Paja + Naty11/08+12tt |
|
(15.10.2009 10:06:32) Ahojte maminky, prosím máte některé z Vás jakékoliv zkušenosti s Montessori metodou u malých dětí (od 10 měsíců)? Jak se Vám a Vašim dětem tato metoda líbí? Začala jsem chodit do MC, kde se Montessori dost "propaguje" a začalo mě to celkem lákat, ale nic bližšího o tom zatím nevím. Budu ráda za jakýkoliv postřeh a zkušenosti. Děkuji a přeji pěkný den
|
Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 |
|
(15.10.2009 10:19:01) Ahoj, s Montessori metodou máme bohaté zkušenosti se školkou a teď už i se školou, myslím ale, že to není téma na pár vět. Můžu se zeptat odkud jste? Martina
|
Miškulin+3 |
|
(15.10.2009 11:43:36) Pajo,kde v Ol je to MC?Díky
|
Paja + Naty11/08+12tt |
|
(15.10.2009 12:02:39) Miškulín-o Montessori metodu se opírají v Mýtince a snad tuším i ve Čtyrlístku, já zatím byla jen v Mýtince, protože malé je 10 měsíců a ve čtyřlístku jsou už spíš batolata nad jeden rok.
|
|
|
|
Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 |
|
(15.10.2009 14:16:10) Myslím, že v Olomouci jsou Montessori zařízení docela rozšířená. Doporučovala bych ti se napřed do nějaké MŚ Montessori jít podívat třeba na den otevřených dveří a pokud tě ta atmosféra chytne, zajímat se dál. Určitě Ti tu poradí někdo z Olomouce. Martina
|
Lenka Selka,2 deti | •
|
(1.1.2012 21:20:25) Objevila jsem anglickou Montessori školku v Olomouci se zajímavým programem a cenou a zdravou stravou, vypada to dobre
www.anglickaskolka.net
|
|
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(15.10.2009 10:26:19) S Montessori jsem začala u první dcerky až ve 2.5 letech s pomůckami praktický život, nicméně základní myšlenka - "Pomoz mi, abych to dokázal sám" funguje určitě i na mrňata. Základem je připravené prostředí, jednoduché pomůcky (výrazný je jeden rys, tj. třeba když jsou různé tvary, tak je jednitná barva, když jsou různé barvy, je jednotný tvar), aby bylo jasné, jak s pomůckou "pracovat". Dítěti se pak "práceů předvede - pomalu, v jasně čitených krocích, beze slov, a necháš do s tím popasovat se samo, žádné opravování, pokuze pokud začně blbnout nebo prasit, tak zastavit.
Teď jsem byla na skok v Montessori MC v Bohdanči a překvapilo mě, že moje 15m celkem úspěšně a s okromnou vytrvalostí zkoušela přesýpat fazole z mističky do mističky, a poměrně se jí i dařilo. Kamarádky stejně stará podobně přenášela lžičkou kaštany. Ale jinak jsou aktivity určené spíš až pro děti od cca dvou let - nicméně Montessori princip se nemusí vztahovat jen na konkrétní pomůcku a hernu, dá se s tím hodně pracovat i v běžném domácím provozu.
|
|
Eva | •
|
(15.10.2009 10:33:37) Moje švagrová praktikuje doma tento typ výchovy a má neskutečně nevychované děti, které nerespektují žádná pravidla a ani rodiče. Zatím je jim okolo 4 let, ale myslím, že nebude dlouho trvat, kdy rodiče pošlou do pr... Možná to dělají špatně, nevím, ale já bych do toho nikdy nešla, potom co vidím u nich.
|
sarmi |
|
(15.10.2009 10:37:53) rekla bych, ze nevychovanost deti neprameni z praktikovani montessori...
|
Eva | •
|
(15.10.2009 10:40:22) To fakt netuším, ale když vidím, jakým způsobem je vychovávají, jak jim dávají až moc volnosti v jakémkoli rozhodování....
|
|
sarmi |
|
(15.10.2009 10:42:27) abych to upresnila, pouziju citaci:
"Jde o výchovu podle pravidel, která si tvoří děti samy pod vedením svého vychovatele, jehož role spočívá v nenápadném vedení a taktní pomoci. To ostatně vyjadřuje i motto celé Montessori pedagogiky: "Pomoz mi, abych to dokázal sám."
