Re: Přijímací zkoušky by neměly ověřovat znalosti z předmětů
Studijní předpoklady má smysl testovat pro 8G. Na druhém stupni už se studijní předpoklady projeví tím, že se dítě něco naučí a nezůstane u násobilky, přečtení čítanky a poznání 3 kytek. Na střední škole je už potřeba stavět na jistých znalostech a ne začínat vše znovu od začátku. Pak se totiž, to, co naše generace uměla při maturitě za 12 let školní docházky posouvá do výuky na VŠ. Učím na VŠ a skutečnost je taková, že v oboru přírodních věd studenti přichází s výrazně menšími znalostmi než před 15-20 lety, což se potažmo projeví i na vlastní výuce. Suplujeme střední školu. Není už mnoho času vysvětlovat soustavy lineárních rovnic atd. Je nutné, aby určité množství znalostí prostě děti měly (a leckdy nemají). Přesto se i na VŠ objevují místo testů ze základních předmětů testy studijních předpokladů. Nejem humanitně zaměřená, takže neposoudím, jak takto probraní studenti uspějí na filozofii, ale v mém oboru daleko výhodnější mít jistý přehled v tom, co chci studovat, rozumět tím pádem nadstavbě při přednáškách, než umět rychle přečíst obecný text a za 10 s si zapamatovat 10 slov....
Omlouvám se za výlev, vždy s koncem semestru propadám poněkud depresi z toho, co musíme stihnout a vidím leckdy absolutní nezájem ze strany studentů (vybraných dle studijních předpokladů).
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.