Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 20:01:35) S ohledem na ztracenou Aničku a další smutné osudy dětí se ptám, co je tedy v náplni boží práce, když né péče o to, aby se dětem nic nestalo? Proč Bůh/Bohyně nezařídil/a, aby se v době, kdy šla Anička (či jakékoliv jiné dítě v podobné situaci) tou cestou ze školy, neobjevila na místě i skupinka slušných lidí, která by případného útočníka odradila? Proč v zimě spadly rampouchy právě v době, kdy pod nimi projížděly kočárky (viz ty 2 zraněné děti z loňské zimy), atd.. Jak je možné, že Bůh/Bohyně dopustí, že v Moskvě zemřou 2 děti hladem zamčené v bytě, protože jejich maminka se stala obětí autonehody?
|
*Niki* |
|
(27.10.2010 20:06:08) Hlídá ty miliony dalších dětí? Má ta kvízová otázka správnou odpověď?
|
|
Ananta |
|
(27.10.2010 20:07:39) Dopouštíme sami.
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 20:10:28) Ananto, všechny ty děti potřebovaly jen kapánek štěstí a mohlo být všechno jinak. Štěstí jim měl dodat bůh/bohyně.
|
Ananta |
|
(27.10.2010 20:13:25) Jak si představuješ Boha a jeho "funkci"?
|
|
remus |
|
(27.10.2010 20:17:39) to nemyslíš vážně, že ne?
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(27.10.2010 20:07:52) Tohle Bůh v náplni práce nemá, je to pouze zažitý omyl ateistů.
|
Katla |
|
(27.10.2010 20:21:38) Víš proč Bůh miluje ateisty? Protože ho neobtěžují svými problémy.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(27.10.2010 20:24:00) Hroudo, to je další oblíbenej omyl ateistů... že věřící zatěžujou Boha svými problémy.
|
nicnic |
|
(27.10.2010 20:27:49) No já nevím, omyl to asi je, nicmíně slušný člověk nezatěžuje svými problémy nikoho, natož autoritu Boha. Pamatuju si, jak jsem míjela dopravní nehodu a říkala jsem: Bože, chvíli mne opusť, tam ti tě potřebují víc. Nepřejte si vědět výsledky tak přiblblého přání
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 20:35:03) Nel, Bůh funguje tak nepochopitelně, že může být s každým člověkem na téhle Zemi v jednu a tu samou konkrétní chvíli, takže se nemusíš Boha vzdávat ani na sekundu, i když si pro někoho přeješ pomoc. Kromě jiného má Bůh k dispozici i ty anděle.
|
|
fisperanda |
|
(27.10.2010 20:40:11) Jak se říká, Nel, když tě chce Bůh potrestat, splní ti přání. Zrovna nedávno sem na to myslela.
|
|
|
|
Stáňa a dva kluci |
|
(27.10.2010 21:42:58) Neumím si představit, že by za mnou přišlo moje dítě s nějakým vážným problémem a mě to jako matku obtěžovalo a otravovalo. Stejně tak vnímám Boha, jako matku/otce v jednom. Pokud mám nějaký problém, je tu se mnou. Ale stejně tak s ním sdílím i radost, vděčnost, cokoli pozitivního, co prožívám.
|
|
|
|
michaELAela |
|
(27.10.2010 20:09:43) Ale to není boží práce...sledovat všechny a zabránit všemu zlému...
|
|
Merylin5 |
|
(27.10.2010 20:11:41) Bůh neni vrchní policajt. Je to síla, která mě stvořila, a která rozhodne o mý smrti, byť by to mělo být zítra.
|
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 20:12:24) Liško, špatné věci ale nezařizuje Bůh. Ty si zařizují lidi sami. Je to jejich vina, ne Boha. Bůh člověka stvořil a dal mu vlastní vůli. Čili je na člověku, jak s tou vůli naloží.
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 20:18:43) To je jako bys posuzovala podstatu Boha podle toho, že existují války (zrovna dnes jsem četla, že zatímco v první světové válce tvořil počet civilních obětí 10%, dnes je to až 95%). Opravdu věříš tomu, že je to vina Boha? Není to spíš vina člověka a toho, jaký je?
|
aky |
|
(27.10.2010 20:37:44) Boleslavko, a ja som tase citala, ze prva svetova vojna bola horsia - v zmysle, ze zasiahla vacsi pocet ludi ( skoro kazda rodina mala niekoho, kto padol). Vsimni si v kolkych dedinach su male pomnicky padlym.