Hlavním cílem Montessori výchovy je pomáhat dítěti v poznávání světa i sebe sama. Dítě se v této koncepci stává samostatným, svobodným, aktivním člověkem, odpovědným za své jednání."
takze maminka zrejme trochu nezvladla ulohu vychovatele, ktery MA POMAHAT. neni to o tom, ze si dite nechame skakat po hlave, protoze si tak prece SAMO vytvari pravidla, ale je to o tom NENAPADNEM VEDENI, to je nesmirne dulezite!
|
Sedakocka |
|
(15.10.2009 10:47:41) Zijeme v zahranici a obe deti navstevovaly Montessori skolku od 2let. Dcera je v ni letos druhym rokem, pristi uz pujde do skoly (chodi se od 4 nebo od 5ti). Za nas mohu rici, ze jsme velice spokojeni s vyukou, horsi je to mesicni skolkovne :-( Dcera chodi na dopoledni sekci od 9-12 nosi si vlastni svacinky. Skoda, ze neni soucasti i svacinka, to me mrzi.
|
|
Eva | •
|
(15.10.2009 11:07:14) No tak to to v tom případě opravdu nezvládla....
|
|
|
|
|
Andrea + 2 holky |
|
(15.10.2009 11:43:01) Montessori metoda je super, zasady se daji urcite aplikovat az od batolete... Nemam ted moc cas - musim pro dceru do skolky (MOntessori Nevim jestli se tedy muze dat trochu te reklamy. Ale mrknete na www.montessori-material.cz pomucky za fakt dostupne cene. Kdo vi co ty veci muzou stat tak mu bude jasne, ze za tyhle ceny to fakt jde
|
Melie |
|
(15.10.2009 12:14:22) Mám za sebou pedagogickou školu s praxemi a exkurzemi v různých zařízeních včetně montessoriovské školky. Byla jsem děsně překvapená, jak byly malé děti v tomto typu školky "vzdělané". Ale musím říci, že znám děti, které jsou ve svém věku také tak "vzdělané" a jsou to děti lidí, kteří o principu pedagogiky Montessori nikdy neslyšeli. Tahle pedagogika se mi moc líbí a je skvělé, že je rozšiřuje i v ČR v rámci školek, ale stále je hlavní výchova v rodině a to je základ montessori-nemontessori. Děti můžou být skvěle podomácku vychovány ála Montessori bez znalosti tohoto typu pedagogiky a požívání věcí typu "kontruktivní trojúhelníky". Pokud doma dítě není "šizeno" (zabavováno jen určitým typem hraček apod.), může být stejně kvalitně vychováno jako děti, které jsem poznala v montessoriovské školce. Fascinovalo mě, jak maličké děti umí např. strouhat piškoty, přesýpat čočku z mističky do mističky a co všechno znají, ale pak mi došlo, že třeba díky mému tatínkovi jsme se sestrou ve čtyřech letech v pohodě zatloukaly hřebíky, díky babičce uměly mýt a utírat opravdické nádobí, o přesýpání všeho možného nemluvě. A co nás naučila maminka, taky toho byla fůra. Prostě a jen nám rodiče tyhle věci umožnili, přirozeně vyhmátli to období, kdy je díte "vnímavé" k určitému typu nových dovedností, a nikdy o MP nečetli, zatímco spousta jiných holčiček ze školky často hodně zaměstnaných rodičů akorát uměla převlíknout panenku. Jsem ráda, že přes pedagogiku paní Montessori mi došlo, co mi dali rodiče, a já to teď dávám svému dítku (plus mám výhodu, že něco málo o MP vím). Pro takovou výchovu není sice potřeba přečíst knížky, ale je to skvělé mít tu možnost a rozhodně to není k zahození.
