Liva99 + ♀♀♀ |
|
(16.12.2009 15:03:35) Prosím, prosím poučte nevzdělanou osobu: dcerka /10 let/ na mě má zákeřný dotaz, kdy se narodila Panna Marie + něco o ní. Vygůglila jsem jen evangelia, ovšem nejsem z toho schopná nic vyčíst. Popř. vás moc prosím o nějaké linky A další: jakou Bibli nebo jinou literaturu jí mám pořídit, aby to byla schopná pochopit ona i já? Moc děkuju.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.12.2009 15:11:15) katolíci ti mohou dodat legendy o tom, jak se narodila, že její otec byl Jáchym a matka tuším Anna... ale to jsou všechno mimobiblické záležitosti
|
stekna+ smečka |
|
(16.12.2009 15:22:44) Trocha encyklopedických informací...dceři to nějak zjednodušeně můžeš přeložit. Marie Byla dcerou Heliho, přestože je v Lukášově rodokmenu uveden jako ‚syn Heliho‘ její manžel Josef. M’Clintockova a Strongova Cyclopædia (1881, sv. III, s. 774) uvádí: „Je dobře známo, že Židé při sestavování rodokmenů brali v úvahu pouze muže. Tam, kde byla pokrevní vazba mezi dědem a vnukem přes dceru, jméno dcery vyřadili a za syna tohoto děda z matčiny strany počítali dceřina manžela. (4. Mojž. xxvi, 33; xxvii, 4–7)“ To je nepochybně důvod, proč historik Lukáš o Josefovi říká, že byl ‚synem Heliho‘. (Lk 3:23) Marie byla z kmene Juda a byla potomkem Davida. Mohlo by se tedy říci, že její syn Ježíš „podle těla pocházel z Davidova semene“. (Ří 1:3) Skrze svého nevlastního otce Josefa, Davidova potomka, měl Ježíš zákonné právo na Davidův trůn a skrze svou matku jako „potomek“, ‚semeno‘ a „kořen“ Davidův měl přirozené dědičné právo na ‚trůn svého otce Davida‘. (Mt 1:1–16; Lk 1:32; Sk 13:22, 23; 2Ti 2:8; Zj 5:5; 22:16) Pokud je tradice pravdivá, potom Heliho manželkou a Mariinou matkou byla Anna. Sestra Anny měla dceru, která se jmenovala Alžběta a byla matkou Jana Křtitele. Podle této tradice by Alžběta byla Mariinou sestřenicí. Bible také uvádí, že mezi Alžbětou, jež byla „z Áronových dcer“ z kmene Levi, a Marií nějaký příbuzenský vztah byl. (Lk 1:5, 36) Někteří znalci si myslí, že Mariinou sestrou byla Salome, manželka Zebedeova, jejíž dva synové Jakub a Jan byli počítáni mezi Ježíšovy apoštoly. (Mt 27:55, 56; Mr 15:40; 16:1; Jan 19:25)
|
Liva99 + ♀♀♀ |
|
(16.12.2009 15:39:48) juj, vidím, že to bude na víc večerů :) Asi dcerku pošlu do náboženství! Moc vám všem děkuji, že jste si našly chvilku a obětovaly ji mně! Přeju krásné vánoce a hezký nový rok - hlavně zdravíčko
|
stekna+ smečka |
|
(16.12.2009 15:46:15) Livo možná bych dceři spíše vysvětlila, že Mariino narození nebylo až tak důležité jako její život, to že porodila Ježíše a proto se o tom Bible nezmiňuje. A čistě pro ukojení její zvědavosti bych ji třeba vysvětlila, že musela pocházet z rodové linie krále Davida a že měla sestřenici Alžbětu. A jinak díky za přání a nápodobně.
|
aachje skunk a tři holky |
|
(16.12.2009 16:02:09) není pravda,že se o marii píše až když potkala ježíše.
|
aachje skunk a tři holky |
|
(16.12.2009 16:03:37) výborná knížka je ,,holandský katechismus,,
|
|
zuni |
|
(16.12.2009 16:04:30) To opravdu není pravda, ale toto se nepíše ani tady. Málokdo by se vyjádřil o narození svého dítěte, že ho potkal
|
aachje skunk a tři holky |
|
(16.12.2009 16:22:24) no to máš pravdu susan JOSEFA..
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.12.2009 16:35:12) a kde se teda o ní ještě v Bibli píše, co máš konkrétně na mysli?
|
Samarlu |
|
(16.12.2009 16:47:39) No kromě zvěstování ještě v Ježíšově rodokmenu. Jinak kdy se slaví narození, to z hlavy nevím, ale tuším, že někdy na podzim.
|
|
|
stekna+ smečka |
|
(16.12.2009 16:41:26) Pokud mě paměť neklame tak o Marii se poprvé Bible zmiňuje , když ji navštívil anděl, aby ji řekl, že otěhotní..ne?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.12.2009 17:28:14) to jo, ale v té době s Josefem už byli zasnoubeni, tudíž předpokládám, že se znali
|
jituše |
|
(16.12.2009 17:29:14) Narození Panny Marie - neslaví se náhodou 8. září???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Calpurnia |
|
(16.12.2009 19:08:11) Je to trochu mimo mísu, ale kamarádka , která s ev tom vyzná, mi jednou v souvislosti s Pannou Marií vysvětlovala, že kolem pojmu "neposkvrněné početí" panuje všeobecně rozšířené nepochopení. Prý se to netýká osoby Ježíše, ale původně prý se to vztahovalo k Marii - a znamenalo to, že byla počata a porozena bez zatížení dědičným hříchem. Jinak by prý nemohla porodit Božího syna. A smýt ze sebe dědičný hřích křestem samozřejmě nemohla, takže musela být zrozena jako neposkvrněná. To jen tak pro zajímavost, a podotýkám, že to jen prodávám, jak jsem koupila. Sama jsem to nikdy nestudovala.