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 20:45:26) akynali, takovému srovnání bych se raději vyhnula. Nejsem (a ani bych být nechtěla) v kůži lidí, žijících dnes ve válečném konfliktu, ani jsem nežila v období I. nebo II. světové války. Rozhodně bych ale počtem pomníků nepoměřovala poměr padlých civilistů.
Celá citace je zde: V první světové válce činil počet civilních obětí deset procent z celkového čísla zabitých a padlých. V průběhu druhé světové války rozsah obětí civilního obyvatelstva výrazně stoupl na padesát procent celkových obětí. Tento trend se ale bohužel nezastavil. V současnosti při tzv. asymetrických konfliktech se počet civilních obětí vyšplhal na devadesát až devadesát pět procent. V místech konfliktů je dnes daleko nebezpečnější být domorodcem než být žoldákem. Zdroj: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/lubomir-zaoralek.php?itemid=11142
|
aky |
|
(27.10.2010 20:53:27) Boleslavko, nebudem analyzovat vyjadrenie p. Zaoralka. Len by som podotkla, ze v oblastiach, kde v sucasnosti prebiehaju vojenske konflikty prebieha vacsinou aj obcianska vojna a nabozenske konflikty a atentaty.
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 20:57:56) akynali, jen pro úplnost dodávám, že nejde o citát pana Zaorálka, jako spíš pana Eichlera (http://www.defenceandstrategy.eu/en/authors/doc-phdr-jan-eichler-csc.html, nebo zde http://www.blisty.cz/aut/537/bio.html). Pravděpodobně je uvedená informace Zaorálkem využita tendenčně, to ovšem na její pravdivosti celkem nic nemění.
|
aky |
|
(27.10.2010 21:52:08) Obcianska vojna znamena, ze medzi sebou bojuju civilisti, alebo civilisti v pripade potreby, inak clenovia roznych organizacii. Urcite si uz pocula o aute plnom vybusnin, ktore nalozi nejaky nabozensky fanatik a ktore obcas vleti do davu.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 21:56:53) Nebo jak se nějaký fanatik opevní v hustě obydlené oblasti a pak všichni řvou, kolik lidí tam bylo zabito.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.10.2010 21:02:19) Asi tak nějak... Žijeme v podělaným světě, kterej jsme si podělali ale sami
|
Ecim |
|
(27.10.2010 21:17:09) Ráchel, možné to je. Ale pro lidi, kterým se stane nějaké neštěstí, to není příliš potěšující vysvětlení.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.10.2010 21:17:57) Mně se také stalo několik neštěstí. Tohle hluboké vědomí Boží účasti mě zachránilo, abych se nezbláznila.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 21:20:00) Protože, když se ti děje něco blbýho, tak se nesmíš ptát proč, ale pevně se Boha chytit a čerpat útěchu v tom, že ví, že je a že ti pomůže.
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 21:23:44) Jano, to je příliš submisivní přístup k bohu. Ale fakt by mi bylo velkou útěchou, kdybych mohla v nějakého boha či bohyni věřit. Jenže logika říká, že nic takového neexistuje, že celý náš život je jen směsicí náhod, bez nijakého směrování či smyslu.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 21:26:37) Já ti rozumím, uvěřila jsem ve 23 letech, do té doby jsem žila normální ateistický život. Já se s Bohem hádám hodně, blbě třeba chápu, proč neudělá nic s mým manželem, aby mi víc rozuměl, když mně chápe skoro celý svět jen on ne, ale naučila jsem se, že když se děje něco fakt blbýho, tak otázky musí stranou, protože ta otázka proč mi sebere všechno, na čem jinak můžu stát. To je ale fakt těžký tohle vysvětlovat takhle na dálku po netu.
|
Ecim |
|
(27.10.2010 21:32:13) Já to v těchto vypjatých chvílích řeším tak, že se upnu na pozitivní stránku. Tedy třeba zrovna na ty, co mi rozumějí. To mi dodává sílu. Když se někde něco nedaří, snažím se čerpat sílu z toho, co jde zrovna dobře. Ale není to lék na všechno.
|
|
|
Ecim |
|
(27.10.2010 21:29:48) Submisivní přístup k Bohu - to je zajímavé téma na zamyšlení. Už jsem o tom hodně přemýšlela.