Moc gratuluji všem, kdo v této pedagogice vidí cestu, protože si myslím, že to je fakticky cesta k lepší výchově a výborná pomůcka!
|
|
|
Janina&2 |
|
(15.10.2009 14:11:32) Muj mladsi syn chodi do jesli, ktere svuj pedagogicky koncept nasmerovaly na Maria Montessori a Emmi Pikler. V jeslich jsou deti od 8tydnu do 3 let (momentalne neni nikdo starsi nez 2,5roku).
V praxi znamena "pomoz mi, abych to dokazal sam" taky to, ze deti delaji spoustu veci sami a jsou samostatne. Deti, ktere uz chodi si dojdou do skrinky pro talirky(porcelanove), polozi si je na stul, sednou si, nandaji si ze spolecne misky na svuj talir, kdyz neco rozlejou musi to sami utrit. Sami se oblekaji, svlekaji, obouvaji boty ... muj prcek uz umi spoustu veci. V porovnanim s jeho brachou mluvi jako vodopad (dle sveho vychovatele mluvi na dvojjazycne dite nadprumerne hodne), takze se taky dozvim, co v jeslich delaji.
|
markéta | •
|
(22.10.2009 13:26:08) No já tedy nevím, ale to, co tu píšeš, učím dítě i doma (do jeslí jsme se bohužel nedostali). Myslím, že dobrá učitelka dokáže "zázraky" i v "normální" školce, škole, nemusí být nijak specializovaná.
Na druhou stranu by bylo líčeno, jak jedno dítě rodiče odebrali z Montessori školy, protože po první třídě tam nic neumělo. Nastavovalo si pravidla tak, že se učilo jen to, co ho bavilo a co ho nebavilo, to se neučilo. Takže po první třídě neumělo číst (tedy na té běžné úrovni jaká se předpokládá po absolvování první třídy). Přešel tedy na normální školu a dohnal to. možná, že principielně je ten systém dobrý, ale přijde mi, že může být snadno zneužitelný právě na to - dělám si jen to, co chci.
|
Mickey16 |
|
(22.10.2009 23:48:49) Ale to je blbost a pokud to tak někde funguje, je to selhání učitele. To dítě si nedělá jen co chce a nemají tam naprostou anarchii, učitel ho vede k tomu aby dělal všehcno tj ne celý rok jen matematiku například... Každý pondělí spolu s učitelem dítě sestaví plán co chce ten týden dělat a čeho dosáhnout a podle toho sám jede, ne že se tam každý dne plácá od ničeho k ničemu. Průběžně si vyplňují (a následně sami opravují) testy, takže mají zpětnou vazbu co umí a jak a na čem dále pracovat, není možné aby se po roce zjistilo že se dítě nenaučilo nic. Mám dítě v M. školce v Německu, spojeno s Grundschule (1.-4. třída). Ptala jsem se učitelky kam odtud děti dál odcházejí- buď dál montessori škola (gympl) až do maturity, nebo státní gympl nebo reálka, na Hauptschule (víceméně základka) nešel NIKDO (v klasické státní škole je to rozdělené cca na třetiny). A nemají ani na státních gymplech sebemenší problémy. Věc druhá je že vyžadují aby dítě minimálně rok před nástupem do školy chodilo do jejich školky, vedou je odmala k samostatnosti a zodpovědnosti za sebe, tím pádem dál nemají problém se systémem ve škole. Naopak vůbec nedovolí příchod dítěte ze státní školy do jejich, prý jsou děti už po měsíci ve státní tak "zkažené" že si montessori systém vykládají jako anarchii a nejsou vůbec schopné samostatně pracovat a učit se. Nevím no, když ti řeknu že syn po třech týdnech v jejich školce seděl 3 hodiny v kuse (!) dobrovolně s pomůckou pro první stupeň a skládal a doplňoval skupiny písmen (dokonce kvůli tomu odmítl jíst jindy snídá hned po osmé jak přijde, dnes prej až po jedenácté) tak mi přijde jako sci-fi aby dítě 7mileté odešlo po roce z jejich zařízení v podstatě negramotné...připadá mi že ty děcka jedou naopak rychlejí než v klasické škole, navzdory tomu že ve škole tráví učením poloviční čas.
