Re: Přijímací zkoušky by neměly ověřovat znalosti z předmětů
"Mmch., co tedy má být výsledek u výuky češtiny? To by mě fakt docela zajímalo."
Monty,
podle mne by výuka měla směřovat k tomu, aby po skončení ZŠ umělo dítě napsat text, který bude odpovídat zadání, bude mít hlavu a patu, nebudou tam žádné gramatické chyby, bude tam přiměřeně rozvinutá slovní zásoba.
K tomu bude mít dítě základní literární přehled - směry, čím se vyznačují, někteří představitelé a díla.
Jak vypadají základní slohové útvary.
To je samozřejmě ideál. Je to ideál, ke kterému by výuka měla směřovat vědoma si toho, že ideálu nelze docílit, ale proto to nebudeme oktrojovat.
A poznámka k větnému rozboru, který mnozí považují za zbytečný - bez větného rozboru nelze psát správně čárky ve větách. Chápu, že skladník ve šroubárně se bez toho obejde, ale už úředník na nejnižším stupínku rozhodně ne.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.