Ono jde hlavně všechno interpretovat na různé způsoby. U některých věřících mám pocit (pozor, toto není reakce na nikoho konkrétního tady v diskusi!), že jsou příliš pasivní a důležité věci, které by podle mého mínění mohli ovlivnit, nechávají na Bohu, a u některých mám naopak pocit, že jim jejich víra napomáhá k tomu, aby se nevzdávali a jednali konstruktivně.
Když jsem po rozchodu s prvním přítelem byla dlouho sama, tak mi jednoho krásného dne došlo, že nechávat věcem volný průběh by se mi mohlo zatraceně vymstít. Že by se mi také mohlo stát, že už nikdy žádného partnera mít nebudu. Pár takových odstrašujících příkladů jsem kolem sebe měla. Lidé čekali, že se něco stane, o nic se nesnažili a ejhle - ono se nestalo nic. Pořád jsem si opakovala, že Bůh pomáhá těm, kteří si pomůžou sami. Že musím začít intenzivně hledat a že pokud to vzdám, budu si za to moci jen a jen sama. Že se nesmím nechat semlít a rezignovat. Že si musím na rovinu přiznat, že nechci zůstat svobodná a bezdětná, a že pro to musím udělat maximum.
|
|
|
Ecim |
|
(27.10.2010 21:24:39) Jano, ono je ale hrozně těžké se neptat proč. Mám pocit, že to snad ani nejde.
Před nějakou dobou jsem o něco důležitého přišla. (Nechci zacházet do detailů.) Něco, co jsem nemohla ovlivnit, i když jsem se o to v rámci možností snažila. Ale raduju se aspoň z toho, že jsem to něco vůbec někdy měla. Že jsem to taky nemusela mít nikdy.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 21:30:14) Já nevím, jak to vysvětlit. Ptát se proč je dobrý, Bohu to nevadí, potíž je v tom, že člověk, jak s tím začne, tak má sklony sklouznout k sebelítosti a přestane se soustředit na to, co by mu mohlo pomoc, což je jedině Bůh. V podstatě se vědomě rozhoduju v tý krizi a říkám, vím, že jsi se mnou a že mně tím provedeš. Ty otázky pak pokládám, až když jsem si jistá, že to zvládnu, že v Něm mám bezpečí a naději, není to otázka toho, že On to nedává, ale že já v určitou chvíli to nejsem schopná vnímat, protože ty emoce prostě šíleně řvou, nicméně když vím, že to musím mít, tak to hledám navzdory svým pocitům.
|
Ecim |
|
(27.10.2010 21:33:20) Myslím, že chápu.
|
|
|
|
|
Ecim |
|
(27.10.2010 22:12:39) Já jsem tohle hodně řešila v souvislosti s nemocí maminky. Hodně mě to tehdy otrkalo.
|
|
|
|
Lassie66 |
|
(28.10.2010 10:08:31) Dobře, ale malé a nevinné děti se v tom ještě nijak neangažovaly.
|
|
Theend |
|
(28.10.2010 11:35:24) Toto není odpověď na veškeré neštěstí světa. Co třeba dítě, které podlehne onkologickému onemocnění? Bůh stvořil svět s jeho zákony. Co je stvořené, musí zaniknout, to je jeden z naprosto evidentních zákonů. A proto umíráme - protože jsme se narodili. Jedinou alternativou by bylo nebytí. Žádné pravidlo jako že umírat se může až od 18 let samozřejmě neexistuje. Berte, nebo nechte být, takový je život. Dostali jsme ho darem, ale je časově omezený.
|
|
|
|
Cimbur |
|
(27.10.2010 20:12:28) No to je otázka pro teologa. Ale myslím, že ohlídat dětičky před nebezpečím měl vždycky za úkol Anděl strážný, jak jsem ho vídala na kýčovitých obrázcích (děti na rozpadající se dřevěné lávce nad horskou říčkou, nad nimi krásný anděl - jistě znáte). Nevím, do nedělní školy jsem nechodila.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 20:16:51) Taky jsme se zamýšleli, jako křesťané, co člověk musí udělat ve smyslu spáchat, aby neměl chráněné děti. Odpověď na tuhle otázku jsme nezjistili. Možná jsme se málo postili nebo modlili, já nevim (nadsázka). Každopádně si myslím, že to fakt je o lidech, že nějak žijí a pak je Bůh může ochránit nebo nemůže. Jinak nemám ráda tyhle tenký ledy, rozumím tomu moc málo.