|
Tenna /2 |
|
(16.12.2009 19:25:54) Ano, to jsem také slyšela. Termín "neposkvrněné početí" byl překroucen, neznamená to, že by Marie porodila syna jako panna, ale šlo o nezatíženost dědičným hříchem.
|
Calpurnia |
|
(16.12.2009 20:28:42) Moc by mne zajímalo, kdyby to vysvětlil někdo kompetentní.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.12.2009 20:53:09) Tak pozor - aby nedošlo k totálnímu neporozumění. Křesťané skutečně věří, že Marie porodila Ježíše jako panna. Mimo jiné to bylo naplnění proroctví Izaiáše, že "panna počne a porodí syna..." Na ttoo se však nevztahuje termín "neposkvrněné početí". To je katolický termín, kterým se vyjadřuje katolické učení, že jak píše Calpurnia, "byla počata a porozena bez zatížení dědičným hříchem". Není to ovšem učení, které by se zakládalo na nějakých biblických textech. Tak snad je to srozumitelné
|
|
Zasjaj |
|
(29.12.2009 22:12:44) Calpurnia "Moc by mne zajímalo, kdyby to vysvětlil někdo kompetentní." nejsem kompetentni, jen co jsemsi precetla a s cim se ztotoznuju...
muzes se na to divat ciste teologicky, pokud ovsem nabozenstvi vypovidaji o obecne povaze vseho sevta, coz ja si myslim, ze vypovidaji, da se to chapat i sireji.
To, ze se teologie sama rozvijela v ramci prejate recke racionality podle mne zpusobilo, ze biblicka podobenstvi, symboly a vypraveni chapeme jako skutecna fakta, navody a vysvetleni. Obecne v nasem chapani sveta zamenujeme pojmy, slova a vzorce se skutecnosti samou ….je to tak strasne v nas, ze se clovek musi zastavit a zausilovat, aby si uvedomil ten rozdil. Zadne slovo nemuze presne obsahnout to, co jen popisuje, kazda rovnice danou skutecnost jen pribluzuje za urcitych omezenych podminek platnosti. Pod jednim slovem si mnozi lide predstavi ruzne veci a i ta jejich zkusenost s temi ruznymi vecmi je casto ruzna. A to mluvime o slovech popisujicich veci zname, coz teprve skutecnosti zcela nove, ty se slovy ani pripodobnit nedaji. Nekomu, kdo je od narozeni slepy, nelze slovy vysvetlit karminove cervenou, jelikoz barvy nezna, jsou pro nej zcela “nove”. “Nove” je to, co je predem nepoznane – jinak by to nebylo “nove”, ale “stare zname”. To, co je “nove”, povstava z drive nepoznaneho cili panenskeho. Vse, co je “nove”, je tedy pocato jedine panensky.
A co je “nove” neni vyslovitelne a ani slovy priblizitelne, jak se rika v pohadkach, “je to takove, ze se to ani slovy vypovedet neda”. Neni to tedy predmetem rozumoveho chapani, planovani nebo konstruovani, bylo by to stejne marne jako popispovat barvy slepci. Poceti “noveho” nelze tedy nahlizet racionalne, ale pouze kontemplaci, vnorem, nazrenim, intuici.
Pak je-li Maria nejen biologickou matkou osoby Jezise ale Matkou Bozi v tom sirokem smyslu slova, pak je Maria prostorem uskutecneni vsehomira, ne toho “stareho znameho” povstaneho z Evy, ale toho “noveho”, spaseneho.
Tudiz takove poceti musi byt panenske a racionalne nepochopitelne, cili musi byt tajemstvim.
|
|
|
|
|
Arwen1 |
|
(16.12.2009 20:08:31) O narození Panny Marie a o jejím dětské životě se v Bibli nepíše,ale píše se o ní v knihách,které nepatří do kodexu.
Vzhledem k tomu,že se neví přesné datum narození Pána Ježíše není možné určit ani přesný rok narození Panny Marie.Marii v době narození Pána Ježíše mohlo být max.17let (teologové a historikové předpokládají 15let). Narození Panny Marie se v církvi slaví 8.září.
Alžběta byla tetou Panny Marie. Tedy sestrou její matky. Jan byl o půl roku starší než Pán Ježíš. Jeho matce Alžbětě v době jeho narození mohlo být asi 40-50let. A její manžel byl chrámový kněz. Rod Leva byl jedním ze 12 izraelských kmenů a byl předurčen Hospodinem ke kněžské službě.
Maria šla navštívit Alžbětu zhruba ve druhém měsíci těhotenství. A domů se vrátila cca ve 4měsíci a cca za dva měsíce se vydala na cestu do Betléma. (chodilo se pěšky tak to dlouho trvalo - osla nebo mulu měli na převážení nákladu.)
Ale vůbec není podstatné, kdy se kdo narodil a jak žil,ale pro spásu duše je podstatné to,že se tak stalo.
Jinak doporučuji cs.wikipedia.org
|
|
|