|
|
|
|
MiliP |
|
(27.9.2010 20:45:43) Montessori metodu praktikujeme doma, osobně bych na ní nedala dopustit. Praktikovat jsme ji opravdově s dcerkou začaly na těch 10ti měsících. Dnes jí jsou dva roky a musím říci, že se opravdu osvědčila a myslím, že se stala opravdu naším životním stylem. Nejvíce mne udivuje, kolik jsou děti schopny se naučit nápodobou - čímž nám třeba velmi odpadají problémy s úklidem. Samostatnost dcerku velmi baví, naopak dnes již hlasitě protestuje, pokud by jí chtěla asistovat třeba babička. Je pravdou, že některé věci dělá mnoho maminek intuitivně, ale jsou tam specifika na dobrý trénink jak motoriky, tak třeba oko-ruka, což je velmi vhodné pro budoucí čtení a psaní. Není to tedy pouze o tom, že dítko "přesýpá", ale má to i určité zákonitosti, které velmi podporují rozvoj mozku. Mnoha lidem se tato metoda nelíbí, jelikož mají velmi zkreslenou představu o tom, co dítko smí a nesmí. Přijdou mi více disciplinovaní, bez větších starostí, křiku a podobných praktik. Také je pro mnohé velmi diskutabilní, že přijdou do školky a pokud se pracuje, je tam až neskutečné ticho, a mnoho lidí si to interpretuje velmi špatně. Ale to by bylo na dlouho. Doporučuji si něco nastudovat, nám se velmi osvědčilo a myslím, že je spokojená i dcerka, dle toho co umí a ráda dělá sama.
|
Hippo |
|
(17.10.2010 15:54:16) ahoj, žiji v zahraničí, můj syn má zatím 6 měsíců a docela mě tato metoda zaujala. Zatím sháním informace po internetu, ale neznáte někdo nějakou dobrou knihu přímo o této metodě, kde bych si zjistila více? Děkuji moc
|
|
|
Lenka Selka,2 deti | •
|
(1.1.2012 21:21:42) Objevila jsem anglickou Montessori školku se zajímavým programem a cenou www.anglickaskolka.net
|
|
Veronika Jandečková | •
|
(15.2.2012 9:35:04) Milé maminky, ráda bych Vás informovala o nové školce v Plzni, kde ve výuce aplikují Montessori metodu. (www.abcenter.cz, www.littleschool)
MŠ LITTLE SCHOOL je nově vybudovaná anglicko-česká soukromá školka, která využívá prvky pedagogických principů Dr. Marie Montessori. Při výuce jsou používány montessori pomůcky, které vycházejí z každodenního praktického života a jenž pomáhají rozvíjet senzorické oblasti dítěte. Ke každému dítěti je přistupováno individuálně, vzdělávací program je uspůsobený jeho vývoji a zájmům.
Důraz je kladen na výuku anglického jazyka v rámci anglicko-českém programu a na celkový rozvoj osobnosti dítěte.
Program v anglicko-české MŠ LITTLE SCHOOL je zaměřen na rozvoj myšlení, komunikace, tvořivosti, pohybové dovednosti, sebeuvědomění, respektu vůči sobě a druhým, schopnosti spolupracovat, touhy a lásky po poznání a vzdělávání, a je určen pro děti od 3 do 6-7 let.
MŠ Little School nabízí:
* permanentní výuku anglického jazyka v rámci anglicko-českého programu * výuku s prvky Montessori metodiky * kurzy golfu a anglického jazyka pro děti i rodiče * odpolední kroužky: keramika, flétnička * pobyt v solné jeskyni * malý počet dětí: max 20 dětí
|
|
|