|
|
|
Gora |
|
(27.10.2010 20:12:38) v náplní boha či bohyně není nic, neboť není.
|
|
Inka | •
|
(27.10.2010 20:13:54) Přeci se říká, koho Bůh miluje, toho s křížkem navštěvuje. Tak možná proto. Ale taky nechápu proč neochraňuje slabé.
|
aky |
|
(27.10.2010 20:26:44) Presne. Bud to mozeme podat tak, ze ich Boh tak miloval, ze im pripravil najtazsiu skusku, alebo potom este existuje nieco v zmysle, ze im z nejakeho dovodu odnal milost. Ale to by skor vysvetlil teolog.
|
|
|
Stáňa a dva kluci |
|
(27.10.2010 20:16:50) Pokud jsme dostali svobodnou vůli, nelze do ní zasahovat. Pro mě je vysvětlením karma, ta jediná mi dává smysl, jeden život ne.
|
Ananta |
|
(27.10.2010 21:12:07) Taky mi dává jediné vysvětlení karma. Křesťanství mi na to třeba odpovědět nedokázalo, ne na to čemu se říká dnes nespravedlnost, náhoda nebo štěstí.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.10.2010 21:17:16) No, mně zase vysvětlení typu "karma" připadá neskutečně fatalistické a nespravedlivé Pro mě je v mém vlastním utrpení osvobozující, že vím, že sám Bůh v Kristu trpěl - že ví, jak mi je, že mi rozumí a že v Něm mám naději. Ale těžko se to vysvětluje takhle v pár slovech na netu.
|
Ananta |
|
(27.10.2010 21:36:03) Proč ti připadá karma nespravedlivá, vždyť to je vlastně o tom, že boží mlýny melou pomalu a jistě... proč podle křesťanství lidi trpí, proč darebáku celý život všechno vychází a někdo slušný trpí, proč máme tak rozdílné podmínky pro život... jak to křesťanství vysvětluje?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.10.2010 21:49:56) Promiň, ráda bych na to odpověděla, ale to by bylo fakt na dlouho... Dobře je to téma zpracované v knížce "Kauza víra", vyšla česky. Umíš anglicky? Hodila bych ti sem odkaz
|
Ananta |
|
(27.10.2010 21:55:53) Já vím, tohle se dá těžko vysvětlit jednoduše, ono stejně nikdo nic neví, jen tušíme, věříme, hledáme, skládáme střípky... anglicky nic moc :-( ale když mi hodíš nějaký stěžení úryvek nebo část, tak si to přeložím, nebo přítel.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.10.2010 21:57:29) Chtěla jsem ti dát odkaz na videa na tohle téma. Tak fakt doporučuju Kauzu víra.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.10.2010 22:04:50) Taky doporučuju tu Chatrč, jak tu holky psaly. Kauza víra je racionální záležitost, Chatrč je beletristická knížka, která jde do problému bolesti hodně, hodně do hloubky.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 22:11:09) Možná ještě Lotos a kříž, tuším Ravi Zacharias?
http://martin.jindra.sweb.cz/dok/Lotos_a_kriz.htm
Tohle je recenze. Nečetla jsem to teda.
|
|
|
|
|
|
Ananta |
|
(27.10.2010 22:02:57) http://www.paulinky.cz/obchod/detail/Kauza-vira
tady, docela by mě to zajímalo, možná si to objednám
|
|
|
|
|
|
|
Veruka |
|
(27.10.2010 20:17:39) Protože to není ten hodný všeodpouštějící otec, ale hnusnej a mstivej dědek. Nebo prostě proto, že není.
|
Maťa. |
|
(27.10.2010 20:24:00) Boh je. A nemá "náplň práce". To ale pochopia Tí, ktorí sa tomu venujú a veria. Jedno zo základných ukazateľov, aký je veľký je ten, že nám dal slobodnú voľu. A od toho sa bohužiaĺ odvíja aj mnoho zlého.
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 20:33:38) Maťo, to jo. Jenže děti svojí svobodnou vůli mají jen částečně. Měly by být z tohoto pravidla vyňaty.
|
Maťa. |
|
(27.10.2010 20:36:07) Liško, deti tú slobodnú voľu majú iba čiastočne samozrejme. Ale ten, kto tým deťom trebárs ublíži ju má plnú... Je to o úhlu pohľadu...
