Kapeja |
|
(25.11.2010 9:06:31) ? Já měla zato, že jsme se vyvinuli z opičáků...
|
zuzini |
|
(25.11.2010 9:10:12) To bude zas výživná dikuse...
Hele a o žádné jiné teorii jsi opravdu nikdy neslyšela? (jak je tu ten smajlík dlouho?)
|
|
zuni |
|
(25.11.2010 9:11:07) Zeptám se jako člověk "z druhé strany barikády" - jak by to bylo s příbuzností u evoluce? Lidstvo by bylo příbuzné s jedním opičákem? Nebo je ta představa taková, že se zadařilo, aby se z opičáků začali vyvíjet lidi v nějaké jedné stejné době a tudíž se "podařilo", aby bylo víc "lidí" najednou? (A ehm, jak se to mohlo zadařit, pokud je ta představa takováhle..?)
|
zuzini |
|
(25.11.2010 9:19:05) suzann, doprčic to opravdu obě strany barikády o té druhé možnosti vůbec nic neví?
Jedni tady píšou, kterak Kain prznil matku a pak přijdeš ještě ty se stejně hloupou otázkou. ( fakt dobrý smajlík )
|
zuni |
|
(25.11.2010 9:21:10) zuzini, já se s vážnou tváří ptám, jaká je představa. to že ve vodě vznikala miliardy let nějaká buňka, jsem slyšela. Ale takhle "prakticky", jestli se ty druhy vyvíjely ve stejnou dobu, nebo jestli se třeba pár "spíše-lidí" množilo s "ještě-opicema", to prostě nevím. Třeba jsem nemožná
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(25.11.2010 9:19:47) zadařilo se postupně na více místech ve vícero tlupách. Něco se časem zase pokazilo, něco se vyvíjelo, něco se křížilo.
|
|
Kapeja |
|
(25.11.2010 9:20:19) Myslím, že všichni jsme původně příbuzní, ano. A raději budu v koutku duše věřit tomu, že můj prapředek byla opice než že mě stvořil děda na obláčku z žebra...to teda fakt nedám... Ale nikomu svůj názor nevnucuji a ty odlišné respektuji. Hlavně, že v tom má jasno každý v sobě, ne?
|
zuni |
|
(25.11.2010 9:32:07) Žluťásku, Bůh asi nepočítal se vztahovačností
|
MarianaN |
|
(2.12.2010 10:30:15) To je pouze omezený úhel pohledu...
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.11.2010 11:31:07) stvoření ženy z Adamova žebra ukazuje na to, že mu má stát po boku , tedy je s ním rovnocenná
|
zuni |
|
(25.11.2010 12:15:39) Žluťásku, psát o Bohu jako o "tom" mi nepřipadá uctivé. No, na světě jsou prostě dvě pohlaví, to se má vždycky psát "on/ona"? To mi přijde ujeté
|
uvwxyz |
|
(25.11.2010 13:02:21) Pánbu je jasně chlap, proto z toho jeho projetku vzniknul akorát pořádný bordel.
|
|
MarianaN |
|
(2.12.2010 10:32:42) Myslíš asi všechny ty sochy a sošky, kterým se klaněli? Zřejmě jim přišlo dosti nudné je uhnětat všechny pouze s jedním pohlavím A pak, jejich ženy asi do toho měly taky co mluvit, což?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(2.12.2010 23:07:29) koukám, že dočítáš
|
MarianaN |
|
(3.12.2010 10:11:05) Včera jsem si udělala chvíli, docela mě to zajímalo
|
Ráchel, 3 děti |
|
(3.12.2010 22:05:21) a jaký ej tvůj závěrečný dojem?
|
MarianaN |
|
(4.12.2010 11:56:31) Závěrečný dojem? Žasnu, kam až dokážou dojít někteří lidé, čím vším dokáží projít, s čím vším dokáží souhlasit a jak moc se dokáží ničit - jen aby si zachovali své přesvědčení, že člověk je nejvyšší existující inteligencí... Proč jsou tak moc sami proti sobě?
|
|
|
|
|
|
|
|
Pam-pela |
|
(25.11.2010 12:31:40) Ale kněžky existují a existovaly vždycky....jen ne v náboženstvích, které se staly vedoucím mocenským uskupením. Tam jde vždycky o nadvaládu, tedy třeba i mužů nad ženami. Bůh nemá polaritu, není ženská ani mužský, je vše a nic, je to ABSOLUTNO, ve kterém je obsaženo vše...to jen tady na Zemi jsou věci polární.....opačné...a tak jsme zvyklí takto uvažovat.
