| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Záliby : Gramatické okénko

  (?)
 Názory 110 z 10385  [Dalších 10375 >>]
maargitt & dráčátka 67638
1.6.2018 20:34:16
maargitt, co se týče tvých bodů, tak to vidím úplně jinak:

1) disciplínu dá jen tomu, kdo k ní má sklony, ostatni si vyberou něco vhodného pro svůj naturel, navíc je otázka, nakolik je "disciplína" hodnota sama o sobě (jako ne že by se mnohdy nehodila, ale...)

2) je velmi pravděpodobné, že co je pro současnou vědu marginálie, z toho může ajnštajn v dohledné buducnosti udělat díru do světa

3 - 5) se daleko spolehlivěji získá v praxi, respektive mimo akademické prostředí (kde má často pravdu pan docent bez ohledu na cokoli)

Že ti kukají, jak bys měla vidět svět, je nesporné a plyne to velmi hezky i z toho, že považuješ body 1 a 2 za kladný přínos studia na VŠ.

mno slupko, já vidím lidi, kteří když je třeba sednou a máknou, namísto toho, aby mávli rukou a řekli že vysoká je zbytečná, tak proč se namáhat, tak nějak..... perspektivněji :-) strašné slovo, ale disciplína obsahuje i sebedisciplínu. Já osobně jsem nikdy moc nechápala, když mi někdo říkal, že nechce dál studovat (cokoli, nejen vysokou), protože ho to nebaví. Vždycky mi přišlo s podivem, že to tyhle lidi baví někde u kasy nebo pásu (ano, beru limity, ne každý na vysokou má intelektuálně, je to jen přirovnání).

co se díry do světa, i takové prolomení paradigmatu se stává :-) jinak bychom stále věřili že je země plaCAtá. A popravdě, stává se to celkem často. Slepoou poslušnost názoru docenta či profesora jsem tedy na vysoké nezažila :-) oNO vést akademické debaty s partou kamarádů je prostě jiný level, než s lidmi s utříděnými názory a v daném oboru se nějak profilující (a vzdělávající).
ne, vysoká nikoho nespasí. Ale získávat systeamticky po večerech vzdělání šíře a hloubky studia vysokoškolského se mi jeví... jen pro extrémně disciplinované, cílevědomé a odolné jedince... a pak se nabízí otázka, proč to?
Slupka 133444
1.6.2018 19:18:11
Osobně proti studiu VŠ obecně celkem nic nemám. Smysl to má podle jednotlivých škol, spíše tedy oborů, lidí, co tam učí.........

ALE

maargitt, co se týče tvých bodů, tak to vidím úplně jinak:

1) disciplínu dá jen tomu, kdo k ní má sklony, ostatni si vyberou něco vhodného pro svůj naturel, navíc je otázka, nakolik je "disciplína" hodnota sama o sobě (jako ne že by se mnohdy nehodila, ale...)

2) je velmi pravděpodobné, že co je pro současnou vědu marginálie, z toho může ajnštajn v dohledné buducnosti udělat díru do světa

3 - 5) se daleko spolehlivěji získá v praxi, respektive mimo akademické prostředí (kde má často pravdu pan docent bez ohledu na cokoli)

Že ti kukají, jak bys měla vidět svět, je nesporné a plyne to velmi hezky i z toho, že považuješ body 1 a 2 za kladný přínos studia na VŠ.

Konzerva 153011
1.6.2018 14:55:21
Maargitt

~R^~g~~3~
Konzerva 153011
1.6.2018 14:52:16
MOnty, ale už jsem ti psala, že když čteš populárně naučnou pro určitý obor, tak tam určitá slova prostě nenajdeš.
...j.a.s... 81911
1.6.2018 14:29:04
Monty, pořád nechápu, co ti na tom připadá "o ničem".
Monty 129940
1.6.2018 14:27:32
jas,
vzhledem k tomu, že to píšeš jen ty a nikdo jiný asi nemá smysl se k tomu vyjadřovat a rozpoutávat naprosto zbytečnou diskuzi o ničem. ~d~
...j.a.s... 81911
1.6.2018 14:25:38
Monty, o žádné všeobecné VŠ nepíšu, pouze píšu, že úzký zájem v určité oblasti nenahradí absolvované VŠ vzdělání. Může ho rozvinout, ale ne nahradit. A taky píšu o tom, že lidé bez VŠ mají kolikrát problém tohle vidět, protože tím VŠ vzděláním neprošli a mají pocit, že celé VŠ vzdělání lze nahradit samostudiem.
maargitt & dráčátka 67638
1.6.2018 14:25:12
teda nevím přesně o čem diskutujete, ale pokud o zbytečnosti vysokých škol, protože samostudium je lepší, dá větší znalosti a je jediné vhodné pro génie, tak monty věz, že to, co ti dá vysoká škola je 1) disciplínu 2) dovednost vyhledat podstatné a oprostit se od většiny marginálií 3) zpětnou vazbu a sebereflexi 4) kritické myšlení 5) schopnost vést diskuse, chápat argumenty a myšlenkové pochody ostatních
většina studijních oborů vysokých škol má taky vypracovanou nějakou metodiku výuky, takže se student nemusí proplácávat hned v prvním ročníku tím, co asi je důležité a čím je lepší začít. Zejména pro humanitní, sociálněvědní a podobné školy k nezaplacení. Sice můžeš namítnout, že ti nakukají, jak bys měla vidět svět, ale schopný student schopný kritického uvažování se s tím popasuje.
jsem tady tedy ale jen náhodou a zas odcházím :-)
...j.a.s... 81911
1.6.2018 14:22:02
Grainne, k tomu významnému talentu. Zažila jsem na VŠ jednoho talentovaného, který měl opravdu neobvyklé znalosti již při nástupu na VŠ. Měl své oblíbené téma, k němuž měl načteno a pomalu mohl pedagogům sekundovat v téhle oblasti. Stačilo mu vystudovat a mohl se svému tématu dál věnovat odborně. Ten student paradoxně nikdy nedostudoval, protože ten další odborný základ oboru ho nezajímal nebo zajímal, ale nic mu nepřišlo dost dobré. Spousta věcí mu přišla zbytečných nebo nedostatečných, a tak nakonec z toho diplom nemá. Možná by ho zachránilo jiné prostředí, ale možná by to bylo totéž. Až moc si byl jistý svým talentem, až ho předběhli ti, co sice nebyli tak talentovaní, ale vydrželi i ten opruz a dneska z toho mají diplom a pracují ve svém oboru.
Monty 129940
1.6.2018 14:13:04
Jas,
ale to je nesmysl, co píšeš.
VŠ vzdělání není všeobecné a i když v rámci oboru obsahuje něco, co člověka až tak nebaví, má to obvykle nějaký význam. Žádná "všeobecná vysoká škola" neexistuje.
 Názory 110 z 10385  [Dalších 10375 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.