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 20:43:11) Maťo, vyplývá z toho jen jeden logický závěr a to, že žádný bůh ani bohyně nejsou a nikdy nebyli.
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 20:45:51) Proč, liško?
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 20:48:12) Jako malá jsem v boha věřila, ale pak jsem přišla na to, že bohovi je úplně jedno, jestli mě můj otec utluče k smrti či ne. Byla to jen dětská víra, že existuje nad námi nějaké vyšší dobro, které zajistí spravedlnost.
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 20:50:44) Liško, nechci se tě dotknout, určitě je to pro tebe citlivé téma.. Ale, jsi si jistá, že za to mohl Bůh? Nebo spíš tvůj otec?
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 20:51:12) A jak přesně měl Bůh zařídit, aby ti tvůj otec neubližoval?
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 20:57:02) Boleslavko, mohl mu třeba nechat spadnout cihlu na hlavu, když můžou padar rampouchy na hlavičky miminek.
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 21:00:48) Nezlob se, Liško, ale tvoje představa Boha je minimálně nepromyšlená. Spíš naivní. Je to prostě nesmysl vinit Boha za to, že se stalo něco zlého. Maminka s kočárkem mohla (měla) projevit vlastní vůli a neprocházet pod střechou s rampouchy, když byla obleva. Majitel domu zase mohl (o své vlastní vůli) nechat hasiče rampouchy odstranit... atd.
|
Ecim |
|
(27.10.2010 21:21:19) U nás v paneláku házely děti z oken pytlíky s vodou. Od té doby jsem tam chodila s korbičkou zásadně nahoru. Teď už je ale jeden mrňous ve sporťáku a druhý jezdí na kolečku - naštěstí s helmou. (Nedávám mu ji ale pro případ letícího pytlíku s vodou.)
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(27.10.2010 21:01:12) Liško, jako myslíš, že by v okamžiku, kdy tě otec mlátí doma v obýváku nebo v dětským pokoji najednou odkudsi přilítla cihla a rozbila mu hlavu???
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 21:07:39) Monty, no to by byl opravdu skutečný důkaz boží existence! To by se pak stalo z mého pokojíčku poutní místo.
|
|
|
boží žena |
|
(27.10.2010 21:02:28) liško nikdo neví jak to je, ale každej tě bude přesvědčovat, že tak jak to vidíš ty je určitě nesmysl
|
Maťa. |
|
(27.10.2010 22:01:03) Boží ženo, nie nesmysl, NEVEDOMOSŤ
|
|
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 21:06:48) Lištičko, chtěla bys mít pocit, že jsi zodpovědná za to, že se tvýmu tátovi stalo něco ošklivýho? Jeden z důvodů, proč se nerada pouštím do obecných řečí na téma, "proč Bůh dopouští války", je ten, že nakonec vyjde najevo, že ten někdo má velice konkrétní důvody, proč si to myslí a to je pro mně velice bolestivé. Nejsem zastánce toho někomu takovému vysvětlovat teologii, mnohem raději bych plakala s plačícím jako Ježíš. Mmch Ježíš je jediná odpověď na utrpení lidstva i jednotlivců.
|
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:53:44) z nehož vyplývá. že tu cihlu jsi mu měla na hlavu hodit sama:
"Jako malý jsem se dlouho a usilovně každý večer a každé ráno modlil, aby mi Bůh seslal jízdní kolo. Nakonec jsem pochopil, že TAKTO Bůh nepracuje. Kolo jsem ukradl a modlil se o odpuštění".
|
|
|
|
|
Čekatel na smazání |
|
(27.10.2010 20:55:55) Liško a není to o tom že boha nezajímá tvá tělesná schránka ale to co je v ní?
