vklidu v pokoji pustí a vyzkoušej ho. Můžeš pak porovnat rozdíl.
|
TaJ |
|
(19.3.2018 15:04:43) Margotko, tak tohle já u něj právě vím, jak to má...on si hodně dobře pamatuje, co vidí, ale nesmí toho textu být moc najednou, pak se v tom ztrácí...takže když se učí slovíčka z AJ, nebo vyjmenovaná slova, nebo básničku, tak to má vypsané na tabuli, kterou má pořád na očích (máme ji v průchodu z kuchyně do obýváku, vidí na ní i z gauče ...ale pokud má číst delší text a něco si z toho pamatovat, tak se mu to učí líp, když mu to čtu a on třeba do toho kouká se mnou...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(19.3.2018 15:47:11) Aha, tak dcera má sice poruchu pozornosti, ale texty jí vůbec nevadí. Naopak někdy od 2. třídy si vypracovala ( přišla na to sama) dokonalý systém učení. Jak se učit po větách, odstavcích, postupně propojovat, zakrývat text a ubezpečovat se, že to umí. No, koukala jsem...A funguje.
|
TaJ |
|
(19.3.2018 16:06:05) Margotko, on nemá vyloženě poruchu pozornosti, má dysfázii, takže pokud se má učit něco z učebnice a přečíst při tom celou stránku, nebo víc, tak to na něj úplně padá a je to pro něj únavnější číst...takže to aspoň zvýrazňujeme, nebo nějak odlišujeme, aby to nebyla jednolitá plocha textu...jinak on ví, o čem čte, ale když si z toho má něco zapamatovat, tak veškerou energii spotřebuje na to přečtení a v hlavě mu to moc nezůstává...zato když jsem mu četla třeba večer knížku já, tak si z toho pamatoval celé věty doslova už jako malý...ale když to bude číst sám, tak ne...
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(18.3.2018 19:43:51) Pokud je dítko Dys, za ty roky mému synovi pomohlo....číst knihu, tu samou v Mp3 do uši. Později v 5. Třídě dostal za prijimacky tablet, v tom aplikace čtečka kindl, tak to četl a poslouchat.
Jinak se zbytkem nevím, mám jak se zdejší uživatelky schodly, divný kluky, chování nezvyklý.....
|
|
|
|