|
zuni |
|
(25.11.2010 13:00:14) Bohu asi připadalo vhodné něco jiného
|
|
|
Hudba Ainur |
|
(25.11.2010 14:07:13) Žluťásku, křesťané mají mezi kněžími i ženy, jsou dokonce i biskupky To, že se to netýká římskokatolické církve neznamená, že jiné křesťanské církve to musí mít nutně stejně.
|
Pavla S. + 3berušky a chlap |
|
(25.11.2010 15:02:54) Kazatelky, farářky, pastorky, biskupky ... namátkou "velké" evangelické církve u nás, husité, episkopálové, snad i baptisti ...
Ano, společnost, ve které byla Bible sepsána, byla jasně patriarchální. Nicméně jak Starý, tak Nový zákon dbá na postavení žen a rozhodně jejich význam neneguje. Písmo u výčtu potomků nějakého muže zmiňuje jen syny, protože synové byli (a stále jsou) nositeli "erbu" - jména, ve starozákonních dobách příslušníci různých kmenů apod. Nový zákon pak přinesl zcela zásadní průlom ve vztahu muž - žena, posunul ji doslova a do písmene na roveň mužům. Je třeba mít vždy na zřeteli dobový kontext.
|
zuni |
|
(25.11.2010 15:03:22) Je třeba mít vždy na zřeteli dobový kontext.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.11.2010 15:12:56) To jistě. Bible je zároveň záznam toho, jak si lidé Boží zákony vykládali, jak podle nich žili či nežili v dané době atd.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.11.2010 15:18:01) A to já si zas myslím, že to určitý popis/záznam je. Ale je potřeba to brát v celkovém kontextu, nevytrhávat jednotlivé věty apod.
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.11.2010 15:10:06) Tak já osobně nejsem "pastorka" či "farářka", neboť po tom netoužím, ale ve vedení svého sboru jsem, běžně kážu, vysluhuji Večeři Páně... tož tak.
|
Tabitha+2 |
|
(26.11.2010 16:22:02) ad tve "kazani"..
1. Timoteovi 2:11-12 říká: „Žena ať přijímá poučení mlčky, s veškerou podřízeností. Učit ženě nedovoluji. Žena nemá mít moc nad mužem, nýbrž má se nechat vést.”
V církvi a rovnez v zivote, Bůh určil různé role pro muže a ženy... Zena byla stvorena pro muze, ne naopak / jak take rika ap.Pavel/, a tuto "hierarchii" si Pan preje zachovavat,kdyz ji Sam ucil uz svym stvorenim cloveka..Mohl klidne ucinit Adama a Evu najednou.On tak ale neucinil.. A take proto neni dovoleno zene mit duchovni autoritu nad muzi vseobecne-tedy muze "kazat" detem, ne ale na miste, kde jsou tzv."starsi" lidu - tedy ti, kteri jsou k tomuto z Cirkve povereni.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(26.11.2010 22:06:15) Tabito, zažila jsem i ženy na katolické konferenci, které kázaly dospělým (a i mužům). Tak asi to nebyly dost dobré katoličky. Pusť si někdy TV Noe. Jinak jistěže můžeš vytrhovat biblické verše z kontextu, je to jistě působivé. Je to mimochodem přesně to, co pak církev žel vede k jednání, které je kámenem úrazu pro mnohé nevěřící.