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.10.2010 21:08:41) Možná, že právě díky Bohu tě otec neutloukl... nevím. Vím určitě, žes tam nebyla sama, i když ti to připadá absurdní.
|
|
Maťa. |
|
(27.10.2010 21:55:41) Liško...a ver mi, zažila som vzhľadom k svojmu veku možno viac zlého, než majoritná časť populácie A aj tak som prišla k poznaniu. Nie vo chvíľach dobrých, ale vo chvíľach zlých. A som za to vďačná
|
|
|
|
Maťa. |
|
(27.10.2010 21:54:17) Liško, nesúhlasím. Možno aj Ty raz prídeš k POZNANIU (ver mi, bola som léta ateistka, léta..a k poznaniu som prišla sama, nikto ma do toho netlačil - pardon, nie sama, s pomocou Boha
|
|
|
|
aachje skunk a tři holky |
|
(27.10.2010 21:42:58) liško..všichni jsme boží děti..¨
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:47:28) tak váhá, zda chci být boží dítě
|
|
|
|
|
|
boží žena |
|
(27.10.2010 20:19:08) asi neměl svůj den?
možná ho nemá nikdy, pořád se někde dějí nějaké nespravedlnosti
|
|
Katla |
|
(27.10.2010 20:19:26) otázka hojně řešená filosofy i teology . Něco nastuduj. Ale nebejvá to moc srozumitelný.
|
Katla |
|
(27.10.2010 20:20:29) z těch srozumitelnějších - řešilk t otřeba E. Fromm
|
aky |
|
(27.10.2010 23:50:49) Viac sa mi paci agnosticizmus - Nie je mi dane vediet, preco...........
|
|
|
|
Katla |
|
(27.10.2010 20:22:49) http://www.blisty.cz/art/19812.html
|
|
Balbína |
|
(27.10.2010 20:39:05) asi nečekáš, že ti někdo odpoví? Co je náplní Boha se dozvíš až po smrti
|
|
Katla |
|
(27.10.2010 20:42:34) přečetla sis alepson ten rozhovor v tch blistech? je zajímavej....
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 20:46:09) Hroudo, jo přečetla. Je to komplikované vysvětlení něčeho, co by se dalo vysvětlit jednoduše, tedy že ani bůh ani bohyně nejsou.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 20:51:11) Jak je to heslo? Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. ?
|
hrúda |
|
(27.10.2010 21:41:36) Jako hledat způsob jak uvěřit? Tak to je ale opravdu mimo...
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 21:50:50) Nee, já to myslela tak, že pokud je někde článek o tom, že něco nějak je, ale někdo si to stejně přeloží, jako že to tak není, tak to fakt není o tom, že ten člověk se chce ztotožnit s tím, co si přečetl. Nicméně vzhledem k tomu, že od té doby se ta diskuze posunula hodně osobním směrem, to nebyla ode mně moc vhodná poznámka.
|
|
|
|
|
|
fisperanda |
|
(27.10.2010 20:43:40) Blbě se mi to píše, ale třeba je to z důvodu aby se ostatní lidi poučili. Víš, kolik lidí teď dává na děti větší pozor? Vím, je to špatná odpověď. Nicméně věřím, že všechno má svůj důvod, a kdybysme Boží důvody znali, a znali bysme všechny odpovědi, nemohli bysme věřit. Protože víra je o pochybnostech, o přemýšlení. Je to jako by ses ptala, proč Bůh nechal zemřít svýho syna, když to šlo zařídit jinak, je to přece Bůh, mohl udělat na celým světě dobro a změnit lidi, né obětovat syna.
|
Bodlík |
|
(27.10.2010 20:46:26) Nemohl, protože by lidem musel odebrat svobodu a už bychom nebyli lidé, ale roboti. Ale to už je o poslušnosti a pomstě, ne o lásce.
|
|
|
Čekatel na smazání |
|
(27.10.2010 20:54:42) Jsem křesťanský ateista. V podstatě nevěřím, když si to logicky zdůvodním, ale duševně se k němu v některých situacích obracím.
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(27.10.2010 20:57:34) jejej, o těch dětech v Moskvě jsem četla už před časem a do dneška mě to straší. Dneska jsem sama doma, lezla jsem po starý rozvrzaný židli do skříně vysoko a napadlo mě, co kdybych se zřítila, bacila se do hlavy....do zítřka večera by tu byly děti samy.
Napadá mě to docela často, zrovna tenhle příběh na mě hrozně moc zapůsobil, chudinky děti
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 21:03:13) vendyno, ani nemusíme chodit tak daleko. V nedaleké obci se stalo něco podobného. Osamělá maminka náhle zemřela a její dítě zemřelo po několika dnech taky. Co sousedi? Ti samozřejmě byli rádi, když miminko konečně přestalo brečet .
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(27.10.2010 21:06:45) uáááááá, tyhle příběhy mi neříkejte
|
Jana Nová |
|
(27.10.2010 21:08:38) Já vím, vendyno, je to hrůza
|
|
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:40:45) to není vina Boha ale lidké lhostějnosti
j ájsme tuhle vyrazila zachraňovat sousedku, protože její pes vil, což je pr onej neobvyklé ....a ještě jsem si vyčítala, že jdu až po hodině
...no byl z toho takovej trapas, že bych to raději nerozmazávala, ale příště do toho jdu zase
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:40:59) vyl
|
|
|
|
|
mamazonka |
|
(27.10.2010 21:29:00) Dobrá kniha na toto téma je Chatrč, jen ted si nemohu vzpomenout autora.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(27.10.2010 21:30:53) Autor je Paul W. Young. Jde to koupit normálně v knihkupectví a je to fakt dobrý.
|
|
Andrea + 2 holky |
|
(27.10.2010 21:39:25) Lisko, ja te uplne chapu. Vidim to stejne, aspon toho boha z nabozenstvi.
|
|
|
Jana (Lukáš 6/03,Martin 8/05) |
|
(27.10.2010 21:36:24) Liško, ty se vlastne ani neptas - v podstate se utvrzujes ve svem ateistickem presvedceni... tohle jsou totiz argumenty na otazku "proc neverim"...
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:41:44) je třeba "věřit navzdory"
taky s tím mám potíže
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 21:44:53) Hroudo, funguje víra v boha alespoň jako placebo efekt?
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:46:38) já nevím, nne se neptej
já veřím jenom, když je mi dobře ....když je mi blbě, tak bud teda taky veřím a nadávám mu, nebo prozřu a pochopím, že nic jiného než "sežer nebo buď sežrán" neexistuje. Mám s Bohem dost neurovnaný vztahy.
|
Maťa. |
|
(27.10.2010 22:04:44) Hroudo..ano máš "neurovnaný". Ak Ti je Boh "dobrý" len v dobrých chvíľach.
Ja osobne ho ani neviním, ani nenadávam na neho ani vo chvíľach zlých. To nadávam (jak špaček) ale na konkrétnych ľudí, čo majú na svedomí to, že mám zlé chvíle. Nie na Boha
|
Katla |
|
(27.10.2010 22:08:23) prostě ve zlých chvílích jeho přítomnost necítím ....
ale ono je to vlastně složitější
|
Maťa. |
|
(27.10.2010 22:37:24) Jo Hroudo, tak to cítiš, či necítiš, neberiem Ti to. To len dovysvetlenie, aby si nemyslela, že moralizujem alebo čo. Len som písala, ako to cítim ja
|
|
Liška s banem :) |
|
(28.10.2010 14:26:29) Hroudo, já jeho/její existenci necítím vůbec a přitom bych TAK chtěla. A si říkám, že kdyby existoval/a, tak bych ho/ji přeci cítila, ne? Možná prostě nejsem schopna věřit.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(29.10.2010 12:53:18) Pokud je to tak, že bys chtěla Boží přítomnost vnímat, tak ho o to popros. A uvidíš, co se bude dít.
|
|
|
|
|
|
Balbína |
|
(27.10.2010 21:49:36) to je pokus o vtip ?
|
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:51:14) tak řadu lidí víra uzdravila
jenže víra je na exitenci Boha nezávislá ...takže je otázka, zda hovoříme o Bohu nebo o víře ........
|
Liška s banem :) |
|
(27.10.2010 21:54:33) Hroudo, já bych raději, aby ten placebo efekt fungoval na ostatní, třeba na mé děti. Že bych věřila v boha a doufala, že je ochrání a ony by byly opravdu ochráněny, přestože skrze mne a bůh by s tím neměl nic společného. Spíše jen jako energetický focus.
|
Katla |
|
(27.10.2010 21:56:15) to už není víra v Boha, to je esoterika ...a najdeš hafo lidí, co ti tohle vodjekvou a ještě to daj haldu užitečných rad .............já ti k tom unic neřeknu, bo jsem starej skeptik
|
|
Ovina |
|
(27.10.2010 23:35:54) Liško ale ono to tak funguje. Pokud budeš opravdu věřit, že Bůh tvé děti ochrání, On je ochrání. V Bibli je hodně míst, na kterých se dočteš, jak svojí vírou zmůžeš všechno. Ale v takové víře nemají místo pochybnosti. Vzpomeňme jen Petra, který chtěl chodit po vodě. Když věřil, šel, začal pochybovat, začal se i topit.
|
|
|
|
|
|
|
|