|
Tabitha+2 |
|
(27.11.2010 22:43:02) Napsala jsem, ze neni dovoleno "kazat" zene na miste, kde jsou tzv.starsi lidu.., jak se jim kdysi rikalo..A samozrejme, ze tento termin se neopira o vekovou kategorii..tedy obvykle se to tyka sv.liturgie. Pismu neodporuje, aby zena vedla deti, nebo jine zeny.. Zene neprislusi ani slouzit u hlavniho oltare.A tedy ani vyslovovat konsekracni slova..Pokud by Pan minil povolat za sve ucedniky zeny, obdarovat je svou moci ke knezske sluzbe ve spolecenstvi Cirkve, pak by tak jiste ucinil.Tak tomu ale nebylo.Zeny pomahali jiste s pripravou obradu, nikoliv ale u hlavniho oltare a nevysluhovali Eucharistii, ani verejne nekazali. Neni to o "podrazenosti" zeny a "nadrazenosti" muze.Kazdemu - muzi i zene, Pan vymezil svou roli ve spolecenstvi, ktere nam z lasky racil svou vuli zanechat-tj.prvokrestanskych Cirkvich. Pan nijakym zpusobem sam nevylucoval zeny z Cirkve, mluvil s nimi a take se ho jiste mnohe ptaly na vyklad Jeho uceni, jak o tom svedci Pismo.To znamena, ze byli jiste prizvany do vznikajiciho spolecenstvi sv.Cirkve.Neurcil jim ale vest obrad, homilii a podobne.. Invektivy, ktere pouzivas na moji osobu, nejenze vypovidaji o tve nelasce k bliznemu, ale take potvrzuji tvou nevuli k chapani..Burku ani satek nenosim..Jiste ale neni proti Pismu pokryvka hlavy u zeny, kdyz pristupuje k Eucharistii..Chapu, ze reformovani jsou liberalni a vlastne si z Pisma pouzivaji co prave pro sve reformy potrebuji a co se nehodi, to prohlasi, ze dnes to uz neni potreba z Pisma brat vazne, to se na nasi dobu uz nevztahuje..Pan nijak nezakazoval zenam se duchovne vzdelavat, nic takoveho nikde nerekl.Pouze neprislusi zene "knezska" sluzba..
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.11.2010 23:07:54) Tabitho, je mi líto, jestli jsem se tě nějak dotkla. Osobně jsem zvyklá na lecjaké invektivy. Většinou jsou paradoxně v tom smyslu, že jsem fundamentalista. Že jsem liberál, to jsem ještě neslyšela. Přidám si to na seznam Nevím, co rozumíš těmi "staršími", ale na té konferenci seděli kněží a naslouchali kázání žen. Tak možná to byli špatní kněží, já nevím. Jinak u nás, jak víš, kněze nemáme. Věříme ve všeobecné kněžství věřících. Právě proto, že je zakotveno v Písmu. Konkrétně v naší církvi máme pastora a starší, ale nemáme žádného prostředníka mezi námi a Bohem - tím je Ježíš Kristus sám. Co se týče toho, zda žena může kázat, vysluhovat Večeři Páně atd., tak na to je v různých protestantských kruzích různé. Ale to je zbytečné ti vysvětlovat, protože tebe žel příliš nezajímá, jak to funguje v jiných denominacích, jaké je jiné porozumění Písmu. Ještě, že znám i jiné katolíky, díky nim si mohu udržet vůči řkc určitý respekt a i přijímat v lecčems určité obohacení. Třeba díky sestře, která učila mého syna náboženství či jeho třídnímu, který mmch také vystudoval katolickou teologii.
|
|
|
|
Pavla S. + 3berušky a chlap |
|
(26.11.2010 22:15:11) Tabitho, a máš vždy, když se modlíš, pečlivě zakrytou hlavu šátkem? A doufám, že na shromáždění nemluvíš a na nic se neptáš ...
Jak psala Ráchel, nejlepší cesta, jak potopit a nepochopit poselství Bible, je vykládat ji verš od verše a nebrát zřetel na ni jako na celek.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(26.11.2010 22:26:09) U Tabithy bych se ani šátku nedivila
|
Pavla S. + 3berušky a chlap |
|
(27.11.2010 12:03:24) Jeden můj kolega mi povídal o jednom pánovi fundamentalistovi, který k němu chodil na pastorační rozhovory i se svou ženou. Paní vždy mlčela ("ve shromáždění mužů"), zrak sklopen dolů, šátek pečlivě ovázaný kolem hlavy tak, že by uspěla i jako islamistka. Ale od krku dolů, jelikož tady Bible odívání nijak specificky neupravuje, to bylo podstatně jinak. Nebyla oblečena nijak vyzývavě, naopak a tím hůře; v parném létě tílko (pochopitelné), ovšem bez podprsenky a jelikož to byla žena v určitých partiích velmi vyvinutá, létalo jí to tam na všechny strany a ukazovalo více, než by mělo. Manželovi to nevadilo. Měla přesně podle biblického verše zahalenou hlavu a mlčela, což bylo podstatné a pán byl spokojen.
Takže asi tolik k tomu, když se biblickým veršům ubírá podstata
|
|
|
|
|
|
|